Opóźnienie z dotarciem statku z samochodami na start spowodowało zmiany w organizacji rajdu. Ostatecznie nie odbyło się sześć pierwszych odcinków specjalnych, załogi w ciągu dwóch dni miały czternaście prób do pokonania. Rajd Jordanii odbywał się na trudnych trasach o luźnej nawierzchni, pełnych ostrych kamieni i piasku, przy wyjątkowym upale.
Jak można się było tego spodziewać już pod koniec pierwszego dnia zespoły kalkulowały rozwiązania taktyczne, po to by mieć w następnym dniu lepsza pozycję startową i nie czyścić trasy. Z tego powodu na dwunastym odcinku specjalnym Jordan River2 Sebastien Loeb i Jari-Matti Latvala zatrzymali się taktycznie. Mistrz świata zrobił to w środkowej części odcinka, a Latvala - przed lotną metą. Sebastien Ogier nie odpuścił, wygrał odcinek i przed finałowym dniem posiadał w zapasie 31,6 sekundy. Ogier mówił wcześniej, że satysfakcjonuje go półminutowa przewaga.
Lider w ostatnim dniu kontrolował sytuację na trasie, ale na przedostatnim odcinku specjalnym stracił prowadzenie na rzecz Jari-Matti Latali. Jak twierdził musiał hamować, bo droga była zablokowana przez kamienie. Jednak ostatni odcinek Baptism Site2 (Power Stage) o długości 10,5 km pozwolił na odrobienie starty i uzyskanie tylko 0,2 sekundy przewagi nad Finem. Tym samym załoga Citroena Sebastien Ogier i Daniel Igrassia powtórzyła w Jordanii sukces z Portugalii.
Liderem mistrzostw świata jest Sebastian Loeb, który po czterech eliminacjach ma na koncie 74 punkty. Drugi jest Mikko Hirvonen – 72 punkty, trzeci Sebastien Ogier – 69 punktów, a czwarty Jari-Matti Latvala – 66 punktów. W klasyfikacji producentów Citroen i Ford mają po 130 punktów
Fot. Willy Weyens
- To niesamowity dzień! - powiedział na mecie Sebastien Ogier. - Musiałem cisnąć jak diabli, bo Jari-Matti był bardzo szybki. To niesamowite uczucie! Na drugiej pętli też czyściłem drogę. Chyba było jeszcze gorzej, nie mogłem jechać szybciej. To dla mnie perfekcyjny weekend!
- Cisnąłem naprawdę mocno - powiedział Jari-Matti Latvala. - Popełniłem dwa-trzy błędy, pojechałem szeroko i jestem trochę rozczarowany. Kończyły się opony. Jeżeli się nie uda, to muszę być zadowolony z drugiego miejsca. Naprawdę jestem usatysfakcjonowany rajdem.
- Na ostatnim zakręcie popełniłem duży błąd - powiedział Sebastien Loeb, trzeci na Power Stage. - Pojechaliśmy bardzo szeroko i wpadłem w piach. Straciliśmy tam chyba 3 sekundy.
Rajd Jordanii 2011 - wyniki
Poz. | Nr | Kierowca | Kategoria | Czas | Strata do pop. | Strata do lidera |
1. | 2 | S. OGIER | M | 2:48:28.2 | 0.0 | 0.0 |
2. | 4 | J. LATVALA | M | 2:48:28.4 | +0.2 | +0.2 |
3. | 1 | S. LOEB | M | 2:48:55.9 | +27.5 | +27.7 |
4. | 3 | M. HIRVONEN | M | 2:51:12.9 | +2:17.0 | +2:44.7 |
5. | 15 | M. WILSON | - | 2:54:13.1 | +3:00.2 | +5:44.9 |
6. | 8 | K. RÄIKKÖNEN | M | 2:54:43.1 | +30.0 | +6:14.9 |
7. | 7 | F. VILLAGRA | M | 2:57:46.9 | +3:03.8 | +9:18.7 |
8. | 10 | K. AL QASSIMI | M | 2:58:11.9 | +25.0 | +9:43.7 |
9. | 9 | D. KUIPERS | M | 3:02:55.7 | +4:43.8 | +14:27.5 |
10. | 24 | B. SOUSA | S | 3:03:33.7 | +38.0 | +15:05.5 |
11. | 26 | K. KRUUDA | S | 3:03:55.4 | +21.7 | +15:27.2 |
12. | 27 | H. GASSNER JR | S | 3:05:55.8 | +2:00.4 | +17:27.6 |
13. | 6 | M. ØSTBERG | M | 3:06:03.9 | +8.1 | +17:35.7 |
14. | 5 | H. SOLBERG | M | 3:10:29.9 | +4:26.0 | +22:01.7 |
15. | 55 | N. AMIOUNI | - | -3:18:36.4 | +8:06.5 | +30:08.2 |
16. | 52 | R. ALKETBI | - | 3:20:42.9 | +2:06.5 | +32:14.7 |
17. | 30 | A. LLOVERA | S | 3:21:07.2 | +24.3 | +32:39.0 |
18. | 28 | E. BRYNILDSEN | S | 3:26:55.2 | +5:48.0 | +38:27.0 |
19. | 12 | D. OLIVEIRA | M | 3:26:57.3 | +2.1 | +38:29.1 |
20. | 53 | M. TANTASH | - | 3:38:57.9 | +12:00.6 | +50:29.7 |
21. | 54 | M. SALEH | - | 3:43:06.1 | +4:08.2 | +54:37.9 |
22. | 57 | N. AL-MAJALI | - | 3:56:24.3 | +13:18.2 | +1:07:56.1 |
23. | 59 | M. HATK | - | 4:24:01.4 | +27:37.1 | +1:35:33.2 |
Klasyfikacja kierowców w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA 2011 po 4 rundach
- | Kierowca | S | MEX | POR | JOR | ITA | ARG | GRE | FIN | D | AUS | FRA | OSP | GB | suma |
1 | Sébastien Loeb | 8+2 | 25+2 | 18+3 | 15+1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 74 |
2 | Mikko Hirvonen | 25 | 18+3 | 12 | 12+2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 72 |
3 | Sébastien Ogier | 12+3 | 0 | 25+1 | 25+3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 69 |
4 | Jari-Matti Latvala | 15+1 | 15 | 15+2 | 18 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 66 |
5 | Petter Solberg | 10 | 12+1 | 8 | 0 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 31 |
6 | Mads Östberg | 18 | 10 | 0 | 0 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 28 |
7 | Matthew Wilson | 2 | 0 | 10 | 10 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 22 |
8 | Kimi Räikkönen | 4 | - | 6 | 8 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 18 |
9 | Federico Villagra | - | 2 | 4 | 6 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 12 |
10 | Henning Solberg | 0 | 8 | 2 | 0 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 10 |
11 | PG Andersson | 6 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 6 |
12 | Martin Prokop | - | 6 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 6 |
13 | Khalid Al-Qassimi | 1 | - | 0 | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 |
14 | Juho Hänninen | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 4 |
15 | Bernardo Sousa | - | - | 0 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 |
15 | Ott Tanak | - | 1 | - | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 |
Klasyfikacja producentów w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA 2011 po 4 rundach
Poz. | Zespół | S | MEX | POR | JOR | ITA | ARG | GRE | FIN | D | AUS | FRA | OSP | GB | Punkty |
1 | Citroën Total WRT | 22 | 25 | 43 | 40 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 130 |
2 | Ford Abu Dhabi | 40 | 33 | 27 | 30 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 130 |
3 | M-Sport Stobart Ford | 18 | 18 | 4 | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 43 |
4 | Ice 1 Racing | 8 | 0 | 8 | 10 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 26 |
5 | Petter Solberg WRT | - | 12 | 10 | 0 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 22 |
6 | Munchi’s Ford WRT | - | 6 | 6 | 8 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 20 |
7 | Team Abu Dhabi | 6 | - | 1 | 6 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 13 |
8 | FERM Power Tools WRT | 4 | 0 | 2 | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 10 |
9 | Monster WRT | 2 | 4 | 0 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 6 |