Jak podaje Porsche 911 GT3 Cup to numer jeden według kierowców wyścigowych na całym świecie. Auto sprzedało się w ilości ponad 2 200 egzemplarzy.Nowe auto wyścigowe posiada bezpieczniejszy bak paliwa FT3 o pojemności 100 litrów. Jest on napełniany poprzez otwór w przedniej masce. Najnowsze 911 GT3 Cup zostało opracowane tak, by spełniało wymogi homologacyjne większości typów wyścigów. Samochód w specyfikacji na rok 2012 bazuje na lekkim modelu 911 GT3 RS (997). Wyczynowa 911 ma ten sam silnik, co wersja uliczna – moc jednostki to 450 KM jest ona osiągana przy 8500 obr./min. czyli analogicznie do wersji seryjnej.Wyścigowy układ wydechowy posiada dwa katalizatory, dzięki ich zaawansowanej konstrukcji ilość emitowanych spalin została obniżona do minimum.Porsche porusza się na lekkich felgach, na przedniej osi o rozmiarze 9.5Jx18 cali z oponami Michelin 25/64-18. Z tyłu zainstalowano szersze felgi 12Jx18 cali z oponami30/68-18. W zależności od typu i specyfiki wyścigów w jakich startuje 911 może być ona wyposażona w różne rozmiary felg.Przednie stabilizatory w kształcie ostrzy oraz tylne są regulowane w siedmiu pozycjach. Pozwala to na precyzyjne dostrojenie do różnych warunków. Układ hamulcowy zawiera w zestawie ceramiczne tarcze PCCB redukujące masę samochodu o 20 kg.Kokpit został zaprojektowany zgodnie z wymaganiami kierowców. Kierownica podobnie do w wersji ulicznej jest regulowana w dwóch płaszczyznach.Obecnie oferowane Porsche konkuruje w 19 typach wyścigów pucharowych. Poza tym 911 GT3 bierze udział w wyścigach formuły GT3. Model ten jest bazą do tworzenia rożnych aut wyścigowych. 911 GT3 R w mistrzostwach GT3 oraz 911 GT3 RSR zbudowany pod wymagania serii GT2.
Porsche 911 GT3 Cup
Wyścigowy samochód odnoszący najwięcej sukcesów podczas zmagań na torze, będzie dostępny w nowej specyfikacji