Obie dotarły do mety. Steve Smith i John Richardson na swej Lancii zajęli 46 miejsce, a Rodney Bennett i Robin Langley dotarli na 52 pozycji. Pierwszy z tych pojazdów to ostatni pojazd włoskiego zespołu fabrycznego. Został zbudowany w 1993 roku dla Carlosa Sainza.Tak w Wielkiej Brytanii zakończyła się historia samochodu, który w rajdowych mistrzostwach świata odniósł najwięcej zwycięstw. Niestety, już więcej nie zobaczymy go na rajdowych trasach. Z końcem roku 2000 wygasa homologacja udzielona przez Międzynarodową Federację Samochodową (FIA) Lancii Delcie HF Integrale.Gdy w 1979 roku zaprezentowano Lancię Deltę z nadwoziem zaprojektowanym przez Giorgetto Giugiaro, nikt nie spodziewał się przyszłych sukcesów rajdowych. Na początku lat osiemdziesiątych pojawiły się sportowe wersje 1600 GT, HF Turbo oraz, zaprezentowany na salonie w Turynie, prototyp 1600 turbo z napędem 4x4.W 1985 roku Lancia przygotowała 200 egzemplarzy modelu S4, potrzebnych do homologacji w grupie B. S w oznaczeniu typu oznacza sovralimentata, czyli doładowanie, a 4 tyle co "quattro ruote motrici" (napędzane cztery koła). Samochód z silnikiem o pojemności 1759 ccm oraz kompresorem i turbosprężarką uzyskiwał moc 400 KM.W sezonie 1987 zniknęła z rajdów grupa B, a model S4 zastąpiono Deltą HF 4WD. Ten pojazd został wyposażony w silnik pochodzący z Themy o pojemności 1995 ccm. I tak rozpoczęła się zawrotna kariera Delty.Już wcześniej kierowcy zespołu na modelu S4 wygrali w latach 1985-1986 pięć eliminacji rajdowych mistrzostw świata, teraz jednak na Lancie nie było silnych. W pierwszym starcie roku 1987 w Monte Carlo najszybszy był włoski kierowca Massimo Biasion przed Juhą Kankkunenem. W Portugalii wygrał Markku Alen przed Kankkunenem. Podobnie skończył się Rajd Akropolu. W amerykańskim Rajdzie Olympus wreszcie triumfował Kankkunen, a na czterech pierwszych miejscach dojechali kierowcy Delt. Ekipa Lancia Martini wygrała jeszcze mistrzowskie eliminacje w Argentynie (Biasion), Finlandii (Alen), Włoszech (Biasion) i Wielkiej Brytanii (Kankkunen). Tak Lancia Delta zdobyła pierwszy tytuł, a Juha Kankkunen swój drugi tytuł mistrzowski.W sezonie 1988 na rajdowych trasach ponownie dominuje Lancia, tym razem z modelem Delta HF Integrale. Mistrzostwo świata producentów znów przypadło włoskiemu teamowi, a w klasyfikacji kierowców na trzech pierwszych miejscach jego zawodnicy - Massimo Biasion, Markku Alen i Alessandro Fiorio. Technologiczna i organizacyjna dominacja Lancii nad rywalami z zespołów Forda, Audi, Toyoty, Nissana, Mitsubishi i Mazdy była ogromna. Delty HF Integrale wygrały aż dziesięć eliminacji - Monte Carlo (Bruno Saby), Szwecję (Markku Alen), Portugalię (Massimo Biasion), Safari (Massimo Biasion), Akropol (Massimo Biasion), Argentynę (Jorge Recalde), 1000 Jezior (Markku Alen), San Remo (Massimo Biasion) oraz RAC (Markku Alen).Podobnie zakończył się kolejny sezon. Znów mistrzowskie tytuły przypadły Lancii i Biasionowi. W Rajdzie San Remo debiutował nowy model Delty Integrale 16V i to bardzo udanie. Massimo Biasion odniósł na nim swe czwarte (obok Monte Carlo, Portugalii i Safari) w tym roku zwycięstwo. Dwie pozostałe wygrane były dziełem Francuza Didiera Auriola w Tour de Corse i Szweda Kennetha Erikssona w Rajdzie Argentyny.W roku 1990 najlepszym kierowcą świata został Carlos Sainz na Toyocie Celice GT-Four, ale wśród producentów nadal na pierwszym miejscu Lancia. Zwycięstwa dla ekipy Martini odnieśli Didier Auriol (Monte Carlo, Tour de Corse i San Remo), Massimo Biasion (Portugalia i Argentyna) oraz Juha Kankkunen (Australia).Sezon 1991 to piąty z kolei tytuł najlepszego rajdowego zespołu na świecie. Na najwyższym stopniu podium także kierowca Delty - Juha Kankkunen, który triumfował w pięciu rajdach: Safari, Akropolu, 1000 Jezior, Australii i RAC. Didier Auriol był najszybszy w Rajdzie San Remo.Po zdobyciu przez Deltę po raz szósty mistrzostwa świata w 1992 roku Lancia ogłosiła decyzję o wycofaniu się z aktywnej działalności w rajdach. Na jej pojazdach mieli teraz startować tylko kierowcy prywatni. Nim to jednak nastąpiło, na liście zwycięstw Lancii Delty przybyło kolejnych osiem pozycji - Monte Carlo, Tour de Corse, Akropol, Argentyna, 1000 Jezior, Australia (wszystkie wygrane przez Didiera Auriola), Portugalia (Juha Kankkunen) i San Remo (Andrea Aghini).Ogółem w latach 1985-1992 w rajdowych mistrzostwach świata różne wersje Lancii Delty (S4, HF 4WD, Integrale, Integrale 16V, HF Integrale) wygrały aż pięćdziesiąt jeden rajdów. Żadnemu innemu modelowi nie udało się uzyskać takiego wyniku, nawet różnym wersjom Forda Escorta. Delta z powodzeniem nawiązała, a nawet przewyższyła osiągnięcia wcześniejszych rajdowych maszyn Lancii - Fulvii HF, niesamowitego Stratosa i Rally 037.Kierowcy Lancii Delty w latach 1987-1993 wywalczyli sześć tytułów mistrza Europy. Na tej liście są Dario Cerrarto (1987), Fabrizio Tabaton (1988), Yves Loubet (1989), Robert Droogmans (1990), Piero Liatti (1991) i Pierre-Cesar Baroni (1993). Do tego dochodzi szereg krajowych mistrzostw, oczywiście, najwięcej we Włoszech.
Pożegnanie z Deltą
W Rajdzie Wielkiej Brytanii wystartowały dwie Lancie Delty HF Integrale. Nie walczyły one o zwycięstwo, ten czas już minął.