Zapowiada się ostra walka w popularnym segmencie C, zdominowanym przez Volkswagena Golfa. Czy tym razem Koreańczycy mają szansę na sukces? Pożyjemy, zobaczymy, jednak nowy i30 zapowiada się bardzo interesująco.
Następna generacja kompaktu ma być kluczowym modelem, na którym zostanie oparty dalszy rozwój marki w Europie. To kolejny samochód, który koreański producent skonstruował, testował i będzie produkował na Starym Kontynencie. Nadwozie wygląda ładnie i zgrabnie. Do tego solidnie wykonane i nowocześnie zaprojektowane wnętrze. Kabina ma być również przestronna – pojemność bagażnika wyniesie 395 litrów.
Gama jednostek napędowych zostanie oparta na małolitrażowych silnikach z turbodoładowaniem. Do wyboru będą trzy benzyniaki: jedyny wolnossący 1.4 MPI, trzycylindrowy 1.0 T-GDI o mocy 120 KM (170 Nm) oraz zupełnie nowy 1.4 T-GDI generujący moc 140 KM (242 Nm). Dla zwolenników diesli oferowana będzie jednostka 1.6 CRDi w trzech wariantach mocy: 95, 110 i 136 KM 275 Nm). Silniki mogą współpracować z sześciostopniową, ręczną skrzynią biegów lub dwusprzęgłową, siedmiostopniową DCT.
Nowa generacja i30 zaoferuje wiele rozwiązań dla fanów nowoczesnych technologii. Dostępne będą rozwiązania ułatwiające korzystanie ze smartfonów podczas jazdy, takie jak: Apple CarPlay, Android auto czy możliwość ładowania bezprzewodowego. Na pokładzie będą mogły znaleźć się również systemy bezpieczeństwa aktywnego: automatyczne hamowanie przed przeszkodą (AEB), inteligentny tempomat (SCC), system utrzymywania pasa ruchu (LKAS) i monitorowania martwego pola (BSD).
Nowy Hyundai i30 trafi do sprzedaży na początku 2017 roku. Zapewne w niedługim czasie do oferty dołączy wersja kombi. W gamie i30 znajdzie się również pierwszy sportowy model marki N.