Na prawym fotelu rajdówki Macieja Lubiaka, czołowego polskiego kierowcy, zasiądzie Karina Szarama.

- Niespodzianką dla kibiców będzie moja nowa pilotka, Karina Szarama. Współpracujemy już od trzech lat. Do tej pory pełniła rolę logistyka w moim zespole, a także była pilotem, podczas zapoznania z trasą na kilku rajdach, gdy Maciek Wisławski czy Przemek Mazur nie mogli wcześniej przyjechać na rajd. Przemek z powodów zawodowych nie będzie mógł ze mną startować w tym sezonie. Bardzo się cieszę, że to właśnie Karina zajmie jego miejsce – powiedział Maciej Lubiak, kierowca załogi Diverse Extreme Team BF Goodrich.

Pierwszą okazją do wspólnego ścigania będzie druga runda Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski - tym razem zawodnicy walczyć będą na trasach Rajdu Krakowskiego. Na 100-lecie Automobilklubu Krakowskiego rajd powraca do kalendarza mistrzostw Polski. Bazą imprezy będą Myślenice, gdzie zlokalizowano start, metę i park zamknięty.

- Swoją przygodę z rajdami zaczęłam siedem lat temu. Startowałam wspólnie z moim bratem Andrzejem, a także pilotowałam m.in. Zbyszka Staniszewskiego i Magdę Cieślik. Z Maćkiem znamy się już kilka lat, pomagam mu w przygotowaniach do rajdów, pełniąc rolę logistyka w zespole. Rajd Krakowski będzie dla mnie debiutem na prawym fotelu w tak mocnej rajdówce, jaką jest Mitsubishi Lancer EVO IX. Chciałabym wykonać swoją pracę bezbłędnie i pomóc Maćkowi w tym starcie. Bardzo się cieszę i już nie mogę się doczekać wyjazdu na rajd – powiedziała Karina Szarama, pilot zespołu Diverse Extreme Team BF Goodrich.

Rajdowa bronią załogi Diverse Extreme Team BF Goodrich będzie Mitsubishi Lancer EVO IX, przygotowane przez Szabo Racing – firmę jednego z najlepszych węgierskich kierowców Gergo Szabo.

- Startujemy w Rajdzie Krakowskim EVO IX-tką od Gergo Szabo. W zeszłym tygodniu odbyliśmy wspólnie testy na torze Euro-Ring pod Budapesztem. Przejechałem ponad 60 kilometrów i udało się nam znaleźć odpowiednie ustawienia dla naszej rajdówki, które mam nadzieję zaprocentuje na trasie – dodaje Maciek Lubiak.

IX ewolucja Mitsubishi Lancer EVO pojawiła się w 2006 roku. Nowością był silnik ze zmiennymi fazami rozrządu - MiVEC. Obniżono masę pojazdu i ulepszono właściwości aerodynamiczne oraz system chłodzenia. By podkreślić nowy model zdecydowano się na niewielkie zmiany stylistyczne nadwozia, które w dużym stopniu upodobniły samochód do poprzednika - EVO VII, oraz wnętrze - które zyskało na przestrzeni i komforcie, także dzięki bogatszemu wyposażeniu. Dzięki lepszemu silnikowi, i trakcji - EVO IX, podobnie jak EVO VII posiada aktywne dyferencjały - znacznie poprawiły się osiągi samochodu, który - jako jedyne seryjne auto - już po opuszczeniu fabryki gotowe jest do walki na rajdowych trasach grupy N.

Dane techniczne Lancera EVO 9:

Silnik:• Typ: 2,0 DOHC 16V z turbosprężarką i intercoolerem;•Pojemność skokowa: 1997 cm3;• Średnica x skok: 85,0 mm x 88,0 mm.

Przeniesienie napędu:•6 biegowa, manualna skrzynia biegów (chłodnica oleju);•Stały napęd na 4 koła - ALL WHEEL DRIVE (AWD.);•ACD - aktywny centralny mechanizm różnicowy z 3 trybami pracy (Tarmac - asfalt, Gravel - szuter, Snow - śnieg);•Helikalny (Torsen) przedni mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu;• Tylny mechanizm różnicowy z układem AYC (układ kontroli znoszenia).