Sterowiec ZF Zeppelin NT nad Polską to prawdziwy symbol zmian. Ten jakże charakterystyczny i fascynujący środek transportu promuje globalną strategię rozwoju mobilności nowej generacji „Next Generation Mobility.NOW”. Przedstawiciele ZF nie kryją przy tym, że to w polskich zakładach powstają nowe rozwiązania, które znajdziemy nie tylko w obecnie produkowanych samochodach, ale także autach przyszłości. Co więcej – trafiają do aut na całym świecie.

Jeden z największych pracodawców w południowej Polsce

Prawie 10 tys. osób zatrudnionych w placówkach ZF w Polsce – fabrykach, centrach inżynieryjnych, placówkach badawczo-rozwojowych oraz centrach usług wspólnych m.in. IT, finanse, zakupy, HR , a także dział ZF Aftermarket, oferujący produkty do układów napędowych, kierowniczych i podwozi pod markami SACHS, LEMFÖRDER, TRW i ZF. To dopiero początek. Firma z powodzeniem prowadzi dalszą rekrutację, by pozyskać specjalistów z różnych dziedzin.

Rafał Zatorski, dyrektor Centrum Inżynieryjnego Elektroniki ZF w Polsce wyjaśnia – „Nasi inżynierowe mają realny wpływ na przyszłość motoryzacji – opracowują i testują produkty, które są wykorzystywane przez producentów samochodów na całym świecie (m.in. BMW, GM, Great Wall, Honda, Mazda, Mercedes, Grupa Stellantis, Toyota, Volvo). Zatrudniamy głównie inżynierów elektroników i informatyków oraz absolwentów kierunków pokrewnych z różnym doświadczeniem. Ważne, aby nasi pracownicy prócz kompetencji, mieli także otwarte głowy i chcieli się rozwijać. Z naszej strony dajemy im pełne wsparcie i dostęp do przełomowych technologii”.

Od pasów po kamery i radary

ZF to w końcu jeden z największych pracodawców na południu Polski. Na co dzień dostarcza producentom samochodów różnorodne komponenty, technologie i rozwiązania. To w Polsce powstają pasy bezpieczeństwa, poduszki powietrzne, układy kierownicze, układy wspomagania hamulcowego oraz zaawansowana elektronika. Na tym nie koniec.

Od zeszłego roku trwa w naszym kraju produkcja najnowocześniejszych kamer S-Cam 4.8 stosowanych w samochodach największych światowych koncernów. Zakłady przygotowują się także do rozpoczęcia produkcji kolejnych układów do systemów autonomicznej jazdy i układów wspomagających kierowcę. Do 2025 r. inwestycja sięgnie ponad 100 mln euro. Dr. Andreas Teuner, Wiceprezydent dywizji ZF Electronics and ADAS podczas konferencji prasowej ZF w Katowicach wyjaśnił - „Już teraz ZF dysponuje wieloma rozwiązaniami dla zrównoważonej mobilności jutra, które są w produkcji seryjnej lub też są do tego przygotowywane”.

Co nas czeka w przyszłości? ZF ma już gotowe do produkcji rozwiązania, które będą wpływać na sposób przemieszczania się ludzi na drogach – informował Wolf-Henning Scheider, Prezes ZF. Przed nami era modułowych zestawów napędowych takich jak ZF Modular eDrive Kit ze zoptymalizowanymi przekładniami i szerokim zakresem konfiguracji (moc od 75 aż do 400 kW) i komputerów takich jak ZF ProAI o wyjątkowo wysokiej wydajności (nawet do 100 TeraOPS). Innymi słowy elektromobilność nowej generacji i zautomatyzowana jazda najwyższego poziomu są bliżej niż mogłoby się wydawać.