Firma Qoros została utworzona w 2007 roku, jako spółka Chery Automobile oraz Israel Corporation, natomiast oficjalna nazwa Qoros Auto zaczęła obowiązywać od 2011 roku. Marka nie potrzebowała wiele czasu, by pokazać swój pierwszy samochód. Był to model 3 Sedan, który tuż po pierwszej prezentacji w 2013 roku, trafił do sprzedaży.

Model został zauważony w świecie motoryzacyjnych, ale nie ze względu na nowoczesny wygląd, czy napęd. 3 Sedan został poddany europejskim testom zderzeniowym Euro NCAP i o dziwo zdał test na piątkę, otrzymując najwyższą liczbę gwiazdek. Qoros stał się pierwszym chińskim producentem, któremu udało się to osiągnąć. Co ciekawe wielu zagranicznych konkurentów nie może pochwalić się takim wynikiem.

Na jednym modelu Qorosa się nie skończyło, skromna gama modelowa szybko się rozrosła. Zaraz po 3 Sedan, producent zaprezentował modele 3 Hatch, 3 Estate oraz 3 City SUV.

Dlaczego samochody Qoros nie są w stanie skusić Europejczyków? Być może klienci za bardzo uprzedzeni są do produktów z Chin, które kojarzą się przede wszystkim z tanimi komponentami i marną trwałością. Niechęć do Qorosa może być też spowodowana brakiem renomy, a kupno produktu bez renomy wiąże się z dużym ryzykiem, zwłaszcza że nowy samochód to spory wydatek. Tak, chińskie auto powinno kojarzyć się także z niską ceną, ale Qorosy się do nich nie zaliczają. Cena modelu 3 Sedan wynosi ok. 21 tys. Euro (ok. 87 tys. zł). Zamiast kusić ceną, Chińczycy postawili na bezpieczeństwo samochodów i jakość usług. Oferta obejmuje usuwanie wszelkich usterek w ciągu zaledwie 24 h.

Marka w 2014 roku sprzedała 7 tys. egzemplarzy na świecie, ale z tego zaledwie 51 sztuk zostało kupionych w Europie. W efekcie Qoros rezygnuje z kampanii uderzającej w europejski rynek.