Rajd Monte Carlo ma najdłuższą historię ze wszystkich cyklicznych zawodów. Wygranie go stanowi swoistą nobilitację dla kierowcy.

Stąd rok rocznie na starcie staje czołówka światowa, choć ranga imprezy nie zawsze jest najwyższa. Dwa lata temu po raz ostatni RMC stanowił rundę Mistrzostw Świata - w tym roku, podobnie jak w ubiegłym, jest "jedynie" eliminacją cyklu Intercontinental Rally Challenge.

Polecamy w RoadLook.pl

Rywalizacja podczas dwóch pierwszych dni zmagań była interesująca, wiele się działo. Trzeci etap jest prawdopodobnie najtrudniejszy - po dziennym odcinku specjalnym, zawodnikom przyjdzie ścigać się wieczorem na dwóch, powtarzanych dwa razy, "klasycznych" OS-ach.

Będzie ciemno, bardzo ślisko czyli trudno - w blasku reflektorów i tysiącach ludzi ustawionych wzdłuż trasy trzeba będzie pokonać wzniesienia przełęczy, by potem karkołomnie zjeżdżać w dół...

Fachowcy stawiają praktycznie jedno pytanie: czy aktualny Wicemistrz Świata, Mikko Hirvonen zdoła dowieźć zwycięstwo do mety. Byłby to nie tylko wielki sukces Fina, ale także Forda - Fiesta w wersji Super 2000 debiutuje bowiem na rajdowych trasach! Trudno sobie wyobrazić wspanialsze wejście do sportu...

Stawka jest jednak wyrównana, a 47,7 sekundy przewagi lidera to dużo, ale i mało... Sprawa miejsc na podium, podobnie jak w pierwszej "dziesiątce" jest otwarta.

Emocji więc nie zabraknie. zapraszamy na nasza relację!

Jedenasty odcinek specjalny (Montauban S / Ouveze - Eygalayes: 30.42 km)

Bardzo mocne "otwarcie" Sébastiena Ogiera. Francuz, który trasy odcinków specjalnych zna świetnie, bowiem mieszka w ich pobliżu, znokautował wręcz rywali.

Wicelider Juho Hänninen stracił 18,7 sekundy, lider Mikko Hirvonen - 22,3 sekundy, a kontrkandydat do podium Nicolas Vouilloz - 44,5 sekundy.

Jak widać Sébastien mysli nie o trzecim, ani nawet drugim - ale wręcz o najwyższym stopniu podium!

kapitalnie spisał się też Guy Wilks, sklasyfikowany na drugim miejscu. Zanotował dzięki temu awans o dwa miejsca w klasyfikacji.

Niespodzianka jest ponad półtora minutowa strata Stéphane Sarrazina, któremu - jak stwierdził - jechało się po prostu bardzo źle.

Toni Gardemeister i Tomi Tuominen Tomi (Fiat Grande Punto S2000) nie wyjechali na trasę z parku zamkniętego.

Wyniki odcinka specjalnego: Sébastien Ogier, Guy Wilks (18,4 sek.), Juho Hänninen (18,7 sek.), Mikko Hirvonen (22,3 sek.), Jan Kopecký (28,5 sek.), Nicolas Vouilloz (44,5 sek.), Franz Wittmann (53,5 sek.), Bruno Magalhaes (1.02,8 min.), Jaroslav Orsák (1.24,6 min.), Jean - Sébastien Vigion (1.32,8 min.), Stéphane Sarrazin (1.34,2 min.).

Nieoficjalna klasyfikacja po 11. OS-ach

MiejsceKierowca i pilot (Samochód)Czas / strata1.Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Fiesta S2000)3:36.24,8 godz.2.Juho Hänninen i Mikko Markkula (Škoda Fabia S2000)44,1 sek.3.Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Peugeot 207 S2000)48,0 sek.4.Nicolas Vouilloz i Benjamin Veillas (Škoda Fabia S2000)1.56,5 min.5.Guy Wilks i Philip Pugh (Škoda Fabia S2000)7.03,4 min.6.Stéphane Sarrazin i Jacques-Julien Renucci (Peugeot 207 S2000)7.17,9 min.7.Franz Wittmann i Klaus Wicha (Peugeot 207 S2000)7.25,0 min.8.Jan Kopecký i Petr Starý (Škoda Fabia S2000)7.30,6 min.9.Bruno Magalhaes i Carlos Magalhaes (Peugeot 207 S2000)7.53,3 min.10.Jean - Sébastien Vigion i Stephane Prevot (Peugeot 207 S2000)11.02,9 min.11.Jaroslav Orsák i Karel Vajík (Škoda Fabia S2000)16.35,1 min.12.Andrej Jereb i Miran Kacin (Peugeot 207 S2000)19.32,1 min.13.Kris Princen i Eddy Smeets (Renault Clio R3)20.35,2 min.14.Olivier Burri i Stéphane Rey (Subaru Impreza STI)21.42,8 min.15.Vojtěch Štajf i Marcela Dolečková (Subaru Impreza STI)22.36,2 min.16.Pierre Campana i Sabrina De Castelli (Renault Clio R3)22.48,4 min.17.Michele Cinotto i Pietro Cinotto (Mitsubishi Lancer Evo IX)23.53,6 min.18.Thomas Barral i Sabrina Seux (Renault Clio R3)25.05,1 min.19.Richard Frau i Serge Le Gars (Mitsubishi Lancer Evo X)25.53,7 min.20.Eamonn Boland i Mickael Morrisey (Mitsubishi Lancer Evo X)27.43,7 min.21.Simone Campedelli i Danilo Fappani (Renault Clio R3)29.45,1 min.22.Olivier Marty i Thomas Roux (Fiat Grande Punto S2000)31.54,6 min.23.ean-Michel Raoux Jr. i Céline Charbonnier (Renault Clio R3)33.47,1 min.24.Gabriele Noberasco i Daniele Michi (Mitsubishi Lancer Evo IX)33.56,2 min.25.Daniel Oliveira i Carlos Del Barrio (Peugeot 207 S2000)34.00,0 min.

Fot.: ircseries.com