Auto Świat Wiadomości Aktualności Porsche Cayenne ociupinkę lepsze

Porsche Cayenne ociupinkę lepsze

Autor Filip Otto
Filip Otto

Konstruktorzy Porsche najwyraźniej dostają gorączki, jak czegoś nie poprawią, nie udoskonalą i nie poprzykręcają. W tym swoim fundamentalistycznym podejściu do ewolucji zabrali się za Porsche Cayenne.

Porsche Cayenne ociupinkę lepsze
Zobacz galerię (3)
Auto Świat
Porsche Cayenne ociupinkę lepsze

Nie to, że było to konieczne, ponieważ ten model jest na rynku od zeszłego tygodnia. Najwyraźniej jednak inżynierów Porsche świerzbiło i musieli coś zrobić. Wzięli się za Cayenne z turbodieslem i znaleźli w nim dodatkowe 5 KM (245 KM), zmusili do bardziej efektywnej pracy (sprint do setki skrócił się o 0,2 s do 7,6 s), umyli (emisja CO2 spadła o 6 g do 198 g/km), dali kopa (prędkość maksymalna wzrosła o 2 km/h do 220 km/h)i obniżyli jego wagę o 20 kg, więc teraz Cayenne jest lekkie jak piórko (2080 kg). Model hybrydowy może się poruszać w trybie elektrycznym niezależnie od temperatury silnika (wcześniej było to możliwe tylko w przypadku, gdy silnik benzynowy osiągnął odpowiednią temperaturę pracy), ale najfajniejsze są zmiany w modelu Turbo. Otóż Porsche oferuje do 500-konnego Cayenne pakiet dodatkowych 40 KM, które nie wpływają na spalanie (wciąż średnio 11,5 l/100 km), ale skracają czas przyspieszania do setki (o 0,1 s do 4,6 s) i pozwalają szybciej pokonywać czasoprzestrzeń (281 km/h zamiast 278 km/h). Poza tym jest kilka niuansów wewnątrz i nieco bogatsze wyposażenia w wybranych modelach Cayenne. Porsche naprawdę nie ma co robić…

Autor Filip Otto
Filip Otto
Powiązane tematy: