Logo
WiadomościAktualnościOd buggy do wywrotek

Od buggy do wywrotek

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Nie zabrakło jednak pojazdów, których nie będzie można nigdzie indziej zobaczyć. Należy do nich jednoosobowy minimobil z napędem elektrycznym, który już od przyszłego roku będzie produkowany w Pilźnie.

Konstruktor stworzył pojazd uniwersalny, który w ciągu kilkunastu minut z wersji osobowej (1+2) można przekształcić w małą ciężarówkę o ładowności 200 kg. Kolejny prototyp pojazdu miejskiego z napędem hybrydowym stworzony został przez 19-letniego studenta z Pragi, pod kierunkiem słynnego czeskiego stylisty Vaclava Krala. Czesi uwielbiają tuning oraz budowę pojazdów "potworów" wywodzących się z produkcji seryjnej. Tym razem mieliśmy okazję podziwiać sportowe wersje Skody Fabii. Najmocniejsza Fabia MPR 2000 otrzymała dwulitrowy silnik benzynowy o mocy 250 KM, a podczas prób na torze w Brnie kierowcy udało się uzyskać prędkość maksymalną 280 km/h. Natomiast firma MP Racing na bazie Fabii Sedan zbudowała auto do wyścigów torowych z silnikiem o pojemności skokowej 1,6 l i mocy 204 KM.W tym roku praski autosalon był przeglądem tego, co oferują producenci i importerzy w Czechach, chociaż w znacznie mniejszym wymiarze niż podczas bardziej prestiżowego salonu w Brnie (odbywa się wiosną). Były więc samochody osobowe, dostawcze, ciężarowe, autobusy, sprzęt komunalny oraz części i wyposażenie warsztatów obsługi.Imprezie towarzyszyłpokaz pojazdów zabytkowych. Praski klub weteranów zaprezentował aż 60 eksponatów. Właściwie była to cała historia czeskiej motoryzacji.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: