Technicznie oparte jest na modelu Sport 225 zaprezentowanym w ubiegłym roku. Wyróżnia się agresywną stylistyką nadwozia ze zmodyfikowanym przednim zderzakiem, 18-calowymi alufelgami z oponami Dunlop SP Sport Maxx w rozmiarze 235/40 R 18 i dodatkowymi spoilerami. Po raz pierwszy w tym modelu zastosowano nowe zawieszenie opracowane specjalnie z myślą o sportowych osiągach i charakterze pojazdu, które ma zapewniać doskonałą trakcyjność na każdej nawierzchni. Będzie ono oferowane jako opcja także w innych wersjach Mégane'a. Standardem jest układ stabilizacji toru jazdy ESP.We wnętrzu znajdziemy profilowane fotele, skórzaną tapicerkę i chromowane detale podkreślające możliwości auta. Nie zapomniano także o komfortowym wyposażeniu, jak automatyczna klimatyzacja, tempomat, elektrycznie sterowane szyby i lusterka czy wysokiej klasy sprzęt audio ze zmieniarką płyt CD. Źródłem napędu modelu jest trubodoładowany silnik o pojemności 2,0 l, osiągający moc 225 KM przy 5500 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 3000 obr./ min. Aż 90 proc. maksymalnej wartości momentu dostępne jest w zakresie od 2 do 6 tys. obrotów, co gwarantuje doskonałą elastyczność. Producent zapewnia, że Mégane będzie mógł się też pochwalić typowo sportowymi osiągami porównywalnymi z Audi TT czy Porsche Boxsterem. Silnik połączony będzie z 6-stopniową manualną skrzynią biegów.Ceny tego ekstremalnego francuskiego kompaktu jeszcze nie podano.
Odjechany Mégane
Renault Sport Technologies przedstawiło limitowaną wersję modelu Mégane 225 Trophy. Auto inspirowane wyścigową wersją Mégane'a Trophy oferowane będzie na rynku europejskim od kwietnia.