Z wypowiedzi szefa firmy Boba Dovera wynika, że odpowiedzialne za to są m.in. inwestycje w fabryce w Solihull. "Musimy ponadto przemyśleć na nowo procesy produkcyjne, ponieważ Land Rover produkuje za drogo, a jakość wciąż nie jest taka, jakiej byśmy sobie życzyli -mówi Dover. - Żeby opanować finanse, musimy poszukać w ramach rodziny Forda odpowiednich płyt podłogowych, komponentów i kooperantów. Przekonamy także klientów o tym, że Land Rover produkuje najlepsze samochody terenowe na świecie. Ponieważ żaden inny pojazd nie prezentuje tradycji marki tak jednoznacznie jak Defender, prace nad rozwojem nowego modelu mają najwyższy priorytet"- dodaje.Defender odgrywa u Land Rovera podobnie ważną rolę jak Wrangler u Jeepa. Zaprezentowany w swojej pierwotnej formie już w 1948 roku model jest w terenie nie do pobicia, ale na drodze stanowi prawdziwe wyzwanie dla podróżnych. Ten stan rzeczy ulegnie zmianie dopiero w 2003 r., gdy w sprzedaży pojawi się nowy model.Powstający pod dowództwem Forda Defender zyska zupełnie nową formę. Najbardziej rzucającą się w oczy zmianą jest wygładzenie i zaokrąglenie nadwozia. Pozostanie wprawdzie wierny stabilnej i korzystnej ze względu na koszty produkcji strukturze na ramie, będzie ona jednak zmieniona konstrukcyjnie i przez to znacznie lżejsza. Modułowa budowa ramy, układu jezdnego i nadwozia obniża koszty, nie wpływając negatywnie na wymaganą przez rynek możliwość różnorodnych zastosowań.Tradycyjnie ważny dla Land Rovera odbiorca instytucjonalny - wojsko i administracja, a także rolnictwo - będzie także w przyszłości odgrywał istotną rolę, zostanie potraktowany osobno. Prywatni klienci będą mogli wybierać pomiędzy krótkim i długim wariantem Station Wagon oraz krótkim modelem z miękkim dachem.Obok najważniejszych elementów wyposażenia dodatkowego zwiększającego komfort i bezpieczeństwo, takich jak ESP czy boczne poduszki powietrzne dla wszystkich modeli, przewidziane są specjalistyczne rozwiązania techniczne, takie jak dodatkowe blokady, regulacja poziomu nadwozia, pakiety terenowe, hak holowniczy, wyciągarka czy dodatkowe zaopatrzenie w prąd.Silniki benzynowe są pochodzenia Forda. Nowa czterocylindrowa jednostka Zetec dysponować ma bezpośrednim wtryskiem paliwa i zmiennymi fazami rozrządu. Obok 3,0-litrowego Durateca V6 w ofercie znaleźć ma się wyprodukowany w USA 3,8-litrowy V6. Diesel - 2,7-litrowy V6 o kryptonimie Lion dostarczony zostanie przez Peugeota.Tak przygotowany Defender stanie do walki na mocno obsadzonym rynku samochodów terenowych i będzie musiał przekonać wszystkich, że jego czas jeszcze nie minął.
Obrońca w nowym stylu
Mimo posiadania w ofercie takiego bestsellera jak Freelander Land Rover wcale nie jest w najlepszej sytuacji finansowej. Przewiduje się, że legitymujący się długoletnią tradycją specjalista od samochodów terenowych, odkupiony wiosną zeszłego roku od BMW przez Forda, dopiero w 2002 roku osiągnie strefę zysków.