Logo
WiadomościAktualnościPorsche Cayenne ociupinkę lepsze

Porsche Cayenne ociupinkę lepsze

Filip Otto
Filip Otto

Nie to, że było to konieczne, ponieważ ten model jest na rynku od zeszłego tygodnia. Najwyraźniej jednak inżynierów Porsche świerzbiło i musieli coś zrobić. Wzięli się za Cayenne z turbodieslem i znaleźli w nim dodatkowe 5 KM (245 KM), zmusili do bardziej efektywnej pracy (sprint do setki skrócił się o 0,2 s do 7,6 s), umyli (emisja CO2 spadła o 6 g do 198 g/km), dali kopa (prędkość maksymalna wzrosła o 2 km/h do 220 km/h)i obniżyli jego wagę o 20 kg, więc teraz Cayenne jest lekkie jak piórko (2080 kg). Model hybrydowy może się poruszać w trybie elektrycznym niezależnie od temperatury silnika (wcześniej było to możliwe tylko w przypadku, gdy silnik benzynowy osiągnął odpowiednią temperaturę pracy), ale najfajniejsze są zmiany w modelu Turbo. Otóż Porsche oferuje do 500-konnego Cayenne pakiet dodatkowych 40 KM, które nie wpływają na spalanie (wciąż średnio 11,5 l/100 km), ale skracają czas przyspieszania do setki (o 0,1 s do 4,6 s) i pozwalają szybciej pokonywać czasoprzestrzeń (281 km/h zamiast 278 km/h). Poza tym jest kilka niuansów wewnątrz i nieco bogatsze wyposażenia w wybranych modelach Cayenne. Porsche naprawdę nie ma co robić…

Udostępnij:
Autor Filip Otto
Filip Otto
Powiązane tematy: Cayenne Wiadomości
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium