Na liście startowej tegorocznego Elmotu znalazły się 52 załogi. Trzy spośród nich do rajdowej rywalizacji wybrały Citroëna C2-R2, samochód, który ma szansę przebojem wkroczyć na polskie odcinki specjalne.

Po pierwszym etapie i pięciu odcinkach specjalnych Piotr Maciejewski plasował się na drugiej pozycji w klasie ustępując załodze Radosław Typa i Wojciech Żuk jadącej bliźniaczym samochodem. Początek drugiego dnia rajdu nie należał do bardziej doświadczonego Maciejewskiego. Okazało się jednak, że kluczem do sukcesu był rozsądek i równa jazda. Piotr Maciejewski i Piotr Kowalski na mecie rajdu mogli cieszyć się ze zwycięstwa w klasie i miana najszybszej załogi rajdu wśród aut przednionapędowych. Do tego zajęli wysokie, 16 miejsce w klasyfikacji generalnej.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyniku, natomiast ja jestem niespecjalnie zadowolony z mojej postawy – powiedział Piotr Maciejewski na mecie rajdu. Pierwszego dnia jechało mi się słabo, chaotycznie, nie mogłem się skoncentrować na jeździe. Ostatecznie jednak osiągnęliśmy dobry wynik i myślę, że to przede wszystkim zasługa równej i rozważnej jazdy. Przez cały rajd staraliśmy się niczego nie popsuć a było na tyle szybko, że koledzy, aby z nami wygrać, musieli jechać na maksimum swoich możliwości i na tym przegrali. Muszę również przyznać, że w tej chwili nasze auto jest dopracowane w stu procentach i nie mam żadnych wątpliwości, że samochód jest świetny. Prowadzi się doskonale, świetnie jedzie w poślizgu i tak naprawdę jest bezawaryjny.

Na drugim miejscu w klasie uplasowali się Ariel Piotrowski i Martyna Zarębska, chociaż w wynikach znaleźli się dzięki SupeRally. Dwukrotne uszkodzenie koła i wizyta w rowie na 16 odcinku specjalnym pozbawiły ich niestety szans na lepszy wynik w pierwszym wspólnym starcie w mistrzostwach Polski.

- Rajd był niezwykle trudny i wymagający – powiedział Ariel Piotrowski. Jak na mój pierwszy start w RSMP jestem zadowolony, chociaż mieliśmy sporo przygód. Przede wszystkim dwa razy musieliśmy korzystać z SupeRally, żeby znaleźć się w klasyfikacji rajdu. Samochód spełnił nasze oczekiwania a nawet je przerósł. Jest szybki, dobrze hamuje; z niecierpliwością czekamy na kolejne starty. Myślę, że rywalizacja między Citroënami C2-R2 będzie jeszcze nabierać rumieńców.

Z dobrodziejstw Superally skorzystała także trzecia załoga startująca w Elmocie Citroënem C2-R2. Radosław Typa i Wojciech Żuk również nie uniknęli kłopotów wykluczających ich z dalszej walki.

- Niestety tym razem nie dotarliśmy o własnych siłach do mety – mówił po rajdzie Radek Typa. Na podjeździe w Zagórzu, między budynkami ukręciła nam się półoś. Dojechaliśmy co prawda do mety odcinka, ale dalsza jazda była wykluczona. Szkoda, bo prowadziłem wśród aut napędzanych na jedną oś.

Ostatecznie skończyło się na 33 miejscu w klasyfikacji generalnej i 3 w klasie A-6.

Citroën C2-R2 to jedna z najnowszych propozycji rajdowych marki Citroën. Samochód zbudowany według specyfikacji technicznej nowej klasy R2 proponowanej przez FIA, na światowych trasach debiutował w ubiegłym roku. W Polsce po razie pierwszy mieliśmy okazję oglądać go podczas czerwcowego Rajdu Polski. Doskonałe właściwości auta i świetna jazda brytyjskiego kierowcy Krisa Meeke’a doprowadziły C2 do zwycięstwa wśród aut przednionapędowych i doskonałej, 10pozycji w klasyfikacji generalnej. Tuż po Rajdzie Polski kilku polskich kierowców wyraziło zainteresowanie budową takiego auta. Plany udało się zrealizować, a Citroën C2-R2 ma już na swoim koncie pierwsze starty i pierwsze sukcesy na polskich trasach. Piotr Maciejewski i Piotr Kowalski takim właśnie samochodem wygrali rywalizację w klasie A-6 podczas pierwszej rundy RSMP, Rajdu Magurskiego.

Bazą samochodu jest seryjna wersja Citroëna C2 VTS. Odmianę rajdową buduje się na bazie specjalnego kitu, przygotowanego przez Citroën Sport. Citroën C2-R2 wyposażony jest, między innymi, w sekwencyjną, pięcioprzełożeniową skrzynię biegów i hydrauliczny hamulec ręczny, a jego moc wynosi do 185 KM. Oddzielne zestawy elementów pozwalają przygotować samochód w wersji na rajd asfaltowy lub szutrowy.

Kolejną okazją do śledzenia rywalizacji C2-R2 będzie Rajd Polski,III runda Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Impreza odbędzie się w Mikołajkach w dniach 8-10 czerwca.

Partnerami programu sponsorskiego Citroën Polska są:TOTAL i MICHELIN.