Ogromne klepsydry, a na nich liczby informujące o śmierci na drogach wwyniku nietrzeźwości sprawców lub jazdy z nadmierną prędkością. Na tlezimowego pejzażu północnej Małopolski stojące przy drodze krajowej wokolicy Miechowa „memento" działa na wyobraźnię kierowców.We wtorek, 14 grudnia na cały dzień przy ruchliwej drodze krajowej nr 7stanęły billboardy przypominające wyglądem ogromne klepsydry. Kierowcyjadący trasą z Krakowa do Warszawy lub z Warszawy do Krakowa, wokolicach Miechowa mijali sześć billboardów, które informowały: ile osóbponiosło śmierć lub odniosło obrażenia w wypadkach, ilu na drogachzginęło pieszych, ile dzieci, ile kobiet, ile ofiar alkoholu, a ileofiar nadmiernej prędkości. W ten sposób Generalna Dyrekcja DrógKrajowych i Autostrad kolejny raz chce zwrócić uwagę kierowców nakwestie bezpieczeństwa na drogach.Happeningi „Zegary śmierci" organizowane przy drogach krajowych i naMOP-achprzy autostradach to forma działań komunikacyjnych skierowanychdo kierowców i pasażerów podróżujących drogami krajowymi iautostradami. Idea przekazu opiera się na ustawianiu bezpośrednio przywybranej drodze zestawu billboardów, na których prezentowane sąstatystyki śmiertelnych wypadków drogowych z podziałem na bardzoprecyzyjne statystyki (kobiety, dzieci, ofiary alkoholu,... etc.).Billboardy (po 6 z każdej strony drogi) o wymiarach min 2,0 m x 2,5 m sąrozstawione przez cały dzień, a ich celem jest uświadomienie kierowcomrozmiaru tragedii jaka w skali roku rozgrywa się na polskich drogach. Scenografię uzupełniają czarne worki leżące przy każdym z billboardówsymulujące ofiary wypadków. Po obu stronachdrogi są dodatkowoustawione megaboardy z hasłemhappeningu („Jedź bezpiecznie! Pamiętaj!Jesteś Sprawcą-Jesteś Ofiarą") i informacjami o programie DrogiZaufania.