Dwujezdniowa obwodnica Serocka o parametrach drogi GP (ruch główny przyspieszony) będzie wyposażona w bezkolizyjne skrzyżowania. Przebudowany zostanie również układu dróg lokalnych, powstaną drogi równoległe.

Obecnie przez Serock biegnie ruch z dróg krajowych nr 61 i 62. Droga krajowa nr 61 jest wylotem z Warszawy w kierunku północno-wschodnim a droga krajowa nr 62 na odcinku Wyszków-Wyszogród jest fragmentem dużej obwodnicy Warszawy. Średni dobowy ruch pojazdów wynosi tu 13 tys. (w tym 2,2 tys. samochodów ciężarowych). Dzięki budowie obwodnicy, ruch w mieście zostanie radykalnie ograniczony.

Inwestycję na zlecenie warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad według projektu Mostów-Katowice Sp. z o.o. zrealizuje firma Skanska S.A. Wartość kontraktu to 139 mln zł. Termin zakończenia budowy to 4 sierpnia 2011 roku.

W ramach budowy obwodnicy Serocka wykonane zostaną m.in:

- budowa odcinka dr. nr 62 od węzła „Wierzbica” do miejscowości Wierzbica- budowa węzła „Wojsk Łączności”, w miejscu połączenia drogi powiatowej 01108 z obwodnicą,- budowa węzła „Serock” w miejscu połączenia obwodnicy z drogą krajową nr 62,- budowa węzła „Wierzbica” w miejscu połączenia obwodnicy z drogą krajową nr 62,- budowa przejazdu nad obwodnicą dla ul. Nasielskiej,- budowa przejazdu wzdłuż ul. Polnej,- budowa 2 przejazdów dla dróg gminnych,- budowa ok. 9,2 km dróg dojazdowych,- przełożenie i zabezpieczenie urządzeń infrastruktury technicznej,- budowa urządzeń ochrony środowiska (1250m ekranów akustycznych, przepustów, zbiorników odparowujących, urządzeń podczyszczających)

Źródło: GDDKiA