Faworytami rywalizacji w trzynastej rundzie Mistrzostw Świata są oczywiście załogi w Citroënach C4. Po zdecydowanym zwycięstwie w Rajdzie Hiszpanii w Katalonii i na niezwykle krętych, asfaltowych trasach wyspy francuski zespół będzie trudny do pokonania przez rywali.

Oczywiście trudno uwierzyć, aby Daniel Sordo i Marc Marti pokonali Sébastiena Loeba i Daniela Eleny. Młody Hiszpan doskonale zna swoje miejsce w teamie. I choć, podobnie jak w Formule 1, w rajdach obowiązują przepisy dotyczące "czystości" rywalizacji, to Dani wie co ma robić bez konieczności wydawania mu poleceń...

Oczywiście to tylko brzydkie dywagacje z naszej strony! Sébastien jest zdecydowanym kandydatem do zwycięstwa. Zadaniem Daniela jest dojechanie do mety przed Fordami, szczególnie przed Marcusem.

Marcus Grönholm i Timo Rautiainen powoli tracą przewagę nad rywalami. Liderzy klasyfikacji zakładali jednak, że w tych dwóch startach nie mają większych szans na sukces. Finowie mają nadzieję, że uda im się zając drugie miejsce - wtedy stracą do Loeba nie cztery, lecz tylko dwa punkty. Taki jest ich cel!

Grönholma wspierać będą Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen. W Katalonii nie błyszczeli, ale może tym razem będzie lepiej.

Szanse na dobrą pozycję ma Francois Duval i Patrick Pivato (Citroën Xsara WRC). Belgowie udowodnili w Niemczech i Hiszpanii, że potrafią jeździć bardzo szybko.

W czołówce powinni także byćPetter Solberg i Philip Mills (Subaru Impreza WRC), Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Ford Focus WRC 06), Chris Atkinson i Glenn Macneall (Subaru Impreza WRC), Xavier Pons i Xavier Amigo (Subaru Impreza WRC 2006), Henning Solberg i Cato Menkerud (Ford Focus RS WRC 06).

Manfred Stohl i Ilka Minor pojadą Citroënem Xsarą WRC. Wersję asfaltową uszkodzili poważnie w Katalonii, więc będą musieli się męczyć w samochodzie przygotowanym na miękkie nawierzchnie. Jana Kopecky'ego i Filipa Schovaneka (Skoda Fabia WRC) wspiera obecny na Korsyce Robert Kubica. O miejscu w "dziesiątce" marzą Matthew Wilson i Michael Orr (Ford Focus RS WRC 06).

Zapraszamy na naszą transmisję z rajdu na żywo!

Informacje i ciekawostki

* Będzie to 51 edycja rajdu Francji, który po raz pierwszy odbył się w roku 1956.

* W tym roku rajd rozegrany zostanie jeszcze w okolicach Ajaccio. W mieście tym rozlokują się wszystkie obiekty rajdu: baza i biuro prasowe znajdować się będą Palais des Congrès naprzeciw portu handlowego, gdzie rozstawi się także park serwisowy. Parc fermé usytuowano na Place du Diamant, w centrum miasta.

* Trasa edycji 2007 liczy 1117,20 km długości, w tym 359,32 km jazdy na czas, podzielonej na 16 odcinków specjalnych (8 różnych).

* Podwozia i silniki obu C4, zaplombowane jeszcze przed Rajdem Katalonii, będą te same, co w poprzedniej rundzie. Po Korsyce będą jeszcze musiały wystarczyć na Rajd Irlandii. Z kolei przednia i tylna rama pomocnicza oraz przekładnia kierownicza każdego samochodu przewidziane są do wykorzystania w dwóch rajdach: Korsyki, a następnie Irlandii.

* Na każdy samochód przysługują dwa zespoły skrzynia biegów - mechanizmy różnicowe, zaplombowane i przeznaczone na dwa rajdy – Korsyki i Irlandii.

* Opony: Limit liczby opon na każdy samochód wynosi 65 szt., z czego wykorzystać wolno 42 szt. Listy kodów paskowych i dwóch wzorów bieżnika zostały zamknięte i przekazane w poniedziałek 8 października.

* Zapoznanie z trasą odbyło się we wtorek i środę (9 - 10 października). Każda załoga miałs prawo przejechać trasy odcinków dwa razy, z prędkością maksymalną 80 km/godz., w kolejności ściśle określonej przez organizatorów.

* Każda załoga ma prawo skorzystać z usług załogi szpiegowskiej, której wolno przejechać każdy odcinek specjalny jeden raz, przed zawodnikami.

* Etap 1: piątek 12 października: 430,78 km, w tym 124,28 km jazdy na czas (6 oesów, 3 różne). Start rajdu z parku serwisowego o godz. 8:00. OS1: Monti Rossu-Pila Canale 1 (18,10 km); OS2: Belvedere-Boca Albitrina 1 (16,62 km); OS3: Arbellara-Aullene 1 (27,42 km). Komasacja (12:29/25 min.). Serwis A (12:54/30 min.). OS4: Monti Rossu-Pila Canale 2; OS5: Belvedere-Boca Albitrina 2; OS6: Arbellara-Aullene 2. Serwis B (17:53/45 min.). Ostatni samochód w parc fermé o godz. 21:00.

* Etap 2: sobota 13 października: 444,66 km, w tym 122,94 jazdy na czas (6 oesów, 3 różne). Wyjazd z parc fermé o godz. 8:00, wjazd na serwis C (8:10/10 min.). OS7: Carbuccia-Scalella 1 (21,88 km); OS8: Calcatoggio-Plage du Liamone 1 (26,55 km); OS9: Vico-Col St Roch 1 (13,04 km). Komasacja (12:49/25 min.); Serwis D (13:14/30 min.). OS10: Carbuccia-Scalella 2; OS11: Calcatoggio-Plage du Liamone 2; OS12: Vico-Col St Roch 2. Serwis E (18:13/45 min.). Ostatni samochód w parc fermé o 21:15.

* Etap 3: niedziela 14 października: 121,91 km, w tym 112,1 km jazdy na czas (4 oesy, 2 różne). Wyjazd z parc fermé o 7:45, wjazd na serwis F (7:55/10 min.). OS13: Penitencier Coti-Pietra Rossa 1 (24,24 km); OS14: Pont de Calzola-Agosta 1 (31,81 km). Komasacja (10:36/25 min.). Serwis G (11:01/30 min.). OS15: Penitencier Coti-Pietra Rossa 2; OS16: Pont de Calzola-Agosta 2. Uroczystość podium od godz. 14:30 na Place Foch.

* Tylko odcinki specjalne 13/15 i 14/16 są dokładnie takie same jak w 2006 r. Wśród pozostałych tras są dwa oesy znane z dawnych edycji, ale od kilku lat nie wykorzystywane: OS2/5 (po raz ostatni użyty w 1999 r. ) i OS9/12 (w 1996 r.). OS3/6 wytyczono na tej samej trasie, co w 2006 r., ale przebiega w odwrotnym kierunku. OS1/4 zawiera na początku nowy fragment długości 4,17 km, a na następnych 13,93 km powtarza trasę OS14/16, ale również w przeciwną stronę. Pierwsze 10,37 km OS7/10 wykorzystano w 2002 r., a pozostała część tej trasy (długość 11,51 km) jest podobna do użytej w 2006 r. Wreszcie, OS8/11 składa się z dwóch nowych fragmentów (długości 5,08 km na początku oraz 6,05 km pośrodku) oraz 4,85 km użytych w 2002 r. i końcowych 10,62 znanych z roku 2006. W ubiegłym roku zorganizowany wiosną (w dn. 7-9 kwietnia), w sezonie bieżącym Rajd Korsyki został przesunięty na termin jesienny.