- Citroen wyprodukował już ponad 3.3 mln egzemplarzy Berlingo wszystkich generacji
- Długość powierzchni ładunkowej w nowym modelu wynosi 2.7 m lub 3.05 m zależnie od odmiany. Bagażnik powiększono aż o 100 litrów
- W Berlingo pojawi się nowy silnik diesla BlueHDI 1.5 l oraz automatyczna skrzynia biegów EAT8
- Samochód będzie oferowany w dwóch długościach nadwozia (4.4 m lub 4.75 m). Będzie wersja 7 osobowa.
Citroen Berlingo jest już na rynku prawie 22 lata. To prawdziwy bestseller marki. Od rozpoczęcia produkcji samochód wybrało ponad 1.7 mln klientów. Tylko w zeszłym roku Francuzi sprzedali łącznie 165 000 egzemplarzy modelu drugiej generacji. To nawet więcej niż w rekordowym dla Citroena 2016 roku. W sumie Berlingo w całej gamie marki stało się najczęściej wybieranym Citroenem w 17 krajach. Obecnie zajmuje drugie miejsce - ustępuje tylko C3.
Citroen chwali się, że w swojej klasie Berlingo jest numerem 3 w statystykach sprzedaży lekkich samochodów użytkowych. Ma z kim konkurować. Największymi rywalami są bowiem przede wszystkim Renault Kangoo i VW Caddy.
Najwyższa pora na trzecią generację zbudowaną na platformie EMP2 (bazują na niej takie modele jak m.in.: Peugeot 308, DS. 7, Citroen C4 Picasso). Citroen twierdzi, że w porównaniu z poprzednią wersją zmieniono sylwetkę, wysuwając jeszcze bardziej przednią szybę oraz podwyższono i skrócono przód. Przy okazji wydłużono nadwozie. Podstawowa wersja będzie mieć aż 4.4 m a XL 4.75 m (prawie 13 cm więcej niż w poprzedniku). A to oznacza szanse na sporą przestrzeń w kabinie. Francuzi chwalą się, że długość powierzchni ładunkowej w nowym modelu wynosi aż 2.7 m lub 3.05 m zależnie od odmiany (po złożeniu przedniego fotela pasażera). Przy okazji powiększono bagażnik i to aż o 100 litrów (775 l w wersji M).
Francuzi szczególnie chwalą się nowymi rozwiązaniami we wnętrzu. W kabinie znajdziemy trzy niezależne tylne fotele jednakowej wielkości. Będzie je można łatwo składać dzięki prostemu przyciskowi (ma nawet własną nazwę: Magic flat) w bagażniku. W przesuwanych drzwiach dodano elektrycznie opuszczane szyby. Wprowadzono także większe schowki, sufitową poduszkę powietrzną Airbag in Roof, dwupozycyjną tylną półkę czy ładowarkę indukcyjną. Pojawi się także nowa generacja nawigacji znana z najnowszych modeli Citroena, Peugeota, Opla i Toyoty. Wraz z nowym sprzętem będą również usługi online takie jak np. serwis informacji o korkach i parkingach przygotowany przez TomTom.
Citroen Berlingo trzeciej generacji ma wyróżniać się aż 19 rozwiązaniami z zakresu „wspomagania prowadzenia” (cytat z materiałów prasowych). Na razie producent zdradził, że chodzi m.in.: o wyświetlacz HUD, adaptacyjny tempomat, elektryczny hamulec postojowy, kamerę cofania, stabilizację toru jazdy przyczepy oraz system kontroli trakcji Grip Control wraz z funkcją nadzoru nad zjazdem z wzniesienia.
Co znajdziemy pod maską nowego Berlingo? Producent przewidział silniki beznynowe 1.2 PureTech o mocy 110 KM i 130 KM. Wybór diesla oznacza nową jednostkę BlueHDi o pojemności 1.5 l i mocy 75 KM, 100 KM i 130 KM.
Premiera samochodu będzie miała miejsce podczas salonu samochodowego w Genewie. Nowy Citroen Berlingo trafi do sprzedaży w drugiej połowie roku.
Od rozpoczęcia produkcji samochód wybrało ponad 1.7 mln klientów. Tylko w zeszłym roku Francuzi sprzedali łącznie 165 000 egzemplarzy modelu drugiej generacji. Czy nowy model będzie cieszył się równie dużym powodzeniem?
Samochód będzie oferowany w dwóch długościach nadwozia (4.4 m lub 4.75 m). Będzie wersja 7 osobowa.
Francuzi szczególnie chwalą się nowymi rozwiązaniami we wnętrzu. W kabinie znajdziemy trzy niezależne tylne fotele jednakowej wielkości.
Na brak schowków nie będzie można narzekać. Przed pasażerem są dwa: górny i dolny
Dłuższa odmiana XL o długości 4.75 m
Krótsza wersja M o długości 4.4 m
Pojawi się także nowa generacja nawigacji znana z najnowszych modeli Citroena, Peugeota, Opla i Toyoty. Wraz z nowym sprzętem będą również usługi online takie jak np. serwis informacji o korkach i parkingach przygotowany przez TomTom.
Podstawowa wersja będzie mieć aż 4.4 m a XL 4.75 m (prawie 13 cm więcej niż w poprzedniku).
Producent przewidział silniki beznynowe 1.2 PureTech o mocy 110 KM i 130 KM. Wybór diesla oznacza nową jednostkę BlueHDi o pojemności 1.5 l i mocy 75 KM, 100 KM i 130 KM.
Nie zabrakło cenionego Modutop, czyli górnego schowka. Jest większy.
W opcji wersja z dodatkowymi oknami dachowymi