Opóźnienie z dotarciem statku z samochodami na start spowodowało zmiany w organizacji rajdu. Ostatecznie nie odbyło się sześć pierwszych odcinków specjalnych, załogi w ciągu dwóch dni miały czternaście prób do pokonania. Rajd Jordanii odbywał się na trudnych trasach o luźnej nawierzchni, pełnych ostrych kamieni i piasku, przy wyjątkowym upale.

Jak można się było tego spodziewać już pod koniec pierwszego dnia zespoły kalkulowały rozwiązania taktyczne, po to by mieć w następnym dniu lepsza pozycję startową i nie czyścić trasy. Z tego powodu na dwunastym odcinku specjalnym Jordan River2 Sebastien Loeb i Jari-Matti Latvala zatrzymali się taktycznie. Mistrz świata zrobił to w środkowej części odcinka, a Latvala - przed lotną metą. Sebastien Ogier nie odpuścił, wygrał odcinek i przed finałowym dniem posiadał w zapasie 31,6 sekundy. Ogier mówił wcześniej, że satysfakcjonuje go półminutowa przewaga.

Lider w ostatnim dniu kontrolował sytuację na trasie, ale na przedostatnim odcinku specjalnym stracił prowadzenie na rzecz Jari-Matti Latali. Jak twierdził musiał hamować, bo droga była zablokowana przez kamienie. Jednak ostatni odcinek Baptism Site2 (Power Stage) o długości 10,5 km pozwolił na odrobienie starty i uzyskanie tylko 0,2 sekundy przewagi nad Finem. Tym samym załoga Citroena Sebastien Ogier i Daniel Igrassia powtórzyła w Jordanii sukces z Portugalii.

Liderem mistrzostw świata jest Sebastian Loeb, który po czterech eliminacjach ma na koncie 74 punkty. Drugi jest Mikko Hirvonen – 72 punkty, trzeci Sebastien Ogier – 69 punktów, a czwarty Jari-Matti Latvala – 66 punktów. W klasyfikacji producentów Citroen i Ford mają po 130 punktów

Foto: Auto Świat
Rajd Jordanii 2011: Ogier lepszy o 0,2 sekundy (wyniki)

Fot. Willy Weyens

- To niesamowity dzień! - powiedział na mecie Sebastien Ogier. - Musiałem cisnąć jak diabli, bo Jari-Matti był bardzo szybki. To niesamowite uczucie! Na drugiej pętli też czyściłem drogę. Chyba było jeszcze gorzej, nie mogłem jechać szybciej. To dla mnie perfekcyjny weekend!

- Cisnąłem naprawdę mocno - powiedział Jari-Matti Latvala. - Popełniłem dwa-trzy błędy, pojechałem szeroko i jestem trochę rozczarowany. Kończyły się opony. Jeżeli się nie uda, to muszę być zadowolony z drugiego miejsca. Naprawdę jestem usatysfakcjonowany rajdem.

- Na ostatnim zakręcie popełniłem duży błąd - powiedział Sebastien Loeb, trzeci na Power Stage. - Pojechaliśmy bardzo szeroko i wpadłem w piach. Straciliśmy tam chyba 3 sekundy.

Rajd Jordanii 2011 - wyniki

Poz. Nr Kierowca Kategoria Czas Strata do pop. Strata do lidera
1. 2 S. OGIER M 2:48:28.2 0.0 0.0
2. 4 J. LATVALA M 2:48:28.4 +0.2 +0.2
3. 1 S. LOEB M 2:48:55.9 +27.5 +27.7
4. 3 M. HIRVONEN M 2:51:12.9 +2:17.0 +2:44.7
5. 15 M. WILSON - 2:54:13.1 +3:00.2 +5:44.9
6. 8 K. RÄIKKÖNEN M 2:54:43.1 +30.0 +6:14.9
7. 7 F. VILLAGRA M 2:57:46.9 +3:03.8 +9:18.7
8. 10 K. AL QASSIMI M 2:58:11.9 +25.0 +9:43.7
9. 9 D. KUIPERS M 3:02:55.7 +4:43.8 +14:27.5
10. 24 B. SOUSA S 3:03:33.7 +38.0 +15:05.5
11. 26 K. KRUUDA S 3:03:55.4 +21.7 +15:27.2
12. 27 H. GASSNER JR S 3:05:55.8 +2:00.4 +17:27.6
13. 6 M. ØSTBERG M 3:06:03.9 +8.1 +17:35.7
14. 5 H. SOLBERG M 3:10:29.9 +4:26.0 +22:01.7
15. 55 N. AMIOUNI - -3:18:36.4 +8:06.5 +30:08.2
16. 52 R. ALKETBI - 3:20:42.9 +2:06.5 +32:14.7
17. 30 A. LLOVERA S 3:21:07.2 +24.3 +32:39.0
18. 28 E. BRYNILDSEN S 3:26:55.2 +5:48.0 +38:27.0
19. 12 D. OLIVEIRA M 3:26:57.3 +2.1 +38:29.1
20. 53 M. TANTASH - 3:38:57.9 +12:00.6 +50:29.7
21. 54 M. SALEH - 3:43:06.1 +4:08.2 +54:37.9
22. 57 N. AL-MAJALI - 3:56:24.3 +13:18.2 +1:07:56.1
23. 59 M. HATK - 4:24:01.4 +27:37.1 +1:35:33.2

Klasyfikacja kierowców w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA 2011 po 4 rundach

- Kierowca S MEX POR JOR ITA ARG GRE FIN D AUS FRA OSP GB suma
1 Sébastien Loeb 8+2 25+2 18+3 15+1 - - - - - - - - - 74
2 Mikko Hirvonen 25 18+3 12 12+2 - - - - - - - - - 72
3 Sébastien Ogier 12+3 0 25+1 25+3 - - - - - - - - - 69
4 Jari-Matti Latvala 15+1 15 15+2 18 - - - - - - - - - 66
5 Petter Solberg 10 12+1 8 0 - - - - - - - - - 31
6 Mads Östberg 18 10 0 0 - - - - - - - - - 28
7 Matthew Wilson 2 0 10 10 - - - - - - - - - 22
8 Kimi Räikkönen 4 - 6 8 - - - - - - - - - 18
9 Federico Villagra - 2 4 6 - - - - - - - - - 12
10 Henning Solberg 0 8 2 0 - - - - - - - - - 10
11 PG Andersson 6 - - - - - - - - - - - - 6
12 Martin Prokop - 6 - - - - - - - - - - - 6
13 Khalid Al-Qassimi 1 - 0 4 - - - - - - - - - 5
14 Juho Hänninen - 4 - - - - - - - - - - - 4
15 Bernardo Sousa - - 0 1 - - - - - - - - - 1
15 Ott Tanak - 1 - 1 - - - - - - - - - 1

Klasyfikacja producentów w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA 2011 po 4 rundach

Poz. Zespół S MEX POR JOR ITA ARG GRE FIN D AUS FRA OSP GB Punkty
1 Citroën Total WRT 22 25 43 40 - - - - - - - - - 130
2 Ford Abu Dhabi 40 33 27 30 - - - - - - - - - 130
3 M-Sport Stobart Ford 18 18 4 3 - - - - - - - - - 43
4 Ice 1 Racing 8 0 8 10 - - - - - - - - - 26
5 Petter Solberg WRT - 12 10 0 - - - - - - - - - 22
6 Munchi’s Ford WRT - 6 6 8 - - - - - - - - - 20
7 Team Abu Dhabi 6 - 1 6 - - - - - - - - - 13
8 FERM Power Tools WRT 4 0 2 4 - - - - - - - - - 10
9 Monster WRT 2 4 0 - - - - - - - - - - 6