Zmiany wprowadzono na odcinku od węzła Balice I do węzła Kraków Południe i ul. Kąpielowej. Ponadto, na obwodnicy ustawiono znaki ostrzegawcze o tworzeniu się zatorów drogowych.

Jak wyjaśniła rzeczniczka krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Iwona Mikrut, wprowadzane wspólnie z policją ograniczenie prędkości w godzinach szczytu wynika z bardzo dużego ruchu i częstych kolizji. Utrudnienia występują głównie w okolicy węzłów autostradowych oraz na „starym”, dwupasmowym odcinku pomiędzy węzłami Kraków Południe i Balice I.

„Celem zmian jest wyhamowanie pojazdów przed końcem kolejki oczekujących na pasach ruchu oraz ostrzeżenie ich o częstych zatorach drogowych. W naszej ocenie pozwoli to na zminimalizowanie występujących zdarzeń drogowych, szczególnie kolizji polegających na najechaniu na tył pojazdu” - wyjaśniła Mikrut.

Według drogowców ograniczenie prędkości powinno poprawić przepustowość i płynność ruchu. „Rozwiązania takie są już z powodzeniem stosowane w Europie, na większości obwodnic dużych miast” - wskazała rzeczniczka.

Przypomniała, że jest to kolejne działanie GDDKiA w celu poprawy przepustowości tej trasy. W poprzednich latach wprowadzone zostały zakazy wyprzedzania przez pojazdy ciężarowe.

„Na wiosnę 2020 roku dla poprawy bezpieczeństwa ruchu w rejonie węzłów planujemy dokonanie korekt w oznakowaniu poziomym, w rejonie pasów włączeń na wszystkich węzłach. Planowane jest wydłużenie pasa wyłączenia dla relacji Rzeszów – Zakopane na węźle Kraków Południe” - zapowiedziała Mikrut.

Wprowadzone zmiany będą na bieżąco monitorowane przez GDDKiA i policję autostradową.