Zmiany stylistyczne zostały podyktowane koniecznością dostosowania się do najnowszych trendów w stylistyce supersamochodów. Częściowy wpływ na decyzję o zmianach miał także aspekt techniczny, w tym zmiana umiejscowienia wlotów powietrza oraz kwestie związane z aerodynamiką.

Decyzja o rozpoczęciu powyższych prac zapadła w pierwszej połowie 2011 roku. Przez ostatnie blisko 14 miesięcy zostały wykonane setki rysunków w 2D i 3D oraz został wyfrezowany model w skali 1:4, którego celem jest dopracowanie detali nadwozia. Proces tworzenia finalnej stylistyki Arrinery, wraz z uwzględnieniem aerodynamiki i wymogów homologacji małoseryjnej (m.in. dopracowania ergonomii kabiny pasażerskiej) zajął ponad sześć tysięcy godzin. Obecnie trwa końcowy etap analizy aerodynamicznej (przy prędkości ok. 360 km/h) wykonywany przez Politechnikę Warszawską.

Unowocześniona Arrinera została stworzona z myślą o odbiorcach poszukujących emocji i dużej dawki adrenaliny, a także nutki ekstrawagancji połączonej z praktycznością codziennych rozwiązań. Dlatego też m.in. drzwi otwierają się w sposób tradycyjny (w odróżnieniu od zaprezentowanego w czerwcu 2011 roku prototypu) oraz został powiększony prześwit supersamochodu. W kokpicie jest teraz znacznie więcej miejsca, dzięki czemu pasażerowie będą mogli poczuć się swobodnie i komfortowo, jednak z zachowaniem specyfiki odzwierciedlającej charakter supersamochodu.

Docelowa bryła Arrinery nie zmieniła najważniejszych wymiarów bazowych, lecz odpowiednio dobrana stylistyka spowodowała efekt optycznej lekkości auta. Jest to bardzo pozytywnym zjawiskiem, do którego dążą wszyscy designerzy nowoczesnego wzornictwa.

Główną inspiracją do stworzenia docelowej wizji Arrinery był ruch i dlatego poświęcono dużo czasu na uzyskanie jak najwyższej doskonałości aerodynamicznej. W konsekwencji aktualny design w dużej mierze "został stworzony przez strugi powietrza opływające bryłę supersamochodu", jak to określił główny stylista firmy, Pavlo Burkatskyy. Sam wyraz "Arrinera" wywodzi się z języka baskijskiego oraz włoskiego i oznacza w wolnym tłumaczeniu "prawdziwie opływowy".

Pod koniec lipca planowana jest prezentacja materiałów ukazujących nadwozie supersamochodu Arrinera. Będą to szkice docelowego designu, teaser, fotorealistyczne rendery przedstawiające wybrane fragmenty nadwozia oraz wreszcie cały supersamochód Arrinera.

Zobacz też poprzednią wersję Arrinery: