Kiedy wypowiemy słowo trójkołowiec, przypomina nam się pojazd z lat dziecięcych. Jedno koło z przodu, kierownica, pedały i napęd na tylną oś. A napęd? Dwie zwinne dziecięce nóżki. Dla tych, którzy z sentymentem wspominają te czasy, przedstawiono nową Gilerę Fuoco 500 i Piaggio MP3 400.
Piaggio MP3 i Gilera Fuoco - wygodniejsze niż ci się wydaje
Koncern Piaggio już latem zeszłego roku zaprezentował skuter MP3, który na przedniej osi ma dwa koła. Oba koła zamontowano na widelcach współpracujących z systemem równoległobocznych wahaczy. Podczas jazdy można wychylić MP3 od osi pionowej o 40 stopni, dzięki czemu kierowanie trójkołowcem zbliżone jest do jazdy na motocyklu czy zwykłym skuterze.
Największa zaleta pojazdu ujawnia się podczas parkowania lub stania na światłach przed skrzyżowaniem dróg, kiedy możemy zablokować przechylanie motocykla Piaggio lub Gilerę, dzięki czemu nie musimy opuszczać nogi na jezdnię. Blokada dezaktywuje się przez naciśnięcie odpowiedniego przycisku lub automatycznie po przekroczeniu 15 km/h.
Piaggio MP3 i Gilera Fuoco - wystarczająca moc do sprawnej jazdy
Oferta silników obejmuje 125 cm3 (11 kW/15 KM, 12 Nm), 250 cm3 (16,5 kW/22,5 KM) i jednocylindrowy 400 cm3, znany już z maxiskutera X8 400 ie. Czterosuwowy silnik 1-cylindrowy o pojemności 399 cm3, 4 zawory z rozrządem DOHC i elektroniczny wtrysk paliwa. Moc jednostki wynosi 25 kW (34 KM) przy 7500 obr./min, a moment obrotowy 37,6 Nm osiągany jest przy 5500 obr./min.
Modelowi Piaggio MP3 nie brakuje praktyczności: bagażnik pod siodełkiem oferuje 65 litrów, a za dopłatą można otrzymać tylną walizkę, która zwiększy przestrzeń bagażową do 113 l. Aby motocykl można było eksploatować również podczas chłodnej, jesiennej pogody czy kończącej się zimy, przygotowano pakiet Winter Pack, obejmujący zimowe opony, większą przednią szybę i elektronicznie wygrzewaną owiewkę nóg.
Topowy model z półlitrowym silnikiem sprzedawany jest pod koncernową marką Gilera. Trójkołowiec Fuoco 500 bazuje na MP3, jednak otrzymał indywidualną stylistykę i mocniejszą jednostkę. Jednocylindrowy silnik oferuje 29,5 kW (40 KM) przy 7000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 42 Nm przy 5500 obr./min. Gilera Fuoco 500 orientuje się bardziej na młodszą klientelę, która preferuje dobrą zabawę, stylowe akcesoria i sportowe wrażenia z jazdy.