Po doskonałych wynikach w testach przeprowadzonych przez automobilkluby i magazyny samochodowe w Niemczech, opona Continental PremiumContact 6 zdobyła pierwsze miejsce w teście opon letnich przeprowadzonym przez rosyjski magazyn samochodowy Za Rulem (ros. Za kierownicą), wydanie 3/2020. „Najlepsza opona w hamowaniu na suchej nawierzchni, najlepsza do prowadzenia na mokrej i suchej nawierzchni, najlepsza w teście emisji hałasu” – podsumował magazyn. Eksperci przetestowali 15 różnych opon letnich w rozmiarze 195/65 R15, pochodzących od europejskich, amerykańskich i azjatyckich producentów, używając jako pojazdu testowego auta marki Škoda Octavia.

Continental PremiumContact 6 – kolejne zwycięstwo w sezonie

Pierwszym miejsce opony PremiumContact 6 w teście rosyjskiego magazynu to kolejny bardzo dobry wynik tego modelu w serii testów opublikowanych w 2020 roku przez automobilkluby i magazyny samochodowe. Dla przypomnienia, opona uzyskała wcześniej imponujące wyniki w teście organizowanym przez Auto Zeitung (rozmiar 225/50 R17, 19 lutego 2020), najlepsze w teście automobilklubów ADAC, ÖAMTC i TCS (rozmiar 225/40 R18, 25 lutego 2020) oraz pierwsze miejsce wśród 50 różnych opon w teście AutoBild (rozmiar 245/45 R18, 5 marca 2020).

Continental PremiumContact 6 jest oponą letnią do samochodów klasy kompaktowej i wyższej. Jest produkowana w bardzo szerokiej gamie rozmiarów, z homologacją dla prędkości do 300 km/h (indeks „Y”).

Opona SportContact 6 znów na prowadzeniu

Magazyn AutoBild Sportscars opublikował swój najnowszy, coroczny test opon letnich (wydanie 4/2020, s. 83) pod tytułem „Hot Wheels”. Opona Continental SportContact 6 uzyskała najlepszą ocenę: „Wzorowa”. „Najwyższej klasy opona sportowa, zapewniająca precyzyjne sterowanie, sportowe prowadzenie i krótką drogę hamowania na suchej nawierzchni, stabilne prowadzenie boczne na mokrej nawierzchni i dobrą odporność na aquaplaning” – napisał magazyn, podsumowując wyniki testu. AutoBild Sportscars testował opony w rozmiarze 245/35 R19 na przedniej osi i 265/35 R19 na osi tylnej, w samochodzie Mercedes AMG C63.

We wszystkich ośmiu kategoriach testowych na mokrej i suchej nawierzchni, opona SportContact 6 uzyskała ocenę „dobrą” lub „bardzo dobrą”, a także ocenę „dobrą” w zakresie oporów toczenia.

Dla porównania, wyniki innej opony zbadanej w teście, pochodzącej od azjatyckiego producenta, robią mniej imponujące wrażenie: „Niskobudżetowy wzór bieżnika, niebezpiecznie długa droga hamowania na mokrej i suchej nawierzchni; nierównomierne prowadzenie na suchej i mokrej nawierzchni; powolna i gąbczasta reakcja układu kierowniczego oraz wysokie opory toczenia” – podsumowali testowi kierowcy. – „Ta opona nie jest ani zabawna, ani bezpieczna w prowadzeniu”.