Logo
WiadomościAktualnościRajd Niemiec 2010: Kościuszko powraca na asfalty

Rajd Niemiec 2010: Kościuszko powraca na asfalty

Lesław Sagan
Lesław Sagan

Załoga miała okazję zobaczyć jak zachowuje się ich nowy samochód na asfaltach przypominających charakterystyką trasy, jakie w najbliższym tygodniu będą pokonywać podczas Rajdu Niemiec. 100 kilometrów testów przy zmiennej pogodzie pozwoliło Michałowi Kościuszko na znalezienie optymalnych ustawień dryfów, sprężyn oraz zawieszenia.

Dużą niewiadomą stanowiła nowa opona Pirelli Skorpion WRC, jedyna dopuszczona do startów na trasach asfaltowych w Mistrzostwach Świata. Nasza załoga po raz pierwszy miała okazję testować ją właśnie we Włoszech.

- Ostatni raz na asfaltach startowałem w 2008 roku w Rajdzie Korsyki. Piątkowe testy były więc doskonałą okazją do tego, aby przypomnieć sobie, jak jeździ się na odcinkach asfaltowych. Cały zespół pracował bardzo intensywnie, aby jak najefektywniej wykorzystać zmienne warunki pogodowe jakie panowały w Górach Piemontu. Mieliśmy okazję jechać po suchym i po mokrym asfalcie. Testowaliśmy różne twardości opony Pirelli Skorpion oraz różne ustawienia zawieszenia. Możliwości Skody na asfaltach zaskoczyły mnie bardzo pozytywnie. Jestem dobrej myśli przed kolejnym startem w Mistrzostwach Świata tym bardziej, że w poniedziałek czekają nas dalsze testy już na trasach niemieckich.– powiedział po powrocie do Krakowa Michał Kościuszko.

Samochód, którym pojedzie jedyna polska załoga w Mistrzostwach Świata – skoda Fabia S2000, przygotowywany i obsługiwany jest przez włoski zespół Skoda Rally Team Italia.

Udostępnij:
Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan
Powiązane tematy: Sport i sportowcy
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium