Uruchomiony fragment ekspresówki usprawni ruch samochodów, który sięga tu 30 tys. pojazdów na dobę.
Budowę I odcinka od węzła autostradowego Krzesiny do Skrzynek o długości 9,1 km rozpoczęto w kwietniu 2006 roku i zakończono w 2007 z wyjątkiem części o długości 2 km w okolicy węzła Gądki zakończonego w czerwcu 2008 r. Rozpoczęcie robót na II odcinku Skrzynki - Kórnik, o długości 5 km miało miejsce w styczniu 2008 roku. W skład inwestycji, oprócz drogi ekspresowej długości 14,1 km, weszły: 2 kładki dla pieszych (w tym uznana za Dzieło Mostowe roku 2008 kładka w Gądkach projektu prof. Henryka Zobela z Politechniki Warszawskiej), 2 przejścia dla zwierząt i 7 wiaduktów drogowych. GDDKiA wyremontowała również wiadukt nad linią kolejową i zbudowała 9-kilometrową sieć dróg serwisowych. Dogodne połączenie z terenami zurbanizowanymi zapewnią dwupoziomowe węzły drogowe: Koninko, Gądki, Borówiec, Kórnik Płn, Kórnik Płd.
Droga krajowa nr 11 została dopasowana do parametrów drogi ekspresowej przy użyciu najnowocześniejszych technologii drogowych. Dla poprawy bezpieczeństwa ruchu po raz pierwszy w oddziale poznańskim GDDKiA zastosowano zaawansowane technicznie znaki zmiennej treści umieszczone nad jezdniami i powiadamiające automatycznie kierowców o zmieniających się warunkach ruchu takich jak: mokra i śliska nawierzchnia, ograniczona widoczność czy ograniczona prędkość. Ponadto na odcinkach o ograniczonej widoczności zastosowano po raz pierwszy w Polsce antypoślizgową warstwę nawierzchni COLGRIP firmy COLAS Polska o bardzo wysokim współczynniku szorstkości.
Przebudowana droga S11 ma dwie jezdnie o szerokości 10 m. Każda jezdnia została wyposażona w dwa pasy ruchu o szerokości 3,5 m wraz z opaskami (0,5 m.) i poboczem umocnionym (2,5 m.) Wykonawcą rozbudowy drogi było konsorcjum firm pod kierunkiem SKANSKA S.A.
Parametry techniczne:
- długość odcinka drogi krajowej 14,1 km;
- klasa: "S" - ekspresowa;
- kategoria ruchu: KR6;
- nośność: 115 kN/oś;
- ilość jezdni: dwie jezdnie o dwóch pasach ruchu o szerokości (2x3,5 + 2,5 + 0,5 m) każda;
- szerokość pasa ruchu: 3,5 m;
- skrajnia pionowa: 4,7 m;
- drogi dojazdowe szerokości: 3,5; 5,0; 6,0 m
Konstrukcja nawierzchni drogi S11 grubości 65 cm:
- ulepszenie podłoża z gruntu stabilizowanego cementem - 17 cm
- podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie - 20 cm
- podbudowa z betonu asfaltowego o zwiększonej odporności na koleinowanie i zmęczenie (EME) - 15 cm
- warstwa wiążąca z betonu asfaltowego o zwiększonej odporności na koleinowanie i zmęczenie (EME) - 10 cm
- warstwa ścieralna (Nanosoft, Rugosoft, Ruflex, SMA) - 3 cm
Pozostałe roboty:
-roboty ziemne - 700 000 m3
- bariery sprężyste - 56 049 m
- ekrany akustyczne - 12 839 m
- przebudowa urządzeń telekomunikacyjnych, energetycznych, gazowych i wodociągowych - 58,8 km
- nasadzenia - 42 283 szt. drzew i krzewów