Auto Świat Wiadomości Aktualności Rajd Koszyc 2010: Kajetan Kajetanowicz i Jarek Baran Mistrzami Polski 2010 (wyniki)

Rajd Koszyc 2010: Kajetan Kajetanowicz i Jarek Baran Mistrzami Polski 2010 (wyniki)

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan

Kajetan Kajetanowicz i Jarek Baran zostali Mistrzami Polski w klasyfikacji generalnej Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2010. Przewaga punktowa, jaką wypracowali podczas siedmiu rund krajowego czempionatu, pozwoliła już podczas Rajdu Koszyc cieszyć się z triumfu w całym cyklu

Rajd Koszyc 2010: Kajetan Kajetanowicz i Jarek Baran Mistrzami Polski 2010 (wyniki)
Auto Świat
Rajd Koszyc 2010: Kajetan Kajetanowicz i Jarek Baran Mistrzami Polski 2010 (wyniki)

Rajd wygrał Bryan Bouffier przed Jozefem Beresem (+34.0) i Kajetanem Kajetanowiczem.

W słowackiej imprezie załoga Subaru Poland Rally Team zajęła trzecią pozycję, a jednocześnie Kajetan z Jarkiem byli najszybszymi Polakami w Koszycach.

Po odjęciu najgorszej rundy (w sezonie odejmuje się dwie), liderem RSMP jest Kajetanowicz (223) - przed Sołowowem (201), Kucharem (173), Bouffierem (149), Rzeźnikiem (79) i Kuzajem (74). Michał Bębenek, w Koszycach pokonany przez Jana Chmielewskiego o 25 sekund, zapewnił sobie Citroen Racing Trophy Polska.

Kajetan Kajetanowicz: - Tytuł Mistrza Polski w klasyfikacji generalnej bardzo dużo dla mnie znaczy. To mój pierwszy tak znaczący triumf. Ciężko na niego pracowałem i jestem niesamowicie zadowolony. Cieszę się tym bardziej, że tytuł ten zdobyłem startując z Jarkiem Baranem, którego ogromna pomoc, doświadczenie i profesjonalizm dawały poczucie pewności w każdej wspólnie spędzonej chwili. Na słowa uznania zasługuje nasze Subaru oraz cały zespół, który ciężko pracował przez cały sezon, a także ci, którzy trzymali za nas kciuki, kibicowali nam przez cały sezon i są ze mną od początku mojej kariery. Przez cały sezon toczyliśmy ostrą walkę i cieszę się, że miałem tak wymagających rywali, którzy bardzo wysoko zawiesili poprzeczkę. To było wspaniałe współzawodnictwo i gratuluję wszystkim, z którymi spotkałem się na trasach rajdów. Także podczas zakończonego właśnie Rajdu Koszyc zmagaliśmy się z mocną konkurencją aż do ostatnich metrów.

Jarek Baran: - Wspaniała chwila dla mnie, dla wszystkich w zespole Subaru. Mój czwarty tytuł, ale zdobyty po dziewięciu latach, więc smakuje jak ten pierwszy. Wielkie słowa uznania dla talentu Kajetana. Cieszę się, że ten Jego pierwszy tytuł, może nie ostatni, jest w części moim udziałem, mogłem w tym uczestniczyć. Słowa uznania także dla naszych rywali. Wierzę, że wspólnie tworzyliśmy świetne widowisko. Dziękuję naszym kibicom, trzymającym kciuki od początku sezonu.

Witold Rogalski, dyrektor zespołu: - Osiągnięcie tytułu w przedostatnim rajdzie tegorocznego cyklu to zdecydowanie więcej, niż mogliśmy oczekiwać na początku sezonu. Do sukcesu przyczyniła się stosowana w praktyce zasada Kai-Zen. Choć oficjalnie nie używaliśmy tej nazwy, to ciągłe doskonalenie Załogi, samochodu, a także obsługi zaowocowało optymalnym rezultatem. Chciałbym w tym miejscu podziękować wszystkim sponsorom za zaufanie, Kajetanowi i Jarkowi za wspaniałą walkę, w wszystkim członkom Zespołu za nieprawdopodobne wręcz zaangażowanie i ogromny wkład pracy. No i oczywiście wszystkim kibicom, którzy nawet w czasie „chudszych” lat wierzyli w potencjał marki Subaru i potencjał naszej Załogi. Mam nadzieje zobaczyć wszystkich Państwa podczas ostatniej w 2010 roku rundzie RSMP - Rajdzie Dolnośląskim!

Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak potraktowali udział w Rajdzie Koszyc jako treningowy przed Rajdem Francji. Załoga Dynamic World Rally Team nie ustrzegła się problemów technicznych i w pierwszym dniu rajdu na wskutek awarii wspomagania kierownicy w ich Skodzie Fabii S2000 musiała wycofać się z dalszej jazdy. Łącznie w trakcie dwóch dni rajdu Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak przejechali około 100 kilometrów w warunkach rajdowych, testując między innymi ustawienia zawieszenia.

- W trakcie dwóch dni rajdu przejechaliśmy kilkadziesiąt kilometrów oesowych i mam nadzieję, że będzie to dobra rozgrzewka przed kolejną rundą Mistrzostw Świata. To był bardzo trudny rajd ze względu na zmienność nawierzchni, jak również warunki atmosferyczne panujące w trakcie rajdu. Jechaliśmy tempem testowym, ale to nie uchroniło nas przed złapaniem kapcia. Polska czołówka RSMP jechała tutaj bardzo szybko. Serdeczne gratulacje dla Kajtka, który zajmując trzecie miejsce zapewnił sobie w tych trudnych warunkach tytuł Mistrzowski. – powiedział w strefie serwisowej Michał Kościuszko.

Kolejny start Michała Kościuszko i Maćka Szczepaniaka w klasyfikacji SWRC na trasach Mistrzostw Świata odbędzie się już pod koniec września br. we Francji.

Miejsce w pierwszej dziesiątce pod koniec rajdu stracił Leszek Kuzaj.

- Obróciliśmy się na szybkiej partii OS-u i wypadliśmy z drogi w grząski teren. Przy trasie było w tym miejscu niewielu kibiców, dlatego nie udało nam się tak szybko wrócić na trasę. Niestety, straciliśmy zbyt dużo czas u i wypadliśmy z pierwszej dziesiątki w klasyfikacji rajdu. Trudno, cieszymy się z tego, że udało się przełamać zła passę i że dotarliśmy do mety - powiedział po rajdzie Leszek Kuzaj.

Aby przeglądać tabelę, przesuń kolumny w lewo.

Poz.NrZałogaAutoKategoriaCzasStrata do pop.Strata do lidera
1.6Bryan Bouffier/Xavier PanseriPeugeot 207 S2000S200001:33:00.70--
2.4Jozef jr. Beres/Robert MullerSkoda Fabia S2000S200001:33:34.70+34.00+34.00
3.3Kajetan Kajetanowicz/Jarosław BaranSubaru ImprezaN401:33:38.20+03.50+37.50
4.1Michał Sołowow/Maciej BaranFord Fiesta S2000S200001:33:49.80+11.60+49.10
5.5Tomasz Kuchar/Daniel DymurskiPeugeot 207 S2000S200001:34:16.00+26.20+01:15.30
6.9Grzegorz Grzyb/Przemysław ZawadaSkoda Fabia S2000S200001:36:13.90+01:57.90+03:13.20
7.7Jaroslav Melicharek/Richard LasevicMitsubishi Lancer WRC 05A801:36:52.00+38.10+03:51.30
8.14Igor Drotar/Vladimir BanociSkoda Fabia WRCA801:36:57.40+05.40+03:56.70
9.12Istvan Petho/Igor BacigalSubaru Impreza WRCA801:38:59.50+02:02.10+05:58.80
10.15Maciej Rzeźnik/Przemysław MazurSkoda Fabia S2000S200001:42:02.50+03:03.00+09:01.80
11.16Kamil Butruk/Maciej WilkMitsubishi LancerN401:44:07.70+02:05.20+11:07.00
12.20Mario Csente/Istvan JuhaszSubaru Impreza STIN401:44:44.60+36.90+11:43.90
13.26Jan Chmielewski/Robert HundlaCitroen C2R2 MaxR01:45:11.20+26.60+12:10.50
14.17Yurij Protasov/Andrian AftanazivMitsubishi Lancer IXN401:45:29.70+18.50+12:29.00
15.2Michał Bebenek/Grzegorz BebenekCitroen C2 R2 MaxR01:45:36.10+06.40+12:35.40
16.29Zoltan Bessenyey/Gyorgy PappCitroen C2R2 MaxA6/R01:47:25.80+01:49.70+14:25.10
17.28Laurent Viana/Isabelle GalmicheCitroen C2R2 MaxA6/R01:47:45.60+19.80+14:44.90
18.32Anton Kupec/Marcel OkajcekCitroen C2R2 MaxA601:48:08.00+22.40+15:07.30
19.36Roman Grendel/Zuzana LieskovcovaMitsubishi Lancer Evo IXN401:48:14.90+06.90+15:14.20
20.49Rafał Janczak/Tomasz SadlikHonda Civic Type-RN301:48:28.00+13.10+15:27.30
21.30Tomasz Gryc/Michał KuśnierzCitroen C2R2 MaxA6/R01:49:05.00+37.00+16:04.30
22.21Jozsef Molnar/Boti CsanyiMitsubishi Lancer Evo IXN401:50:26.80+01:21.80+17:26.10
23.41Jacek Płonka/Kamil HellerRenault ClioPCC01:50:58.20+31.40+17:57.50
24.23Jozef Beres/Zoltan RepasAudi Quattro CoupeF1201:51:16.10+17.90+18:15.40
25.48Herbi/Bartosz HoldenmayerHonda Civic Type-RN301:51:45.80+29.70+18:45.10
26.31Szymon Kornicki/Piotr ZegarmistrzCitroen C2R2 MaxA6/R01:52:21.10+35.30+19:20.40
27.43Peter Jurecka/Slavomir HarabinRenault Clio RSN301:52:33.60+12.50+19:32.90
28.45Krzyszto Orski/Bartosz BilRenault ClioPCC01:53:51.70+01:18.10+20:51.00
29.55Sławomir Kurdyś/Michał KasinaHonda Civic Type-RN301:54:10.60+18.90+21:09.90
30.8Leszek Kuzaj/Jakub GerberSkoda Fabia S2000S200001:54:34.30+23.70+21:33.60
31.22Jan Liptak/Jan SlovakSubaru Imreza WRX STIN401:55:34.00+59.70+22:33.30
32.54Piotr Krotoszyński/Tomasz MarkiewiczHonda Civic Type-RN301:56:21.80+47.80+23:21.10
33.58Jiri Broz/Martin NeoralSkoda Felicia Kit CarA501:56:55.70+33.90+23:55.00
34.59Jozef Hostak/Martin SynPeugeot 206 XSA601:57:01.50+05.80+24:00.80
35.34Tibor Kovacs/Branislav NavotnySubaru ImprezaA801:57:03.70+02.20+24:03.00
36.44Attila Kadar/Gabirella BekesiBMW 120DN301:58:38.50+01:34.80+25:37.80
37.56Marek Zenuch/Vojtech BacinskyNissan Sunny GTIF1101:58:56.80+18.30+25:56.10
38.60Jozef Molnar/Miroslav HajducekCitroen Saxo VTSN202:00:37.00+01:40.20+27:36.30
39.67Milan Kundis/Michal PavlikSkoda 130 RSH02:05:00.30+04:23.30+31:59.60
40.66Gabriel Szenderak/Klaudia ProschingerovaSkoda Favorit 136 LF902:06:15.70+01:15.40+33:15.00
41.40Marek Spavelko/Milan StrakaRenault Clio RagnottiN302:09:40.80+03:25.10+36:40.10
42.64Ladislav Stoklas/Jan DudzakVolkswagen PoloN102:17:45.70+08:04.90+44:45.00
Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan