Pierwszy Taurus pojawił się na rynku w roku 1985, a największe sukcesy odnosił w latach 1992-1997. W tym czasie był najlepiej sprzedawanym samochodem na rynku amerykańskim, a szczytem sukcesu było aż 400 tys. sprzedanych egzemplarzy w jednym roku.
Nowy Ford Taurus, który zastępuje model Five Hundred, zaoferuje napęd na cztery koła, system stabilizacji toru jazdy w standardzie, mocniejszą jednostkę napędową i nowy design zainspirowany modelem Ford Fusion.
Siedmiomiejscowa wersja kombi Taurus X (następca modelu Freestyle) będzie alternatywnie wyposażona w napęd na cztery koła, oprócz tego poprawiono właściwości jezdne, zamontowano trzy rzędy foteli, a za dopłatą można otrzymać elektronicznie otwieraną klapę bagażnika.
Mercury Sable, który zastąpi model Montego, chce nawiązać do sukcesów modeli Mariner i Milan. Mercury Sable stworzono tak, by zainteresował nowych klientów, przede wszystkim kobiety. W odróżnieniu od Forda, Mercury Sable otrzymał nowy przód i inne wykończenie wnętrza. Z przodu zamontowano nową atrapę chłodnicy z pionowym żebrowaniem oraz przestylizowane lampy i zderzak. Z tyłu rzucają się w oczy lampy z diodami LED.
Wszystkie trzy modele napędzane będą silnikami Ford Duratec o pojemności 3,5 l (191 kW/260 KM), który charakteryzuje się niskim zużyciem paliwa. Moment obrotowy przenoszony będzie za pośrednictwem 6-stopniowej skrzyni biegów, znanej np. z Forda Egde. Do salonów sprzedaży nowe modele trafią latem br.