54 załogi - spośród 60 zgłoszonych wyruszą na trasę 38. Rajdu Elmot - Krause. Na Badaniu Kontrolnym nie stawili się ostatecznie m. innymi awizowani wcześniej: Luca Rossetti (rywalizujący aktualnie w Rally 1000 Miglia), Jasper ven den Heuvel (startujący w ten weekend w Holandii) oraz Grzegorz Grzyb. Jako pierwsi na trasę wyruszą Wicemistrzowie Europy, Michał Sołowow i Maciej Baran w Fordzie Fiesta S2000. Dwie minuty za nimi z rampy startowej zjadą Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski w Peugeot 207 S2000.

Impreza w Górach Sowich miała się odbyć przed tygodniem, ale ze względu na żałobę narodową po katastrofie lotniczej pod Smoleńskiem została przełożona. Stąd właśnie bierze się nieobecność wymienionych wyżej kierowców.

Trasa zawodów liczy 495,8 kilometra, z czego 154,5 km to piętnaście odcinków specjalnych. Pierwszego dnia odbędzie się sześć OS-ów: zawodnicy przejadą dwie pętle z próbami Modliszów, Zagórze - Grodno oraz Walim - Sztolnie. W sumie dzisiejszy dystans to 154,9 km (odcinki - 71,1 km). Pierwsza załoga wyruszy z rynku w Świdnicy o godzinie 12.45.

Rajd Elmot 2010: dużo walki w Górach Sowich - Tomasz Kuchar liderem (relacja z 1. etapu) Foto: Auto Świat
Rajd Elmot 2010: dużo walki w Górach Sowich - Tomasz Kuchar liderem (relacja z 1. etapu)

Obok Michała Sołowowa i Tomasza Kuchara w gronie faworytów rajdu wymienia się Leszka Kuzaja i Craiga Parry (Skoda Fabia S2000) oraz Kajetana Kajetanowicza i Jarosława Barana (Subaru Impreza).

Niezwykle interesująca będzie rywalizacja w Citroën Racing Trophy Polska. Na starcie zobaczymy aż dziesięć samochodów C2 R2. Kibice zastanawiają się, czy debiutujący w cyklu bracia Michał i Grzegorz Bębenkowie nawiążą rywalizację z faworyzowanymi załogami: obrońcą tytułu Tomaszem Porębskim (jedzie ze Sławomirem Grabarkiewiczem), byłym Mistrzem Polski, Jankiem Chmielewskim (z Robertem Hundlą) czy braćmi Marcinem i Michałem Dobrowolskimi. Do C2 R2 powrócił także Radosław Typa (z Danielem Siatkowskim). Oj będzie się działo!

Interesująco zapowiada się także rywalizacja w dwóch debiutujących klasach: Renault ClioCup oraz N3. W obu zgłosiło się wiele załóg, a walka o czołowe lokaty będzie zapewne zacięta.

W rywalizacji o czołowe miejsca w klasyfikacji powalczą też trzy załogi w samochodach Mitsubishi Lancer: Paweł Dytko (z Michałem Kuśnierzem), Sebastian Frycz (z Jackiem Rathe) oraz Łukasz Habaj (z Jackiem Spentanym). Ciekawe jaką formę zaprezentują kierowcy w swoim powrocie na polskie trasy?

Pierwszy odcinek specjalny (Modliszów 1 - 6.0 km)Pierwszymi liderami zostali Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski. Ich Peugeot 207 S2000 pokonał trasę odcinka z średnią prędkością 121,9 km/godz.

Drugi rezultat dość niespodziewanie uzyskali Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran. Subaru okazało się szybsze od pozostałych aut klasy Super 2000!

Rajd Elmot 2010: dużo walki w Górach Sowich - Tomasz Kuchar liderem (relacja z 1. etapu) Foto: Auto Świat
Rajd Elmot 2010: dużo walki w Górach Sowich - Tomasz Kuchar liderem (relacja z 1. etapu)

Leszek Kuzaj z trzecim wynikiem (2,0 sek. straty), tuż przed Michałem Sołowowem (2,2 sek.).

Dobrze spisali się Maciej Rzeźnik i Przemysław Mazur (Skoda Fabia S2000).

Paweł Dytko i Łukasz Habaj w jednakowym czasie...

Sensacją jest znakomita postawa załogi Virnik i Jarosław Hryniuk w BMW M3.

W gronie załóg w Citroënach znakomity początek Tomasza Gryca i Krzysztofa Zubika oraz Janka Chmielewskiego i Roberta Hundli.

Dobrze spisali się też bracia Bębenkowie. To ścisła krajowa czołówka, ale chyba nikt się nie spodziewał, że OS-owy debiut Michała i Grzegorza wypadnie tak okazale!

Nieco słabiej pojechali bracia Dobrowolscy i Tomasz Porębski.

Wyniki: Tomasz Kuchar, Kajetan Kajetanowicz (strata 0,5 sek.), Leszek Kuzaj (2,0 sek.), Michał Sołowow (2,2 sek.), Maciej Rzeźnik (3,6 sek.), Paweł Dytko (7,9 sek.), Łuksza Habaj (7,9 sek.), Sebastian Frycz (8,4 sek.), Kamil Butruk (13,3 sek.), Marcin Bełtowski (13,5 sek.), Tomasz Gryc (16,9 sek.), Virnik (17,3 sek.), Jan Chmielewski (17,7 sek.), Michał Bębenek (18,1 sek.), Ariel Piotrowski (19,3 sek.), Robert Kujawski (19,6 sek.).

Drugi odcinek specjalny (Zagórze / Grodno 1 - 18.95 km)Ponownie najszybszy Tomasz Kuchar. Kierowca Peugeot Sport Polska Rally Team wyprzedził o 0,9 sekundy Michała Sołowowa.

Duże straty zanotowali inni faworyci: Leszek Kuzaj był gorszy o 28,5 sekundy, a Kajetan Kajetanowicz po przebiciu opony - aż o 4.07,3 minuty.

Sebastian Frycz szybszy od Łukasza Habaja i Pawła Dytki.

W klasie R znakomita jazda Jana Chmielewskiego, który objął pozycję lidera. Tuż za nim jest Michał Bębenek. Na trzecim miejscu na próbie uplasowali się Marcin i Michał Dobrowolscy.

Wyniki OS-u: Tomasz Kuchar, Michał Sołowow (0,9 sek.), Sebastian Frycz (17,6 sek.), Łukasz Habaj (17,7 sek.), Paweł Dytko (21,0 sek.), Leszek Kuzaj (28,5 sek.), Kamil Butruk (31,3 sek.), Michał Rzeźnik (36,0 sek.), Virnik (42,7 sek.), Jan Chmielewski (51,2 sek.), Michał Bębenek (52,3 sek.), Robert Kujawski (52,8 sek.), Marcin Dobrowolski (52,9 sek.), Szymon Kornicki (55,6 sek.), Ariel Piotrowski (1.00,6 min.), Marcin Bełtowski (1.01,1 min.).

Klasyfikacja po dwóch odcinkach specjalnych: 1. Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski (Peugeot 207 S2000); 2. Michał Sołowow i Maciej Baran (Ford Fiesta S2000 - strata 3,1 sek.); 3. Łukasz Habaj i Jacek Spentany (Mitsubishi Lancer Evo IX - 22,5 sek.); 4. Sebastian Frycz i Jacek Rathe (Mitsubishi Lancer Evo IX - 26,0 sek.); 5. Paweł Dytko i Michał Kuśnierz (Mitsubishi lancer Evo X - 28,9 sek.); 6. Leszek Kuzaj i Craig Parry (Skoda Fabia S2000 - 30,5 sek.); 7. Michał Rzeźnik i Przemysław Mazur (Skoda Fabia S2000 - 39,6 sek.); 8. Kamil Butruk i Maciej Wilk (Mitsubishi Lancer Evo IX - 44,6 sek.); 9. Virnik i Jarosław Hryniuk (BMW M3 - 1.00,0 min.); 10. Jan Chmielewski i Robert Hundla (Citroën C2 R2 MAX - 1.008,9 min.); 11. Michał Bębenek i Grzegorz Bębenek (Citroën C2 R2 MAX - 1.10,4 min.); 12. Robert Kujawski i Rafał Rzemień (Renault Clio R3 - 1.12,4 min.).

Trzeci odcinek specjalny (Walim / Sztolnie 1 - 10.60 km)Tym razem Leszek Kuzaj. Tuż za nim Kajetan Kajetanowicz.

Tomasz Kuchar stracił 2,4 sekundy, ale był szybszy od Michała Sołowowa (4,7 sek.).

Szybko pojechał Sebastian Frycz, który wyprzedził Michała Rzeźnika.

Dużą stratę (2.53,5 min.) zanotował Paweł Dytko.

Virnik i Jarosław Hryniuk na bardzo wysokim, siódmym miejscu!

W klasie R nastąpiła zmiana lidera. Janek Chmielewski tym razem stracił i na prowadzenie wyszedł Michał Bębenek. Świetnie pojechał debiutant Łukasz Markowski oraz ponownie Szymon Kornicki.

W klasyfikacji Michał Bębenek wyprzedza Janka Chmielewskiego i Szymona Kornickiego.

W klasie A7 najszybsi są Robert Kujawski i Rafał Rzemień (Renault Clio R3).

Wyniki próby: Leszek Kuzaj, Kajetan Kajetanowicz (1,1 sek.), Tomasz Kuchar (2,4 sek.), Michał Sołowow (4,7 sek.), Sebastian Frycz (7,0 sek.), Michał Rzeźnik (11,8 sek.), Łukasz Habaj (12,3 sek.), Kamil Butruk (19,0 sek.), Michał Bębenek (23,9 sek.), Robert Kujawski (24,6 sek.), Łukasz Markowski (25,6 sek.), Virnik (26,3 sek.), Szymon Kornicki (27,6 sek.).

Klasyfikacja po trzech odcinkach specjalnych: 1. Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski; 2. Michał Sołowow i Maciej Baran (5,4 sek.); 3. Leszek Kuzaj i Craig Parry (28,1 sek.); 4. Sebastian Frycz i Jacek Rathe (30,6 sek.); 5. Łukasz Habaj i Jacek Spentany (35,5 sek.); 6. Michał Rzeźnik i Przemysław Mazur (49,0 sek.); 7. Virnik i Jarosław Hryniuk (1.23,9 min.); 8. Kamil Butruk i Maciej Wilk (1.25,2 min..); 9. Marcin Bełtowski i Paweł Drahan (Subaru Impreza - 1.31,2 min.); 10. Michał Bębenek i Grzegorz Bębenek (1.31,9 min.); 11. Robert Kujawski i Rafał Rzemień (1.34,6 min.); 12. Jan Chmielewski i Robert Hundla (1.36,9 min.).

Obecnie załogi zjeżdżają do Parku Serwisowego w Świdnicy.

Czwarty odcinek specjalny (Modliszów 2 - 6.0 km)Tomasz Kuchar o 0,1 sekundy przed Kajetanem Kajetanowiczem!

Michał Sołowow trzeci ze stratą 4,5 sekundy do kierowcy Peugeot.

Paweł Dytko w czasie Sebastiana Frycza.

Leszek Kuzaj gorszy od Tomka Kuchara o 9,7 sekundy. Stracił trzecie miejsce w rajdzie na rzecz Sebastiana Frycza.

Łukasz Habaj za Michałem Rzeźnikiem, ale utrzymał swoją pozycję.

Robert Kujawski szybszy od Michała Bębenka - Renault Clio aktualnie przed Citroënem C2 R2 MAX.

Janek Chmielewski ponownie bardzo szybko - lepszy od braci Michała i Grzegorza. W klasie markowej jednak przegrał z Szymonem Kornickim.

Do odcinka nie wystartowali m.innymi Radosław Typa (Citroën C2 R2 MAX) oraz Piotr Maciejewski (Ford Fiesta).

Wyniki OS-u: Tomasz Kuchar, Kajetan Kajetanowicz (0,1 sek.), Michał Sołowow (4,5 sek.), Paweł Dytko (4,9 sek.), Sabastian Frycz (4,9 sek.), Michał Rzeźnik (5,5 sek.), Łukasz Habaj (6,9 sek.), Leszek Kuzaj (9,7 sek.), Kamil Butruk (10,2 sek.), Marcin Bałtowski (14,2 sek.), Robert Kujawski (14,2 sek.), Virnik (14,4 sek.), Szymon Kornicki (16,1 sek.)< Janek Chmielewski (16,7 sek.), Michał Bębenek (18,4 sek.).

Klasyfikacja po czterech odcinkach specjalnych: 1. Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski; 2. Michał Sołowow i Maciej Baran (9,9 sek.); 3. Sebastian Frycz i Jacek Rathe (35,5 sek.); 4. Leszek Kuzaj i Craig Parry (37,8 sek.); 5. Łukasz Habaj i Jacek Spentany (42,4 sek.); 6. Michał Rzeźnik i Przemysław Mazur (54,5 sek.); 7. Kamil Butruk i Maciej Wilk (1.35,4 min..); 8. Virnik i Jarosław Hryniuk (1.38,3 min.); 9. Marcin Bełtowski i Paweł Drahan (1.43,3 min.); 10. Robert Kujawski i Rafał Rzemień (1.48,8 min.); 11. Michał Bębenek i Grzegorz Bębenek (1.50,3 min.); 12. Jan Chmielewski i Robert Hundla (1.53,6 min.).

Piąty odcinek specjalny (Zagórze / Grodno 2 - 18.95 km)Tomasz Kuchar kontynuuje zwycięską passę. Michał Sołowow pojechał tym razem minimalnie szybciej i przegrał próbę o 0,7 sekundy.

Leszek Kuzaj i Kajetan Kajetanowicz w jednakowym czasie.

N-grupowe Mitsubishi nie miały i tym razem szans nawiązania rywalizacji z pojazdami klasy Super 2000. Najszybszy w "Miśku" był Sebastian Frycz przed Łukaszem Habajam i Pawłem Dytko.

Perfekcyjny przejazd w wykonaniu Michała Bębenka. Dało mu to awans w klasyfikacji o dwie pozycje. Janek Chmielewski stracił osiem sekund.

Wydawało się, że trasy odcinka nie da się juz przejechać szybciej w modelu C2 R2 MAX. Jakie było zdziwienie kibiców, gdy okazało się, że najlepszy rezultat w klasie osiągnął debiutant Łukasz Markowski!

Rywalizacja o miejsca w pierwszej dziesiątce jest bardzo zacięta - trzy załogi dzielą niespełna dwie sekundy.

Odcinek został przerwany - na trasę wyjechała karetka pogotowia i straż pożarna. Wypadek miała załoga Mariusz Antonow i Michał Jucewicz w Oplu Astrze. Na szczęście zawodnikom nic się nie stało.

Do odcinka nie wystartowali Virnik i Jarosław Hryniuk, którym czas przydzielą sędziowie. Mogą stracić swoje niezwykle wysokie miejsce w zawodach!

Wyniki odcinka: Tomasz Kuchar, Michał Sołowow (0,7 sek.), Leszek Kuzaj (2,1 sek.), Kajetan Kajetanowicz (2,1 sek.), Sebastian Frycz (12,0 sek.), Łukasz Habaj (13,7 sek.), Paweł Dytko (18,2 sek.), Michał Rzeźnik (25,1 sek.), Kamil Butruk (26,5 sek.), Michał Bębenek (40,4 sek.).

Klasyfikacja po pięciu odcinkach specjalnych: 1. Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski; 2. Michał Sołowow i Maciej Baran (10,6 sek.); 3. Leszek Kuzaj i Craig Parry (39,9 sek.); 4. Sebastian Frycz i Jacek Rathe (47,5 sek.); 5. Łukasz Habaj i Jacek Spentany (56,1 sek.); 6. Michał Rzeźnik i Przemysław Mazur (1.19,6 min.); 7. Kamil Butruk i Maciej Wilk (2.01,9 min..); 8. Michał Bębenek i Grzegorz Bębenek (2.30,7 min.); 9. Marcin Bełtowski i Paweł Drahan (2.31,0 min.); 10. Robert Kujawski i Rafał Rzemień (2.32,3 min.); 11. Jan Chmielewski i Robert Hundla (2.42,0 min.).

Szósty odcinek specjalny (Walim / Sztolnie 2 - 10.60 km)Bardzo szybki Kajetan Kajetanowicz. Leszek Kuzaj stracił 1,1 sekundy, Michał Sołowow - 2,1 sekundy.

Liderem po pierwszym dniu zostali jednak Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski. Załoga w samochodzie Peugeot 207 S2000 straciła na próbie 4,6 sekundy do zwycięzcy, ale jutro wystartuje z przewagą 8,1 sekundy nad Michałem Sołowowem i Maciejem Baranem w Fordzie Fiesta S2000.

Sebastian Frycz i Łukasz Habaj w jednakowym czasie.

W gronie załóg w Citroënach C2 R2 najszybsi Michał i Grzegorz Bębenkowie. Debiutanci w cyklu Citroën Racing Trophy Polska spisują się znakomicie. Drugie miejsce ze stratą 11,7 sekundy zajmują Janek Chmielewski i Robert Hundla, a trzecie - zupełnie niespodziewanie - Łukasz Markowski i Maciej Machela (14,1 sek.).

Obrońca tytułu - Tomasz Porębski jest dziewiąty (1.00,6 min.).

W klasie R za Michałem Bębenkiem jest Robert Kujawski, a trzeci - Janek Chmielewski.

Zespół Sędziów Sportowych zweryfikował wynik uzyskany przez Virnika i załoga powróciła do pierwszej dziesiątki...

W klasie N3 prowadzą Rafał Janczak i Tomasz (Honda Civic Type R), a drugą lokatę zajmują Piotr Krotoszyński i Tomasz Markiewicz (Honda Civic Type R - strata 5,1 sek.).

W Pucharze Renault ClioCup najlepsi są Jacek Płonka i Paweł Pochroń, a kolejne miejsca zajmują Jarosław i Marcin Szeja (4,1 sek.) oraz Michał Streer i Igor Stasz.

Wyniki ostatniej próby pierwszego etapu rajdu: Kajetan Kajetanowicz, Leszek Kuzaj (1,1 sek.), Michał Sołowow (2,1 sek.), Tomasz Kuchar (4,6 sek.), Michał Rzeźnik (6,9 sek.), Sebastian Frycz (10,9 sek.), Łukasz Habaj (10,9 sek.), Kamil Butruk (15,1 sek.0, Paweł Dytko (16,5 sek.), Marcin Bełtowski (18,7 sek.), Michał Bębenek (20,8 sek.).

Klasyfikacja po sześciu odcinkach specjalnych: 1. Tomasz Kuchar i Daniel Dymurski; 2. Michał Sołowow i Maciej Baran (8,1 sek.); 3. Leszek Kuzaj i Craig Parry (36,4 sek.); 4. Sebastian Frycz i Jacek Rathe (53,8 sek.); 5. Łukasz Habaj i Jacek Spentany (1.02,4.); 6. Michał Rzeźnik i Przemysław Mazur (1.21,9 min); 7. Kamil Butruk i Maciej Wilk (2.12,4 min..); 8. Virnik i Jarosław Hryniuk (2.37,7 min.); 9. Marcin Bełtowski i Paweł Drahan (2.45,1 min.); 10. Michał Bębenek i Grzegorz Bębenek (2.46,9 min.); 11. Robert Kujawski i Rafał Rzemień (2.52,5min.); 12. Jan Chmielewski i Robert Hundla (3.04,2 min.); 13. Marek Klementowicz i Piotr Klementowicz (BMW M3 - 3,15,1 min.); 14. Łukasz Markowski i Maciej Machela (Citroën C2 R2 - 3.18,3 min.); 15. Szymon Kornicki i Piotr Zegermistrz (Citroën C2 R2 MAX - 3.21,1 min.); 16. Ariel Piotrowski i Ireneusz Pleskot (Citroën C2 R2 MAX - 3.22,3 min.); 17. Marcin Dobrowolski i Michał Dobrowoski (Citroën C2 R2 MAX - 3.27,0 min.); 18. Tomasz Gryc i Krzysztof Zubik (Citroën C2 R2 MAX - 3.43,5 min.); 19. Tomasz Porębski i Sławomir Grabarkiewicz (Citroën C2 R2 MAX - 3.47,5 min.); 20. Andrzej Koper i Jakub Mroczkowski (Suberu Impreza G3 - 3.55,0 min.); 21. Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran (4.04,1 min.).