Jak to się ma do terenówki? Szczerze powiedziawszy, nie zdecydowalibyśmy się wyjechać tym samochodem w teren cięższy niż... błotnista droga. Nie chodzi nawet o to, że GTS nie dałby sobie rady. Po prostu ten samochód stworzono do czegoś innego - do szybkiej jazdy. Już same spoilery i 21-calowe aluminiowe felgi bardziej pasują do auta sportowego niż do samochodu, który ma mieć do czynienia z błotem. Nadwozie zostało optycznie poszerzone o nakładki na nadkolach oraz listwy na progach. Dla GTS-a zarezerwowano także dwa dodatkowe kolory nadwozia (czerwień i złoty metalik). Dwie podwójne rury wyde-chowe wychodzące z tylnego zderzaka również pozwalają przypuszczać, że GTS-owinie powinno zabraknąć mocy (w każdych warunkach). I nie zabraknie! 4,8-litrowe V8 (znane z wersji S) wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa. W efekcie silnik jest o 20 koni mocniejszy (405 KM), ale wykres przebiegu mocy zdradza, że różnicę da się odczuć w górnym zakresie obrotów (czyli niezbyt często). Tak czy inaczej, wrażenia z jazd GTS-em są niezapomniane. Dodanie gazu powoduje natychmiastową reakcję i basowy pomruk silnika V8 dochodzący z wydechu. Auto wyposażono w specjalny system, dzięki któremu (po wciśnięciu przycisku Sport w kabinie) w ostatnim tłumiku zmienia się droga przepływu spalin. To sprawia, że na niskich obrotach samochód brzmi jeszcze bardziej basowo i zawadiacko.Seryjnie auto jest wyposażone w 6-biegową skrzynię manualną, której przełożeniaw stosunku do wersji S zostały nieznacznie skrócone. Opcjonalnie GTS występuje także z 6-stopniowym Tiptronikiem. Pierwszy raz w Cayenne stalowe zawieszenie zostało zestawione z Porsche Active Suspension Management (PASM). Dzięki temu systemowi kierowca może wybierać spośród 3 trybów pracy zawieszenia: komfortowego, normalnego i sportowego. Jednak niezależnie od ustawienia komfort podróżowania jest mocno związany z jakością nawierzchni. Nawet małe nierówności (np. pęknięcia asfaltu) są bezlitośnie przekazywane do wnętrza. Winę za to ponoszą także niskoprofilowe opony. Odrobinę bardziej komfortowo jeździ się autem z opcjonalnym zawieszeniem pneumatycznym. Oczywiście, taki układ jezdny ma też swoją dobrą stronę - żaden zakręt nie robi na samochodzie wrażenia. To Porsche w każdym calu! Sprzedaż GTS-a rusza w lutym. W Niemczech samochód w podstawowej wersji ma kosztować 76 725 euro. Polskie ceny poznamy w przyszłym roku.