Logo
WiadomościAktualnościPorsche Cayenne – jest go teraz mniej

Porsche Cayenne – jest go teraz mniej

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Druga generacja Cayenne nie jest już tak inwazyjna, wulgarna i bezczelna jak poprzednik. Teraz Cayenne wygląda na mniejsze, jest lżejsze i ekologiczne jak nigdy dotąd. Czy nowe Porsche stało się autem dla cieniasów?

Porsche Cayenne – jest go teraz mniej
Zobacz galerię (14)
Auto Świat
Porsche Cayenne – jest go teraz mniej

Cayenne numer dwa wygląda tak, jakby było o numer mniejsze od poprzednika. To dlatego, że właściciele SUV-ów są oskarżani o ocieplenie klimatu i nikt ich nie lubi.

Delikatniejszy i atrakcyjniejszy wygląd ma sprawić, że Cayenne będzie lubianym i przyjemnym autem. Niemożliwe raczej. Przyznajmy jednak, że nowe Porsche jest ładniejsze od poprzednika, co jednak trudne nie było.

Nadwozie jest nieco większe, ale średnio o 180 kg lżejsze. Nie to, żeby Cayenne nagle stało się lekkie jak piórko – model S wciąż waży ponad dwie tony. Mniejsza waga to nie jedyny środek do obniżenia spalania i emisji CO2 – mamy więc ośmiobiegowy automat, system stop&start i napęd hybrydowy.

Tak, Cayenne S Hybrid jest teraz jak Toyota Prius – udaje, że zbawi świat. Silnik V6 o mocy 333 KM współpracuje z 47-konnym silnikiem elektrycznym. Taki tandem spala średnio 8,2 l/100 km i pozwala jechać wyłącznie na prądzie z maksymalną prędkością 50 km/h.

Inne silniki? Cayenne ma pod maską V6 o mocy 300 KM, Cayenne Diesel – V6 TDI o mocy 240 KM, Cayenne S – V8 o mocy 400 KM, a Cayenne Turbo też ma V8, tyle tylko że o mocy 500 KM.

Właściwości terenowe? Sądząc po zdjęciach, nowe Porsche nadaje się wyłącznie do jazdy po równych drogach. Cayenne ma sporo wspólnego z Panamerą (zwróćcie uwagę na wygląd deski rozdzielczej) oraz z Volkswagenem Touaregiem (oba auta są technicznie identyczne).

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: