Technicznie oparte jest na modelu Sport 225 zaprezentowanym w ubiegłym roku. Wyróżnia się agresywną stylistyką nadwozia ze zmodyfikowanym przednim zderzakiem, 18-calowymi alufelgami z oponami Dunlop SP Sport Maxx w rozmiarze 235/40 R 18 i dodatkowymi spoilerami. Po raz pierwszy w tym modelu zastosowano nowe zawieszenie opracowane specjalnie z myślą o sportowych osiągach i charakterze pojazdu, które ma zapewniać doskonałą trakcyjność na każdej nawierzchni. Będzie ono oferowane jako opcja także w innych wersjach Mégane'a. Standardem jest układ stabilizacji toru jazdy ESP.We wnętrzu znajdziemy profilowane fotele, skórzaną tapicerkę i chromowane detale podkreślające możliwości auta. Nie zapomniano także o komfortowym wyposażeniu, jak automatyczna klimatyzacja, tempomat, elektrycznie sterowane szyby i lusterka czy wysokiej klasy sprzęt audio ze zmieniarką płyt CD. Źródłem napędu modelu jest trubodoładowany silnik o pojemności 2,0 l, osiągający moc 225 KM przy 5500 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 3000 obr./ min. Aż 90 proc. maksymalnej wartości momentu dostępne jest w zakresie od 2 do 6 tys. obrotów, co gwarantuje doskonałą elastyczność. Producent zapewnia, że Mégane będzie mógł się też pochwalić typowo sportowymi osiągami porównywalnymi z Audi TT czy Porsche Boxsterem. Silnik połączony będzie z 6-stopniową manualną skrzynią biegów.Ceny tego ekstremalnego francuskiego kompaktu jeszcze nie podano.