Decyzja Peugeota była jednoznaczna, jak mówi przysłowie: wilk syty i owca cała. Sportowa wersja kombi 407 jedynie wypada sportowo, gdyż w porównaniu z podstawową wersją nie dokonano praktycznie źadnych istotnych zmian nadwozia. Owszem, to wersja różni się elementami widocznym z zewnątrz. Są to 18-calowe obręcze kół z metali lekkich, tylny spojler dachowy, "siatkowa" atrapa wlotu powietrza chłodnicy i podwójna końcówka rury wydechowej. We wnątrz dostrzegamy siedzenia pokryte czarną skórą oraz nowe wykładziny podłogowe.
Model 407 SW RC będzie dostępny z silnikamiwysokoprężnymi. Do wyboru producent oferuje dwie takie jednostki: czterocylindrową 2,2 HDI o mocy 125 kW (170 KM) oraz widlastą sześciocylindrową 2,7 HDI o mocy 150 kW (204 KM). Cena sportowego kombi 407 jeszcze nie została ustalona, ale mozna przewidywać, że będzie to ok. 33 500 euro (125 000 zł) za wersję 2,2 HDI oraz 37 900 euro (145 000 zł) w przypadku 2,7 HDI.