W trakcie zawodów dwaj kierowcy zespołu mogą liczyć na tytuł mistrzowski. Dodatkową stawką jest trzecie miejsce w klasyfikacji ogólnej.

Yvan Muller, Gabriele Tarquini i Rickard Rydell mogą być autorami historycznego hat-tricku hiszpańskiej marki, który byłby ukoronowaniem dwóch pozostałych już pewnych zwycięstw.

Makao to drugi w tym sezonie tor miejski. Tym razem kierowcy Seata nie będą musieli rygorystycznie przestrzegać instrukcji zespołu, na co otrzymali zgodę w uznaniu znakomitych wyników w trakcie całego sezonu. Niemniej jednak celem zespołu jest utrzymanie szans Rydella na trzecie miejsce.

Trzej kierowcy Seata oraz ich rywale z Chevroleta i BMW będą ścigać się z maksymalnym balastem 70 kilogramów. Nieco lżejsze będą Leony Jordiego Gené i Tiago Monteiro. Samochód Toma Coronela zostanie obciążony 65 kilogramami z racji spektakularnego zwycięstwa w Japonii, które zapewniło triumf zarówno benzynowych, jak i wysokoprężnych Seatów.

Kwalifikacje przed wyścigiem wygrał Alain Menu (Chevrolet Lacetti) - 2.30,285 min. Drugi był Andy Priaulx (BMW 320 si), a trzeci - Yvan Muller (Seat Leon TDI).

Powiedziali

Gabriele Tarquini: O czymś takim Seat marzył od początku sezonu – dwaj kierowcy walczący o kolejny mistrzowski tytuł po zwycięstwie w klasyfikacji producentów. To dla nas wspaniałe chwile. Jednak trzeba być realistą – przewaga Mullera jest znaczna, a ja mam 10 procent szans na zwycięstwo. W trakcie tak skomplikowanego wyścigu, jak w Makao wszystko może się zdarzyć. Zresztą niezależnie od tego czy wygram, czy nie, będzie to dla mnie wspaniały sezon.

Yvan Muller: Ta sytuacja nie jest dla mnie nowością. Przed laty, kiedy ścigałem się w brytyjskich mistrzostwach samochodów turystycznych, musiałem rywalizować z kolegami z zespołu – Plato i Thompsonem. Zasadnicza różnica polega jednak na tym, że tym razem będę walczył o tytuł mistrza świata na wymagającym miejskim torze w Makao, gdzie łatwo o popełnienie błędu. Bez wątpienia będzie to ciężka walka.

Jaime Puig, Dyrektor Seat Sport: Udało nam się osiągnąć obydwa cele, ponieważ Seat już praktycznie został Mistrzem Świata w klasyfikacji Producentów, a tytuł w klasyfikacji Kierowców na pewno odbierze któryś z naszych zawodników. Dlatego Muller i Tarquini mają pełną swobodę w rywalizacji w Makao. Mogą robić to, co uważają za stosowne, przestrzegając jednak zasad fair play, czego Seat zawsze wymaga od swoich kierowców. Jestem pewien, że będzie to wspaniały wyścig, a reszta zespołu będzie współpracować tak, aby albo Rydell albo Gené zajęli trzecie miejsce w mistrzostwach świata.

Klasyfikacje

Kierowcy:1. Y. Muller (Seat) - 100 pkt.;2. G. Tarquini (Seat) - 86 pkt.;3. R. Huff (Chevrolet) - 73 pkt.;4. R. Rydell (SEAT) - 72 pkt.;5. A. Priaulx (BMW), 67 pkt.;6. J. Muller (BMW) - 60 pkt.;8.J. Gené (Seat) - 53 pkt.

Producenci:1. Seat - 304 pkt.;2. BMW - 251 pkt.;3. Chevrolet - 211 pkt.;4. Honda - 55 pkt.

Najważniejsze osiągnięcia w karierze Yvana Mullera (ur. w Illzach - Francja, 16.08.1969):2007: 2. miejsce w WTCC (2 zwycięstwa, Oschersleben i Monza, Seat Leon TDI WTCC) pkt.;2006: 4. miejsce w WTCC, 1 zwycięstwo (Seay Leon, Brands Hatch) pkt.;2005: 2. miejsce w Brytyjskich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych pkt.;2004: 2. miejsce w Brytyjskich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych pkt.;2003: Zwycięzca Brytyjskich Mistrzostw Samochodów Turystycznych pkt.;2002: 2. miejsce w Brytyjskich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych pkt.;2001: 2. miejsce w Brytyjskich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych pkt.;2000: 4. miejsce w Brytyjskich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych pkt.;1999: 6. miejsce w Brytyjskich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych pkt.;1995: Zwycięzca Mistrzostw Francji Samochodów Turystycznych pkt.;1994: 2. miejsce w Mistrzostwach Francji Samochodów Turystycznych pkt.;1992: Zwycięzca F2 Wielkiej Brytanii pkt.;1989: 3. miejsce w Mistrzostwach Francji F3 pkt.;1980-1986: karting pkt.;1996-2005: 9-krotny zdobywca Trophée Andros.

Najważniejsze osiągnięcia w karierze Gabriele Tarquiniego (ur. w Giulianova - Włochy, 2.03.1962):2007: 8. miejsce w WTCC (1 zwycięstwo, Zandvoort) pkt.;2006: 5. miejsce w WTCC, 1 zwycięstwo (Seat Leon, Istambuł) pkt.;2005: 7. miejsce w Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych pkt.;2004: 3. miejsce w Mistrzostwach Europy Samochodów Turystycznych pkt.;2003: 1. miejsce w Mistrzostwach Europy Samochodów Turystycznych pkt.;2002: Mistrzostwa Europy Samochodów Turystycznych pkt.;2001: 3. miejsce w Mistrzostwach Europy Samochodów Superturystycznych pkt.;2000: 6. miejsce w Brytyjskich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych pkt.;1996: Interkontynentalne Mistrzostwa Samochodów Turystycznych pkt.;1995: Brytyjskie Mistrzostw Samochodów Turystycznych i niemieckie DTM pkt.;1994: Zwycięzca Brytyjskich Mistrzostw Samochodów Turystycznych pkt.;1993: 3. miejsce w Mistrzostwach Włoch Samochodów Turystycznych pkt.;1987-1992: Mistrzostwa Świata F1 pkt.;1985: 5. miejsce w Mistrzostwach Europy F3.

Wyniki kwalifikacji

1. Alain Menu (Chevrolet Lacetti) - 2.30,285 min.;2. Andy Priaulx (BMW 320 si) - 2.30,458 min.;3. Yvan Muller (Seat Leon TDI) - 2.30,938 min.;4. Robert Huff (Chevrolet Lacetti) - 2.30,953 min.;5. Augusto Farfus (BMW 320 si) - 2.31,083 min.;6. Jordi Gene (Seat Leon TDI) - 2.31,227 min.;7. Rickard Rydell (Seat Leon TDI) - 2.31,299 min.;8. Gabriele Tarquini (Seat Leon TDI) - 2.31,529 min.;9. Nicola Larini (Chevrolet Lacetti) - 2.31,617 min.;10. Jörg Müller (BMW 320si) - 2.31,664min.