Lacetti kombi zaprojektowane zostało na płycie podłogowej J200 wykorzystywanej także przez modele hatchback i sedan. O ile w projektowaniu tych ostatnich uczestniczyli włoscy styliści Pininfarina (sedan) oraz Giugiaro (hatchback), o tyle za wygląd kombi odpowiedzialne jest nowe, powstałe w ubiegłym roku centrum projektowe GM DAT w Bupyong w Korei Południowej. Efekt jego pracy to udane połączenie elementów typowych dla pozostałych dwóch wersji nadwoziowych (np. przednia część nadwozia i kokpit we wnętrzu), ale przy jednoczesnym nadaniu autu wielu cech indywidualnych (chromowane relingi dachowe i osłona chłodnicy oraz umieszczone pionowo lampy tylne). Samochód jest atrakcyjny i niepozbawiony elegancji.Wnętrze przestronne i funkcjonalneRozstaw osi sięgający 2600 mm oraz stosunkowo duże wymiary nadwozia sprawiają, że wnętrze auta oferuje dużą przestronność i komfortowe warunki podróżowania dla pięciu osób i ich bagażu. Pod względem ilości miejsca nad głową i na kolana dla pasażerów jadących na tylnej kanapie Lacetti kombi znajduje się w czołówce klasy kompakt. Przednie siedzenia są wygodne i zapewniają dobre trzymanie boczne, a fotel kierowcy ma szeroki zakres regulacji również na wysokość. Zajęcie optymalnej pozycji ułatwia kierowcy regulowana w dwóch płaszczyznach kierownica. Jakość wykończenia i materiałów nie budzi zastrzeżeń. Bagażnik przy standardowym ustawieniu siedzeń oferuje przestrzeń o pojemności 400 l. Po ich rozłożeniu (oparcia kanapy dzielone są w stosunku 60:40) do dyspozycji jest już 1410 l. Dla porównania w Oplu Astrze Classic II to odpowiednio 480 i 1500 l. Maksymalna długość przewożonych przedmiotów w bagażniku Lacettiego może sięgać prawie 1,8 m. Ładowność w zależności od wersji wynosi od 465 do 515 kg. W aucie umieszczono łącznie 25 półek, schowków (w tym między przednimi fotelami) i kieszeni, dzięki czemu nie ma problemów z przewożeniem drobiazgów. Chevrolet oferowany będzie w trzech pakietach wyposażeniowych: SE, SX i CDX. W pierwszym standard obejmie m.in. przyciemniane szyby, antenę radiową montowaną w przedniej szybie, radioodtwarzacz kasetowy z RDS-em oraz elektrycznie otwierane szyby przednie. W drugiej znajdą się ponadto klimatyzacja oraz dodatkowy schowek pod siedzeniem pasażera, a w najbogatszej CDX klimatyzacja automatyczna, elektrycznie sterowane także szyby tylne, wycieraczki z czujnikiem deszczu oraz radioodtwarzacz z 5-płytową zmieniarką płyt CD.W wyposażeniu wpływającym na bezpieczeństwo mogą znaleźć się takie elementy, jak poduszki powietrzne czołowe i boczne, ABS z EBD oraz system kontroli trakcji. Standardem są trzypunktowe pasy bezpieczeństwa na wszystkich miejscach (przednie z napinaczami).Dobre zawieszenie i dwa silnikiUkład jezdny wersji kombi ma dość neutralną charakterystykę. W jego konstrukcji wykorzystano kolumny McPhersona z przodu, oś wielowahaczową z tyłu oraz amortyzatory gazowe. Auto jest raczej sztywne, ale dzięki temu dobrze prowadzi się na zakrętach przy dynamicznej jeździe, przy małych tendencjach do zarzucania tyłem (nadsterowność). Swobodnie radzi sobie też z nierównościami poprzecznymi, a drgania nie przenoszą się na kierownicę. Układ kierowniczy ze zmiennym wspomaganiem pracuje precyzyjnie. Kombi oferowane będzie z silnikami benzynowymi. Podstawowy z pojemności 1,6 l osiąga moc 109 KM i w połączeniu z pięciobiegową skrzynią zapewnia przyzwoite osiągi i umiarkowane zużycie paliwa. Mocniejsza wersja przy pojemności 1,8 l dysponuje mocą 122 KM i dostępna będzie także z czterobiegową skrzynią automatyczną. Jest to konstrukcja niemieckiej firmy ZF. Pracę dostosowuje do stylu jazdy kierowcy, pozwala na ręczną zmianę przełożeń, ale ma fatalny wpływ na osiągi i zużycie paliwa.Dokładna specyfikacja na naszym rynku będzie znana na początku września. Cena wersji podstawowej ma być atrakcyjna i nie powinna przekroczyć 60 tys. zł.
Galeria zdjęć
Pojemne uzupełnienie
Pojemne uzupełnienie
Pojemne uzupełnienie