• Citroen wyprodukował już ponad 3.3 mln egzemplarzy Berlingo wszystkich generacji
  • Długość powierzchni ładunkowej w nowym modelu wynosi 2.7 m lub 3.05 m zależnie od odmiany. Bagażnik powiększono aż o 100 litrów
  • W Berlingo pojawi się nowy silnik diesla BlueHDI 1.5 l oraz automatyczna skrzynia biegów EAT8
  • Samochód będzie oferowany w dwóch długościach nadwozia (4.4 m lub 4.75 m). Będzie wersja 7 osobowa.

Citroen Berlingo jest już na rynku prawie 22 lata. To prawdziwy bestseller marki. Od rozpoczęcia produkcji samochód wybrało ponad 1.7 mln klientów. Tylko w zeszłym roku Francuzi sprzedali łącznie 165 000 egzemplarzy modelu drugiej generacji. To nawet więcej niż w rekordowym dla Citroena 2016 roku. W sumie Berlingo w całej gamie marki stało się najczęściej wybieranym Citroenem w 17 krajach. Obecnie zajmuje drugie miejsce - ustępuje tylko C3.

Foto: citroen / Citroen
Citroen Berlingo - będzie nowy zestaw nawigacji znanych z najnowszych modeli całej grupy PSA

Citroen chwali się, że w swojej klasie Berlingo jest numerem 3 w statystykach sprzedaży lekkich samochodów użytkowych. Ma z kim konkurować. Największymi rywalami są bowiem przede wszystkim Renault Kangoo i VW Caddy.

Najwyższa pora na trzecią generację zbudowaną na platformie EMP2 (bazują na niej takie modele jak m.in.: Peugeot 308, DS. 7, Citroen C4 Picasso). Citroen twierdzi, że w porównaniu z poprzednią wersją zmieniono sylwetkę, wysuwając jeszcze bardziej przednią szybę oraz podwyższono i skrócono przód. Przy okazji wydłużono nadwozie. Podstawowa wersja będzie mieć aż 4.4 m a XL 4.75 m (prawie 13 cm więcej niż w poprzedniku). A to oznacza szanse na sporą przestrzeń w kabinie. Francuzi chwalą się, że długość powierzchni ładunkowej w nowym modelu wynosi aż 2.7 m lub 3.05 m zależnie od odmiany (po złożeniu przedniego fotela pasażera). Przy okazji powiększono bagażnik i to aż o 100 litrów (775 l w wersji M).

Foto: citroen / Citroen
Citroen Berlingo - we wnętrzu można wygospodarować powierzchnię ładunkową o długości ponad 3 metrów

Francuzi szczególnie chwalą się nowymi rozwiązaniami we wnętrzu. W kabinie znajdziemy trzy niezależne tylne fotele jednakowej wielkości. Będzie je można łatwo składać dzięki prostemu przyciskowi (ma nawet własną nazwę: Magic flat) w bagażniku. W przesuwanych drzwiach dodano elektrycznie opuszczane szyby. Wprowadzono także większe schowki, sufitową poduszkę powietrzną Airbag in Roof, dwupozycyjną tylną półkę czy ładowarkę indukcyjną.  Pojawi się także nowa generacja nawigacji znana z najnowszych modeli Citroena, Peugeota, Opla i Toyoty. Wraz z nowym sprzętem będą również usługi online takie jak np. serwis informacji o korkach i parkingach przygotowany przez TomTom.

Foto: citroen / Citroen
Citroen Berlingo - po bokach nadwozia pojawiły się dobrze znane osłony Airbump

Citroen Berlingo trzeciej generacji ma wyróżniać się aż 19 rozwiązaniami z zakresu „wspomagania prowadzenia” (cytat z materiałów prasowych). Na razie producent zdradził, że chodzi m.in.: o wyświetlacz HUD, adaptacyjny tempomat, elektryczny hamulec postojowy, kamerę cofania, stabilizację toru jazdy przyczepy oraz system kontroli trakcji Grip Control wraz z funkcją nadzoru nad zjazdem z wzniesienia.

Co znajdziemy pod maską nowego Berlingo? Producent przewidział silniki beznynowe 1.2 PureTech o mocy 110 KM i 130 KM. Wybór diesla oznacza nową jednostkę BlueHDi o pojemności 1.5 l i mocy 75 KM, 100 KM i 130 KM.

Premiera samochodu będzie miała miejsce podczas salonu samochodowego w Genewie. Nowy Citroen Berlingo trafi do sprzedaży w drugiej połowie roku.