Uruchomiony fragment ekspresówki usprawni ruch samochodów, który sięga tu 30 tys. pojazdów na dobę.

Budowę I odcinka od węzła autostradowego Krzesiny do Skrzynek o długości 9,1 km rozpoczęto w kwietniu 2006 roku i zakończono w 2007 z wyjątkiem części o długości 2 km w okolicy węzła Gądki zakończonego w czerwcu 2008 r. Rozpoczęcie robót na II odcinku Skrzynki - Kórnik, o długości 5 km miało miejsce w styczniu 2008 roku. W skład inwestycji, oprócz drogi ekspresowej długości 14,1 km, weszły: 2 kładki dla pieszych (w tym uznana za Dzieło Mostowe roku 2008 kładka w Gądkach projektu prof. Henryka Zobela z Politechniki Warszawskiej), 2 przejścia dla zwierząt i 7 wiaduktów drogowych. GDDKiA wyremontowała również wiadukt nad linią kolejową i zbudowała 9-kilometrową sieć dróg serwisowych. Dogodne połączenie z terenami zurbanizowanymi zapewnią dwupoziomowe węzły drogowe: Koninko, Gądki, Borówiec, Kórnik Płn, Kórnik Płd.

Droga krajowa nr 11 została dopasowana do parametrów drogi ekspresowej przy użyciu najnowocześniejszych technologii drogowych. Dla poprawy bezpieczeństwa ruchu po raz pierwszy w oddziale poznańskim GDDKiA zastosowano zaawansowane technicznie znaki zmiennej treści umieszczone nad jezdniami i powiadamiające automatycznie kierowców o zmieniających się warunkach ruchu takich jak: mokra i śliska nawierzchnia, ograniczona widoczność czy ograniczona prędkość. Ponadto na odcinkach o ograniczonej widoczności zastosowano po raz pierwszy w Polsce antypoślizgową warstwę nawierzchni COLGRIP  firmy COLAS Polska o bardzo wysokim współczynniku szorstkości.

Przebudowana droga S11 ma dwie jezdnie o szerokości 10 m. Każda jezdnia została wyposażona w dwa  pasy ruchu o szerokości 3,5 m wraz z opaskami (0,5 m.) i poboczem umocnionym (2,5 m.) Wykonawcą rozbudowy drogi było konsorcjum  firm pod kierunkiem SKANSKA S.A.

Parametry techniczne:

- długość odcinka drogi krajowej 14,1 km;

- klasa: "S" - ekspresowa;

- kategoria ruchu: KR6;

- nośność: 115 kN/oś;

- ilość jezdni: dwie jezdnie o dwóch pasach ruchu o szerokości (2x3,5 + 2,5 + 0,5 m) każda;

- szerokość pasa ruchu: 3,5 m;

- skrajnia pionowa: 4,7 m;

- drogi dojazdowe szerokości: 3,5; 5,0; 6,0 m

Konstrukcja nawierzchni drogi S11 grubości 65 cm:

- ulepszenie podłoża z gruntu stabilizowanego cementem - 17 cm

- podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie - 20 cm

- podbudowa z betonu asfaltowego o zwiększonej odporności na koleinowanie i zmęczenie (EME) - 15 cm

- warstwa wiążąca z betonu asfaltowego o zwiększonej odporności na koleinowanie i zmęczenie (EME) - 10 cm

- warstwa ścieralna (Nanosoft, Rugosoft, Ruflex, SMA) - 3 cm

Pozostałe roboty:

-roboty ziemne - 700 000 m3

- bariery sprężyste - 56 049 m

- ekrany akustyczne - 12 839 m

- przebudowa urządzeń telekomunikacyjnych, energetycznych, gazowych i wodociągowych - 58,8 km

- nasadzenia - 42 283 szt. drzew i krzewów