Dwulitrowy silnik wysokoprężny z sekwencyjną, dwustopniową turbosprężarką ma się czym pochwalić. Jego moc maksymalna wynosi 210 KM, a maksymalny moment obrotowy - 480 Nm (dostępny już od 1500 obr./min). Insignia GSi Sports Tourer z tym silnikiem przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,9 s i może się rozpędzić do 231 km/h.
Zwolennicy mocnych benzyniaków nie mają powodów do zmartwień. Obie Insignie GSi (liftback oraz kombi) mogą być napędzane również motorem 2.0 Turbo, generującym 260 KM i 400 Nm. W tym przypadku sprint do „setki” trwa 7,5 s, a prędkość maksymalna wynosi 245 km/h (dane dla Sports Tourera).
Opel Insignia GSi Sports Tourer charakteryzuje się obniżonym o 10 mm zawieszeniem i sztywniejszymi amortyzatorami ograniczającymi przechyły nadwozia. O trakcję i optymalne pokonywanie zakrętów dba napęd 4x4 z wektorowaniem momentu obrotowego oraz opony Michelin Pilot Sport 4 S na 20-calowych obręczach.
Samochód pomimo sportowego wyglądu i ponadprzeciętnych osiągów nadal jest zwykłym, rodzinnym kombi z bagażnikiem o pojemności 560 litrów. I to jest jego główną zaletą. Nowy Opel Insignia GSi trafi do sprzedaży pod koniec tego roku.