Nowa Klasa A wzorowana jest m.in. na najnowszych modelach iPhone'ów, sprzęcie audio wysokiej jakości, lotniskach (deska rozdzielcza ma nawiązywać do skrzydeł najnowszych samolotów) oraz akcesoriach do... konnej jazdy (ekskluzywne siodła).

Mercedes podkreśla, że nowa Klasa A ma być samochodem ery digitalizacji, czyli koniec ze zwykłymi analogowymi zegarami na desce rozdzielczej. Zamiast nich to samo co znamy z Klasy E i Klasy S – rząd dwóch dużych ekranów (zależnie od wyposażenia będą odmiany o przekątnej 7 cali i 10 cali). W najdroższych odmianach mają być połączone ze sobą dzięki technologii klejonego szkła jak w nowoczesnych smartfonach.

Digitalizacja to też cały pakiet usług, jakie będą dostępne z samochodem. Mercedes chwali się integracją z systemami domowej automatyki Amazon Alexa i Google Home. Będziemy zatem mogli, nie ruszając się z domu, zapytać aktywny głośnik o informacje na temat samochodu.

Nowy Mercedes Klasy A oferowany jest aktualnie w trzech wersjach silnikowych: diesel 1.5/116 KM (A 180 d) oraz benzynowce 1.3/163 KM (A 200) i 2.0/224 KM (A 250). Standardowo do zmiany biegów służy kierowcy siedmiobiegowa skrzynia automatyczna.

Znamy już ceny tego nowatorskiego auta. Niestety, Mercedes każe sobie słono płacić za swój nowy „zdigitalizowany” model. Najtańsza wersja (A 200) kosztuje 126 200 zł. Dostajemy tu bazowe wyposażenie i małego benzyniaka o pojemności 1.3 litra. Za najtańszego diesla (A 118d) trzeba już zapłacić 126 100 zł.

Ceny Mercedesa Klasy A:

- Mercedes A 180 d (116 KM/260 Nm): od 126 100 zł

- Mercedes A 200 (163 KM/250 Nm): od 123 200 zł

- Mercedes A 250 (224 KM/350 Nm): od 142 400 zł