Auto pojawi się w sprzedaży na początku października. Będzie to po sedanie i kabriolecie trzecia wersja nadwoziowa w gamie 9-3.SportCombi powstało na platformie Epsilon zaprojektowanej dla aut klasy średniej koncernu General Motors. Stylistyka przodu jest identyczna z wersją sedan 9-3, ale lekko unosząca się linia boczna i tył ze zintegrowanym w klapie spoilerem oraz dużymi, pionowymi i białymi światłami (z diodami LED) nadają mu jeszcze bardziej dynamiczny wygląd i czynią jednym z najładniejszych kombi w segmencie. Auto dysponuje sporą przestrzenią ładunkową. Przy normalnym ustawieniu tylnej kanapy (dzielona 60:40) pojemność bagażnika sięga 419 l, a po jej rozłożeniu (płaska podłoga) powiększa się do 1273 l. Przewożenie długich przedmiotów umożliwi składane oparcie fotela pasażera. Pomysłowym rozwiązaniem jest wyposażenie samochodu w podwójną podłogę bagażnika (TwinFloor) z dodatkowym zamykanym schowkiem. Wyposażenie, jak przystało na klasę, zapewnia wysoki komfort i bezpieczeństwo użytkownikom. Podobnie jak sedan, kombi dostępne będzie w wersjach Linear, Arc, Vector oraz topowej, sportowej Aero.W konstrukcji zawieszenia wykorzystano z przodu kolumny McPhersona i z tyłu oś wielowahaczową. Charakterystykę układu dostosowano do dynamicznego stylu pojazdu, szczególny nacisk kładąc na przyjemność prowadzenia i komfort. Klienci będą mogli wybierać spośród 8 wersji silnikowych: 6 benzynowych i 2 diesli (tabela). Wszystkie spełniają normy emisji spalin Euro 4. Nowością w gamie będzie 6-cylindrowa, turbodoładowana jednostka o pojemności 2,8 l, osiągająca moc 250 KM, oferowana w modelu Aero. Jej słabsza o 20 KM odmiana pojawi się w pozostałych wersjach.Do przeniesienia napędu SportCombi wykorzystuje manualne lub automatyczne skrzynie 5- i 6-biegowe.
Piękne uzupełnienie
Saab od wielu lat kojarzy się z samochodami o oryginalnej stylistyce i doskonałych osiągach. Te cechy znajdziemy także w najnowszym modelu SportCombi.