Drugi etap rajdu składa się z dziewięciu odcinków specjalnych. Pierwsza załoga opuściła park ferméo godzinie 6.45 czasu miejscowego. Załogi najpierw udały się na Strefę Serwisową, a następnie - po krótkim, dziesięciominutowym postoju - na trasę zawodów.

Przypomnijmy jak wygląda dzisiejszy harmonogram:

OS10: La Cumbre - Agua de Oro ( 18,70 km) godz. 8.23;OS11: Ascochinga - La Cumbre (23,28 km) godz. 9.21;OS12: Villa Giardino - La Falda 2 (15,5 km) godz. 10.14;OS13: Valle Hermoso - Casagrande 2 (10,95 km) godz. 10.45;OS14: Cosquín - Tanti 2 (11,27 km) godz. 11.26;Komasacja, Villa Carlos Paz (15 minut) - godz. 12.05;Serwis E (30 minut) - godz. 12.20;OS15: Santa Rosa - San Agustín 1 (21,41 km) godz. 14.13;OS16: Las Bajadas - Villa del Dique (16,35 km) godz. 15.06;OS17: Amboy - Santa Mónica (20,29 km) godz. 15.52;Komasacja, Santa Rosa (15 minut) - godz. 16.27;OS18: Santa Rosa - San Agustín 2 (21,41 km) godz. 16.57;Serwis F (45 minut) - godz. 18.37.

Różnica czasu wynosi minus pięć godzin.

Po rozegraniu dwóćh Superoesów załogi przystępują do rywalizacji praktycznie od zera: różnice w czołówce są minimalne. ProwadząMikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Focus RS WRC 06) przed Danielem Sordo i Marcem Martim (Citroën C4 - strata 2,4 sek.), Sébastienem Loebem i Danielem Eleną (Citroën C4 - 2,9 sek.), Marcusem Grönholmem i Timo Rautiainenem (Ford Focus RS WRC 06 - 3,0 sek.) oraz Petterem Solbergiem i Philipem Millsem (Subaru Impreza WRC 07 - 3,3 sek.).

Leszek Kuzaj i Jarosław Baran zajmują piętnaste miejsce w klasyfikacji generalnej oraz drugie w klasie PCWRC, tracąc zaledwie 0,1 sekundy do liderów: Mirco Baldacci i Giovanni Agnese (Subaru Impreza). W tej klasie wystartowały aż dwadzieścia trzy samohcody...

Organizatorzy poinformowali też o zmianie w niedzielnym harmonogramie. Okazało się, że nie mieliśmy wczoraj racji - pomyliliśmy się w matematycznych wyliczeniach o trzynaście kilometrów! Właśnie tyle bowiem zabrakło długości odcinków specjalnych, aby rajd mógł być zaliczony do klasyfikacji MŚ!

Ostatecznie zadecydowano, że odcinek specjalny Mina Clavero-Giulio Césare, rozgrywany w niedzielę, będzie przejeżdżany dwa razy, aby rajd miał minimalną liczbę kilometrów do zaliczenia pełnych punktów. Dodatkowe zmiany w harmonogramu rajdu zostanę podane do wiadomości osobno...

Zawodom towarzyszyć będą trudne warunki pogodowe. Mechanicy na strefie pracowali przy lekkim deszczu, w wyższych partiach górskich panuje gęsta mgła.

Dziesiąty odcinek specjalny

Na wyniki pierwszej próby drugiego etapu wszyscy oczekiwali z dużym zainteresowaniem. Na podstawie osiągniętych rezultatów można z dużym prawdopodobieństwem ocenić formę i możliwości kierowców - kto danego dnia przystąpił do walki najbardziej skoncentrowany.

Odpowiedź przyszła, gdy na metę wjechał drugi samochód. Pierwszym był bowiem Citroën C4 prowadzony przez Sébastiena Loeba - na tablicy widniał wynik: 15.35,1 minuty. Po dojeździe Forda Focusa RS WRC Marcusa Grönholma wszystko stało się jasne - sędzia wpisał: 15.39,7 minuty. Tak więc Fin stracił "na dzień dobry" do Francuza 4,6 sekundy. A przecież to Loeb otwierał trasę i teoretycznie jechał w gorszych warunkach...

Po chwili, gdy zaczęły meldować się kolejne załogi, okazało się, że rezultat Marcusa nie był taki zły - to po prostu Sébastien pojechał tak szybko! Fina wyprzedził Petter Solberg (Subaru Impreza WRC 07) o 0,5 sekundy, pozostali jechali znacznie wolniej.

Lider po dziewięciu OS-ach, Mikko Hirvonen w Fordzie stracił 11,6 sekundy, Daniel Sordo w Citroënie - 19 sekund, Jari-Matti Latvala w Fordzie - 23,2 sekundy, Chris Atkinson w Subaru - 27,6 sekundy, Manfred Stohl w Citroënie Xsarze WRC - 29,3 sekundy, Henning Solberg w Fordzie - 30,9 sekundy.

Nowym liderem został Loeb. Różnice w czołówce zaczynają się robić dość znaczne. Dziesiąty po pierwszym etapie, Luis Perez Companc w Fordzie Focusie stracił 1.49,3 minuty. Sporą stratę zanotował też lider w PCWRC, Mirco Baldacci, który spadł w klasyfikacji na dalsze miejsce.

W klasie RCWRC zwyciężyli Kristian Sohlberg i Risto Pietiläinen (Subaru Impreza WRX STi), którzy objęli prowadzenie po dziesiątym OS-ie. Leszek Kuzaj i Jarosław Baran pojechali nieco zachowawczo, zajmując 24 miejsce w "generalce" ze stratą 1.56,8 minuty i jedenaste w klasie. "Kuzi" jest ósmy w klasie.

Wyniki po dziesięciu odcinkach specjalnych: 1. Loeb; 2. Petter Solberg (strata 4,5 sek.); 3. Grönholm (4,7 sek.); 4. Hirvonen (8,7 sek.); 5. Sordo (18,5 sek.); 6. Atkinson (28,9 sek.); 7. Latvala (30,1 sek.); 8. Stohl (34,3 sek.); 9. Henning Solberg (45,0 sek.); 10. Kristian Sohlberg (1.37,3 min.); 19. Kuzaj (2.14,0 min.).

Wycofali się: Matthew Wilson (elektryka) i Luis Perez Companc (uszkodzone zawieszenie).

Jedenasty odcinek specjalny (23,28 kilometra):

Loeb nie zwalnia tempa - pokonał Grönholma o 2,6 sekundy i Hirvonena o 6,1 sekundy. Dalsze miejsca zajęli: Petter Solberg (8,9 sek.), Atkinson (13,1 sek.), Sordo (14,5 sek.), Latvala (18,6 sek.), Stohl (19,3 sek.), Henning Solberg (25,5 sek.), Federico Villagra i Diego Curletto (Mitsubishi Evo IX - 1.12,2 min.). Leszek Kuzaj zajął dwudzieste trzecie miejsce (1.48,5 min.).

Po jedenastu OS-ach: 1. Loeb; Grönholm (7,3 sek.); 3. Petter Solberg (13,4 sek.); 4. Hirvonen (14,8 sek.); 5. Sordo (33,0 sek.); 6. Atkinson (42,0 sek.); 7. Latvala (48,7 sek.); 8. Stohl (53,6 sek.); 9. Henning Solberg (1.10,5 min.); 10. Federico Villagra (2.57,1 min.); 20. Kuzaj (4.02,5).

W PCWRC prowadzi Federico Villagra. Kuzaj spadł na dziewiąte miejsce.

Dwunasty odcinek specjalny (15,5 kilometra)

Sébastien wciąż w natarciu. Wygrał trzeci odcinek z rzędu, choć jego przewaga nad Marcusem była tym razem nieznaczna (0,6 sekundy). W stawce liczą się praktycznie jeszcze tylko cztery załogi: zarówno Sordo jak i Atkinson stracili już prawie minutę...

Kolejność na mecie: Loeb, Grönholm (0,6 sek.), Petter Solberg (2,0 sek.), Hirvonen (9,6 sek.), Atkinson (15,6 sek.), Henning Solberg (22.8 sek.), Latvala (22,9 sek.), Stohl (24,0 sek.), Sordo (24,5 sek.), Sebastián Ligato Marcos i Rubén García (Mitsubishi Evo IX - 1.10,5 min.). Leszek Kuzaj i Jarosław Baran dojechali ze stratą 1.40,0 minuty.

Po dwunastu próbach: 1. Loeb; Grönholm (7,9 sek.); 3. Petter Solberg (15,5 sek.); 4. Hirvonen (24,4 sek.); 5. Sordo (57,5 sek.); 6. Atkinson (57,6 sek.); 7. Latvala (1.11,6 min.); 8. Stohl (1.17,6 min.); 9. Henning Solberg (1.33,3 min.); 10. Villagra (4.15,1 min.); 19. Kuzaj (5.42,5 min.).

W PCWRC wycofał się Kristian Sohlberg. Prowadzi nadal Federico Villagra z przewagą 16,7 sekundy nad Toshihiro Araiem. Kuzaj jest nadal dziewiąty.

Trzynasty odcinek specjalny (10,95 kilometra)

Loeb nic nie robił sobie z trzynastki - nie jest przesądny, więc znowu wygrał! A był to ważny skukces, bowiem najgroźniejszy rywal - Marcus stracił aż 5,3 sekundy. Szybszy od Fina o 4 sekundy był młodszy z braci Solbergów, co dało mu nadzieję na dalszą rywalizację z Wicemistrzem Świata.

W klasyfikacji generalnej Chris Atkinson wyprzedził Daniego Sordo. Powoli tworzy się kilka grupek, których dzieli nowielka róznica czasowa i między soba rywalizowac będą o kolejne pozycje.

Niestety trzynasty odcinek okazał się dość pechowy dla Leszka Kuzaja i Jarosława Barana - polska załoga straciła na nim sporo, bo 57,6 sekundy, ale zdołała utrzymać dziewiąte miejsce w klasie i dwudzieste w klasyfikacji generalnej (6.40,1 min.). W PCWRC nadal prowadzi Villagra

Na mecie: Sébastien Loeb, Petter Solberg (1,3 sek.), Marcus Grönholm (5,3 sek.), Mikko Hirvonen (8,1 sek.), Chris Atkinson (8,2 sek.), Daniel Sordo (10,3 sek.), Henning Solberg (10,8 sek.), Manfred Stohl (12,5 sek.), Jari-Matti Latvala (13,1 sek.), Villagra (35,1 sek.). Kuzaj - strata 57,6 sekundy.

Klasyfikacja po trzynastu odcinkach: 1. Loeb; Grönholm (13,2 sek.); 3. Petter Solberg (16,7 sek.); 4. Hirvonen (32,5 sek.); 5. Atkinson (1.05,8 min..); 6. Sordo (1.07,8 min.); 7. Latvala (1.24,7 min.); 8. Stohl (1.1.30,1 min.); 9. Henning Solberg (1.44,1 min.); 10. Federico Villagra (4.50,2 min.); 20. Kuzaj (6.40,1 min.)..

Czternasty odcinek specjalny (11,27 kilometra)

Pech nie prześladuje Rajdu Argentyny. Jedna osoba zginęła (50-letnia kobieta), a dwie zostały ranne (30-letni mężczyzna ma złamane ramienię, a 25-letnia kobieta - złamaną nogę w kostce) w wyniku wypadku do jakiego doszło, gdy Subaru Impreza prowadzona przez Gonzalo Alenaza, opuściła drogę, uderzając w trójkę przechodzących widzów.

Ostatnią próbę pierwszej pętli znów wygrał Loeb. Wydaje się, że na Francuza i tym razem nie będzie mocnych.

Grönholm stracił 2,2 sekundy, Petter Solberg - 8,5 sekundy, Hirvonen - 8,9 sekundy, Latvala - 9,5 sekundy, Sordo - 11,5 sekundy, Stohl - 14,9 sekundy, Henning Solberg - 15,6 sekundy, Atkinson - 17,3 sekundy, Sebastián Ligato Marcos i Rubén García (Mitsubishi Evo IX - 33,2 sek.), Juho Haninnen i Mikko Makkula (Mitsubishi Lancer Evo IX) - 36,4 sekundy.

W "generalce" znów zmiana - Dani Sordo zrewamżował się Chrisowi Atkinsonowi i powrócił na piąte miejsce.

Po czternastu próbach: 1. Loeb; Grönholm (15,4 sek.); 3. Petter Solberg (25,2 sek.); 4. Hirvonen (41,4 sek.); 5. Sordo (1.19,3 min..); 6. Atkinson (1.23,1 min.); 7. Latvala (1.34,2 min.); 8. Stohl (1.45,0 min.); 9. Henning Solberg (1.59,7 min.); 10. Villagra (5.36,2 min.); 11. Toshihiro Arai i Tony Sircombe (Subaru Impreza - 6.03,2 min.);.

W PCWRC prowadzi Villagra przed Araiem. Informacja o wycofaniu się Kuzaja i Barana była nieprawdziwa - Polacy zjechali na serwis.

Okazało się, że gdzieś "zapodziali się" w wynikach. Leszek i Jarek awansowali - na odcinku zajęli dziewiętnaste miejsce ze stratą 48,2 sekundy. Dzięki temu awansowali na ósme miejsce w PCWRC i dziewiętnaste w klasyfikacji generalnej (7.28,3 min.).

Załogi zjechały po odcinku na półgodzinny serwis. Do rozegrania pozostały dziś jeszcze cztery odcinki specjalne.

Piętnasty odcinek specjalny (21,41 kilometra)

Marcus Grönholm, aby wygrać musi atakować! Zrobił to po przerwie, na długim odcinku specjalnym. Wygrał, ale jego przewaga nad najgroźniejszym rywalem była minimalna. Sébastien Loeb starcił bowiem zaledwie 2,6 sekundy.

Inni byli znacznie gorsi i w walce o zwycięstwo praktycznie pozostali Francuz i Fin... No może jeszcze Norweg, choć ponad pół minuty straty to bardzo wiele...

Natomiast Sordo kontratakuje i oddala się do Atkinsona.

Kolejność na odcinku: Grönholm, Loeb (2,6 sek.), Petter Solberg (11,9 sek.), Hirvonen (17m8 sek.), Henning Solberg (19,4 sek.), Latvala (20,3 sek.), Sordo (22,5 sek.), Atkinson (25,7 sek.), Stohl (31,2 sek.), Ligato (1.27,0 min.).

Kuzaj i Baran zajęli dziewiętnaste miejsce ze stratą 1.57,5 minuty i awansowali w klasyfikacji na osiemnastą pozycję.

Po piętnastu odcinkach: 1. Loeb; 2. Grönholm (12,8 sek.); 3. Petter Solberg (34,5 sek.); 4. Hirvonen (56,6 sek.); 5. Sordo (1.39,2 min..); 6. Atkinson (1.46,2 min.); 7. Latvala (1.51,9 min.); 8. Stohl (2.13,6 min.); 9. Henning Solberg (2.16,5 min.); 10. Villagra (7.15,4 min.); 18. Kuzaj (9.23,2 min.).

W PCWRC bez zmian: Villagra przed Araiem (22,6 sek.). Kuzaj i Baran nadal na ósmym miejscu.

Szesnasty odcinek specjalny (16,35 kilometra)

Loeb natychmiast zrewanżował się konkrentowi, udowodniając, że to on "rządzi" w rajdzie. Wygrał o 2,3 sekundy nad Marcusem. Szybki pojechał starszy z braci Solbergów. Dało mu to awans na punktowane miejsce, kosztem Stohla. Tymczasem młodszy z braci już chyba "odpuścił" walkę o drugie miejsce...

Sordo spokojnie "odjeżdża" Chrisowi Atkinsonowi.

Nadal w ataku są Kuzaj i Baran. Leszek dojechał na wysokim, piętnastym miejscu. Pozwowoliło mu to awanoswać w klasyfikacji generalnej na siedemnaste miejsce i na siódme w klasie PCWRC. Liderem został Arai, który wyprzedził Villagrę.

Tak dojechali: Loeb, Grönholm (2,3 sek.), Henning Solberg (2,9 sek.), Petter Solberg (5,6 sek.), Hirvonen (8,7 sek.), Sordo (9,3 sek.), Latvala (12,0 sek.), Stohl (17,9 sek.), Atkinson (21,8 sek.), Gabriel Pozzo i Mario Stillo (Mitsubishi Lancer Evo IX - 53,9 sek.), Kuzaj (1.13,8 min.)..

Po szesnastu OS-ach: 1. Loeb; Grönholm (15,1 sek.); 3. Petter Solberg (40,1 sek.); 4. Hirvonen (1.05,3 min.); 5. Sordo (1.48,5 min.); 6. Atkinson (2.03,9 min.); 7. Latvala (2.08,0 min.); 8. Henning Solberg (2.19,4 min.); 9. Stohl (2.31,5 min.); 10. Arai (8.41,4 min.); 11. Villagra (8.49,3 min.); 17. Kuzaj (10.37,0 min.).

Siedemnsty odcinek specjalny (20,29 kilometra)

Przedostatni odcinek specjalny drugiego etapu wydaje się przesądzać sprawę. Grönholm stracił aż 4,3 sekundy i przewaga lidera klasyfikacji Mistrzostw Świata i obrońcy tytułu w jednej osobie - wzrosła do prawie bezpiecznych 19,4 sekundy.

Jednak wydarzeniem była absencja na mecie Pettera Solberga. Prawdopodobnie przyczyną pozostania na próbie był defekt silnika.

Leszek Kuzaj i jarek Baran pojechali bardzo przyzwoicie, ale spadli o jedno miejscw w klasie. Przyczyną była rewelacyjna jazda Pozzo. W PCWRC nadal na czele jest Arai przed Villagrą i Haninnenem.

Wyniki odcinka: Loeb, Grönholm (4,3 sek.), Hirvonen (8,9 sek.), Henning Solberg (13,9 sek.), Latvala (15,4 sek.),Sordo (16,7 sek.), Stohl (26,7 sek.), Atkinson (40,1 sek.), Gabriel Pozzo (1.15,0 min.), Villagra (1.18,3min.). Kuzaj był dziewiętnasty (1.52,7 min.).

Po siedemnastu odcinkach: 1. Loeb; Grönholm (19,4 sek.); 3. Hirvonen (1.14,2 min. ); 4. Sordo (2.05,2 min..); 5. Latvala (2.19,3 min.); 6. Henning Solberg (2.33,3 min.); 7. Atkinson (2.2.48,1 min.); 8. Stohl (2.58,2 min.); 9. Arai (10.05,6 min.); 10. Villagra (10.07,6 min.); 11. Juho Haninnen (10.24,0 min.); 20. Kuzaj (12.29,7 min.).

Osiemnasty odcinek specjalny (21,41 kilometra)

Ostatnią próbę drugiego etapu wygrał co porawda Marcus, ale Sébastien stracił zaledwie 0,2 sekundy. Tylko ci dwaj kierowcy potrafili jechać naprawdę szybko!

Pecha miał Dani Sordo, który stracił prawie dwie minuty i wysoką, czwartą pozycję w klasyfikacji.

W PCWRC znów zmiana lidera. Na prowadzenie ponownie wyszli Federico Villagra i Diego Curletto, którzy wyprzedzają o 2,6 sekundy Toshihiro Araia i Tony Sircombe.

Wyniki ostatniej próby II etapu: Grönholm, Loeb (0,2 sek.), Hirvonen (11,3 sek.), Henning Solberg (11,7 sek.), Latvala (12,9 sek.), Atkinson (27,2 sek.), Stohl (29,9 sek.).

Po pierwszym etapie: Loeb, Grönholm (19,2 sek.), Hirvonen (1.25,2 min. ), Latvala (2.32,0 min.), Henning Solberg (2.44,8 min.), Atkinson (3.15,1 min.), Stohl (3.27,9 min.), Sordo (4.01,4 min.), Arai (11.324,3 min.), Kuzaj (24.41,5 min.)..

Leszek Kuzaj i Jarosław Baran skorzystają prawdopodobnie jutro z systemu Superally. Nasza załoga spóźniła się pięć minut na PKC, a następnie nie ukończyła odcinka osiemnastego z powody uszkodzenia zawieszenia. Naszej załodze przyznano czas 11.33,3 minuty, co zepchnęło ich na 32 miejsce w "generalce" i szesnaste w klasie.

Szcęście w nieszczęściu miał Petter Solberg. Norweg stanął na siedemnastej próbie, stąd otrzymał w systemie Superally dwa razy po pięć minut, czyli w sumie stracił dziesięć minut. Dzięku temu zdołał zachować miejsce w pierwszej dziesiątce klasyfikacji generalnej. teraz tylko pytanie - czy Subaru da radę stawić się w odpowiednim stanie technicznym na Badaniu Kontrolnym jutro rano w parku fermé...

Drugi etap (a w zasadzie pierwszy...) potwierdził, że Rajd Argentyny jest impreza trudną i wymagającą. Widać wyraźnie, że dwaj kierowcy wyraźnie odstają od pozostałych. Są nimi Loeb i Grönholm. Jednak nowy Citroën C4 jest nowocześniejszy od Forda Focusa model 2006, stąd Francuz posiada przez cały czas przewagę. Ford wciąż awizuje nowy samochód i to jest interesujące!

Jutro trzeci, decydujący etap Rajdu Argentyny. Przewidziane były tylko cztery odcinki, ale wiadomo, że trasa zostanie przedłużona - o czym wspominaliśmy wcześniej.

WYNIKI PO DRUGIM ETAPIE

MiejsceKierowca (Auto) Czas1.Sébastien Loeb i Daniel Elena (Citroën C4) 1:44.06,7 godz.2.Marcus Grönholm i Timo Rautiainen (Ford Focus RS WRC 06) strata 19,2 sek.3. Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Focus RS WRC 06)1.25,3 min.4. Jari-Matti Latvala i Anttila Miikka (Ford Focus RS WRC 06)2.32,0 min.5. Henning Solberg i Cato Menkerud (Ford Focus RS WRC 06)2.44,8 min.6. Chris Atkinson i Glenn Macneall (Subaru Impreza WRC 07) 3.15,1 min.7. Manfred Stohl i Ilka Minor (Citroën Xsara WRC)3.27,9 min.8. Daniel Sordo i Marc Marti (Citroën C4)4.01,4 min.9. Petter Solberg i Philia Mills (Subaru Impreza WRC 07)10.39,9 min10. Federico Villagra i Diego Curletto (Mitsubishi Evo IX)11.31,7 min.32. Leszek Kuzaj i Jarosław Baran (Subaru Impreza WRX STi)24.41,5 min.