Atrakcyjną nowością, która podczas salonu samochodowego w Nowym Jorku przyciągnie uwagę wielu osób, będzie zapewne koncepcyjne Infiniti EX, na bazie którego powstanie seryjny samochód.
EX to kolejne auto z dużym prześwitem i 5-drzwiowym nadwoziem, które swoimi liniami przypomina sportowe coupe. Pięciomiejscowy crossover z rozstawem osi 2800 mm ma 4630 mm długości, 1800 mm szerokości i 1575 mm wysokości.
Jak napisaliśmy już wcześniej pod maską zamontowano zmodyfikowany 6-cylindrowy silnik pochodzący z coupe Nissan 350Z. Jednostka przekazuje siłę napędową poprzez 5-biegowy automat na wszystkie cztery koła z oponami 245/55 R 19.
Infiniti EX przyciąga uwagę dzięki eleganckim liniom nadwozia i mocnej jednostce napędowej, jednak to nie wszystko, co auto ma do zaoferowania. Nowy SUV otrzymał również dwa nowoczesne systemy bezpieczeństwa – Around View Monitor (AVM) i Lane Departure Prevention (LDP).
AVM to system wykorzystujący małe kamery zamontowane z przodu, na bokach oraz z tyłu samochodu, które przekazują obraz na monitory zamontowane we wnętrzu, co pomaga w eliminacji martwego pola i pomaga np. podczas parkowania lub wyprzedzania.
LDP to natomiast system bazujący na Lane Departure Warning (LDW), który montowany jest za dopłatą w modelach FX i M. LDP chroni samochód i jego załogę przed nagłym opuszczeniem pasa ruchu. System pracuje na bazie czujników śledzących pasy na jezdni i włącza alarm, jeżeli zauważy, że samochód przecina pas bez włączonego kierunkowskazu.
Ciekawostką, na razie przeznaczoną tylko do wersji wystawowej, jest szklany dach, który w razie potrzeby może się zupełnie zaciemnić.
Seryjna wersja Infiniti EX trafi do salonów sprzedaży pod koniec roku 2007, a na początku roku będzie jednym z pierwszych modeli marki, które oficjalnie pojawią się w Europie.
W chwili obecnej oferta marki na rynku północnoamerykańskim obejmuje cztery serie modelowe. Modele serii G, oferowane z nadwoziem typu sedan i coupe, wyposażono w 6-cylindrowy widlasty silnik 3,5 l. Model serii M to luksusowy sedan wyposażony w jednostkę V8 4,5 l lub silnik z serii G. Kolejnym modelem jest atrakcyjny SUV FX, który spotkać można również w Polsce. W samochodzie montowane są takie same silniki jak w serii M.
Ostatnim, topowym modelem marki jest ogromny SUV QX, który w odróżnieniu od wyżej wymienionych modeli najprawdopodobniej nie trafi do Europy. Infiniti QX wyposażony jest w 8-cylindrowca o pojemności 5,6 l.