Polski "dostawczak" w założeniu miał powalczyć o klientów nie tylko z Polski, ale także z krajów byłego ZSRR oraz krajów arabskich i afrykańskich. Jego atutem miał być dobra jakość przy niskiej cenie, od 55 do 80 tys. zł w zależności od modelu i wyposażenia. Zbigniew Tymiński, prezes spółki DZT Tymińscy, przewidywał, że w pierwszym kwartale 2011 roku spółka wyprodukuje 200 samochodów. Docelowo, w ciągu trzech lat, miało dojść do produkcji około ośmiu tysięcy Pasagonów rocznie.

Rzeczywistość jednak brutalnie zweryfikowała plany polskiego przedsiębiorcy. Klienci, mając do wybory szeroką ofertę "dostawczaków" różnych marek, nie wykazali oczekiwanego zainteresowania samochodem z Lublina. Taka reakcja rynku nie była jednak zbyt wielkim zaskoczeniem, gdyż zaraz po publicznej prezentacji auta podniosły się liczne głosy, które zgodnym chórem twierdziły, że Pasagaon jest po prostu brzydki.

Teraz dla następcy Lublina pojawia się nowa szansa, bowiem za poprawę stylistyki auta zabiera się słynny polski designer Janusz Kaniewski, który projektował m.in. auta dla Ferrari i Mazdy, a także jest autorem aktualnego logo Fiata.

Informację o rozmowach na temat współpracy potwierdza Iwona Kowalczyk z Kaniewski Haute Design i dodaje, że umowa w tej sprawie zostanie podpisana lada dzień.

Spółka DZT Tymińscy w 2009 r. kupiła część majątku produkcyjnego dawnej fabryki samochodów w Lublinie, który pozostał po bankructwach Daewoo Motor Polska i spółki Intrall. Zakład w Lublinie ma kontynuować wieloletnią tradycję wytwarzania tu samochodów dostawczych, najpierw Żuka, a potem Lublina. Nowy samochód, w porównaniu z Lublinem, ma m.in. zmieniony wygląd, dłuższą ramę, powiększoną komorę silnika oraz mocniejszy 115-konny silnik z Andorii w Andrychowie, spełniający wymogi czystości spalin Euro 4. Zakład DZT Fabryka Samochodów produkuje w Lublinie także terenowy samochód Honker.

Historia rodzinnej firmy DZT Tymińscy rozpoczęła się na początku lat 90. od przejęcia spółdzielni w Siemiatyczach na Podlasiu, która wytwarzała tapicerkę do polskiego Fiata 125p oraz elementy wyposażenie do samochodu Polonez. Obecnie spółka produkuje kilkadziesiąt rozmaitych części i elementów wyposażenia do samochodów różnych marek.

Czekamy na Wasze maile. Nasz adres to moto@portal.onet.pl