Autko to pierwszy Ford powstający we włoskiej fabryce Pininfariny, zbudowano je na bazie seryjnego Ka, jest napędzane silnikiem 1.6/95 KM. Obok roadstera Ford pokazał także 3-drzwiową wersję Fiesty, Ka w wersji Sport (1.6) oraz koncepcyjnego vana Focusa C-Maxa. Na marcowy salon w Genewie zapowiadana jest produkcyjna wersja tego pojazdu. U Jaguara światową premierę miał model XJ (więcej o tym aucie piszemy w tym numerze na str. 12). W Maździe największym zainteresowaniem cieszył się model 2 (następca Demio). Samochód bazujący na Fieście w europejskim wydaniu, dzieli z nią także nieznacznie zmodyfikowane jednostki silnikowe: 1.4, 1.6 oraz diesela 1.4 powstałego we współpracy PSA z Fordem. Produkcja odbywa się w Hiszpanii. Największymi nowościami Mercedesa były zmodyfikowane wersje klasy S oraz CL. Oprócz nieznacznych zmian stylistycznych najciekawszym elementem Mercedesów jest przejęty z Maybacha 12-cylindrowy silnik o mocy 500 KM. Miłośnicy luksusu z najwyższej półki mieli prawdziwą ucztę - po raz pierwszy w Europie można było obejrzeć najbardziej prestiżową i najdroższą limuzynę DaimleraChryslera - Maybacha. Na bardzo bogatych klientów czekają dwie wersje auta: 57 i 62 (krótsza i dłuższa) wyposażone we wszystko, o czym pasażer może tylko zamarzyć. Europejską premierę na salonie w Paryżu miał także Nissan Micra. Do wyboru będą 4 silniki: benzynowe o mocy od 80 do 88 KM (do wyboru ze skrzynią manualną i automatyczną) oraz diesle (od 60 do 80 KM). Obok Micry zaprezentowano także Almerę po face liftingu. Gwiazdą stoiska Fiata było Stilo w wersji kombi (Station Wagon). Auto może poszczycić się bagażnikiem o pojemności ponad 500 litrów. Najsłabszą jednostką silnikową będzie 80-konny diesel JTD. Najmocniejszy silnik montowany w najnowszym Stilo to jednostka 1.8 o mocy 133 KM. Tuż obok, w Alfie Romeo gratka dla miłośników ostrej jazdy. Po modelu 156 GTA Włosi pokazali model 147 GTA napędzany silnikiem 3.2 V6 oraz cywilną wersję 147 z dieslowskim silnikem 1.9 o mocy 140 KM. Najciekawszym wydarzeniem w CitroĎnie był C3 Pluriel. W ciągu kilku chwil ze zwykłego 4-osobowego auta z brezentowym dachem może przekształcić się w kabriolet, roadstera czy nawet pikapa. Do napędu służą dwa silniki benzynowe: 1.4 (75 KM) oraz 1.6 (110 KM). Amatorów praktycznego wykorzystania samochodu z pewnością ucieszy najnowsza wersja CitroĎna Berlingo. Nadal auto napędzane jest tymi samymi silnikami o mocy od 71 do 110 KM. U siostrzanego Peugeota zaprezentowano Partnera (odpowiednik Berlingo). Kierowców o sportowym zacięciu ucieszy fakt, że do produkcji seryjnej trafi 206 RC - auto wyposażone w 2-litrowy silnik o mocy 180 KM. Prawdziwą ozdobą stanowiska Peugeota było koncepcyjne 307 CC. Samochód już dziś wygląda na tak dopracowany, że seryjna produkcja wydaje się być jedynie kwestią decyzji szefostwa firmy. Na tegoroczny salon w Paryżu zapowiadano Tourana - pojazd bazujący na kolejnej generacji Volkswagena Golfa. Niestety auto nie pojawiło się, zwiedzający musieli zadowolić się jedynie Touaregiem - luksusowym SUV-em będącym siostrzanym autem z Porsche Ca-yenne. Na początku do sprzedaży trafią wersje napędzane silnikami 3.2 V6 (220 KM) oraz dieslem V10 o mocy 313 KM. Touareg jest wyposażany w napęd na obie osie. Na stoisku Volvo obok luksusowej terenówki XC 90 wystawiono S 60 R i V 70 R. Obydwa auta są wyposażone w napęd 4x4 pochodzący z modeli XC 70 i XC 90 oraz aktywne, sterowane elektronicznie zawieszenie. Renault po raz pierwszy pokazało czwartą generację Espace'a. Nadwozie samochodu po raz pierwszy w historii tego modelu jest wykonane z blach stalowych. Podstawowy silnik to 2-litrowa jednostka benzynowa. Obok Espace'a światową premierę miał też Mégane (zaprezentowany w dwóch wersjach nadwoziowych). Opel w Paryżu pokazał Merivę - małego minivana powstałego na płycie podłogowej Corsy. Auto od stycznia 2003 r. będzie produkowane w hiszpańskiej fabryce Opla w Saragossie.
Galeria zdjęć
Oznaki ożywienia
Oznaki ożywienia
Oznaki ożywienia
Oznaki ożywienia
Oznaki ożywienia
Oznaki ożywienia