Auto Świat Wiadomości Aktualności Rajd Niemiec 2010: Loeb liderem, Kościuszko na łące (1. etap)

Rajd Niemiec 2010: Loeb liderem, Kościuszko na łące (1. etap)

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan

Od pierwszych metrów tempo w tym rajdzie nadaje francuski ekspress. Loeb jest nie do pokonania. Michał Kościuszko wylądował na łące, ale jedzie dalej

Rajd Niemiec 2010: Loeb liderem, Kościuszko na łące (1. etap)
Zobacz galerię (30)
Auto Świat
Rajd Niemiec 2010: Loeb liderem, Kościuszko na łące (1. etap)

Sebastian Loeb i Dani Sordo zdecydowanie wyprzedzają konkurentów po sześciu odcinkach specjalnych Rajdu Niemiec.

W kategorii SWRC prowadzi Czech Martin Prokop, a w PWRC Portugalczyk Armindo Araujo.

Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak reprezentujący zespół Dynamic World Rally Team po pierwszym dniu Rajdu Niemiec zajmują 8. miejsce w klasyfikacji SWRC. W klasie prowadzi Martin Prokop przed Per Gunnarem Anderrsonem (+5.7) i Patrikiem Sandellem (+17.8).

Polska załoga przeżyła chwile grozy podczas czwartego dzisiejszego odcinka specjalnego, gdy na czwórkowym zakręcie ich Skoda Fabia S2000 znalazła się poza drogą.

- Po niezłym początku i piątym miejscu po pierwszej pętli zdecydowaliśmy się na zmianę ustawień samochodu i na czwartym odcinku podjęliśmy walkę o cenne sekundy. Niestety na czwórkowym lewym zakręcie opuściliśmy drogę. Jedyne co wtedy widziałem to ściana krzaków. Z drugiej strony mogło być wszystko: przepaść, drzewo, głazy. Przyznam, że przeżyliśmy chwilę grozy nie wiedząc co nas czeka z drugiej strony. Szczęśliwie dla nas okazało się, że wypadliśmy na łąkę. Dzięki pomocy kibiców wróciliśmy na drogę, jednak o dalszej walce nie było już mowy. Uszkodziliśmy półoś i kolejne kilometry pokonywaliśmy z napędem na trzy koła. Musiałem także oszczędzać samochód, bo w każdej chwili mogła paść skrzynia biegów i dyfer. Jestem przekonany, że nasz zespół poradzi sobie z naprawą i jutro wyruszymy na trasę sprawnym samochodem.– powiedział Michał Kościuszko w parku serwisowym po pierwszym dniu Rajdu Niemiec.

W drugim dniu ADAC Rallye Deutschland zawodnicy będą mieli do pokonania 187,58 kilometrów oesowych, w tym dwukrotnie przejeżdżany 48 kilometrowy odcinek Arena Panzerplatte – najdłuższy w tegorocznych Mistrzostwach Świata.

Aby przeglądać tabelę, przesuń kolumny w lewo.

Poz.NrKierowcaKategoriaCzasStrata pop.Strata do lidera
1.1S. LOEBM1:18:52.50.00.0
2.2D. SORDOM1:19:02.0+9.5+9.5
3.4J. LATVALAM1:19:57.2+55.2+1:04.7
4.7S. OGIERM1:20:03.4+6.2+1:10.9
5.3M. HIRVONENM1:20:07.0+3.6+1:14.5
6.6F. DUVALM1:22:02.9+1:55.9+3:10.4
7.5M. WILSONM1:22:07.6+4.7+3:15.1
8.8K. RÄIKKÖNENM1:22:15.3+7.7+3:22.8
9.11P. SOLBERG-1:23:40.2+1:24.9+4:47.7
10.43K. BLOCK-1:24:34.8+54.6+5:42.3
11.15M. VAN ELDIK-1:24:47.0+12.2+5:54.5
12.21M. PROKOPS1:25:16.2+29.2+6:23.7
13.53P. ANDERSSONS1:25:21.9+5.7+6:29.4
14.24P. SANDELLS1:25:34.0+12.1+6:41.5
15.25E. BRYNILDSENS1:25:50.3+16.3+6:57.8
16.14K. AL QASSIMI-1:26:04.6+14.3+7:12.1
17.16B. TEN BRINKE-1:26:11.0+6.4+7:18.5
18.28X. PONSS1:26:47.9+36.9+7:55.4
19.123H. WEIJS JR.J1:27:27.2+39.3+8:34.7
20.61F. WITTMANN-1:28:03.1+35.9+9:10.6
21.31A. ARAUJOP1:28:19.7+16.6+9:27.2
22.38H. PADDONP1:28:52.4+32.7+9:59.9
23.63B. DE JONG-1:28:57.0+4.6+10:04.5
24.48P. FLODINP1:28:57.7+0.7+10:05.2
25.49H. GASSNER JUN.P1:29:21.5+23.8+10:29.0
26.131Y. LEMES MACIASJ1:29:42.3+20.8+10:49.8
27.19D. KUIPERS-1:29:58.3+16.0+11:05.8
28.39A. RASCHIP1:30:15.7+17.4+11:23.2
29.121A. BURKARTJ1:30:26.0+10.3+11:33.5
30.65R. KUIPERS-1:30:37.4+11.4+11:44.9
31.18M. OSTBERG-1:31:04.6+27.2+12:12.1
32.26B. SOUSAS1:31:05.1+0.5+12:12.6
33.71T. ERDI JUN.-1:31:45.9+40.8+12:53.4
34.64G. HUZINK-1:31:52.5+6.6+13:00.0
35.132M. ARZENOJ1:32:44.7+52.2+13:52.2
36.67E. VAN LOON-1:33:10.1+25.4+14:17.6
37.130K. KRUUDAJ1:33:33.3+23.2+14:40.8
38.23M. KOSCIUSZKOS1:34:21.8+48.5+15:29.3
39.74D. REXHAUSEN-1:34:30.7+8.9+15:38.2
40.55R. MUHONENP1:34:49.1+18.4+15:56.6
41.36N. GEORGIOUP1:35:22.2+33.1+16:29.7
42.54M. JOURDAINP1:35:25.6+3.4+16:33.1
43.30A. LLOVERAS1:35:28.1+2.5+16:35.6
44.149C. RIEDEMANNJ1:35:40.5+12.4+16:48.0
45.75M. LISKA-1:36:18.5+38.0+17:26.0
46.78H. HUNT-1:36:40.5+22.0+17:48.0
47.62E. WEVERS-1:37:04.1+23.6+18:11.6
48.72T. KURKA-1:37:57.8+53.7+19:05.3
49.79B. AL JABRI-1:38:18.5+20.7+19:26.0
50.84S. SCHWINN-1:38:43.0+24.5+19:50.5
51.70H. GASSNER-1:39:22.6+39.6+20:30.1
52.129T. NEUVILLEJ1:39:42.1+19.5+20:49.6
53.68E. SCHILT-1:40:26.3+44.2+21:33.8
54.80M. AL SHAMSI-1:40:35.6+9.3+21:43.1
55.81K. AL SHAIKH-1:41:49.4+1:13.8+22:56.9
56.32T. ARAIP1:42:02.3+12.9+23:09.8
57.124E. VALDES LOPEZJ1:42:03.0+0.7+23:10.5
58.40O. TÄNAKP1:42:04.7+1.7+23:12.2
59.76W. IHLE-1:42:55.5+50.8+24:03.0
60.66H. VOSSEN-1:44:02.2+1:06.7+25:09.7
61.89W. EHLHARDT-1:44:24.5+22.3+25:32.0
62.47N. BARROSO PEREIRAP1:44:29.7+5.2+25:37.2
63.88H. SAGEL-1:45:17.7+48.0+26:25.2
64.91B. CETINKAYA-1:45:37.0+19.3+26:44.5
65.86H. VAN DE KAMP-1:45:59.0+22.0+27:06.5
66.37P. HORSEYP1:47:12.5+1:13.5+28:20.0
67.73E. MOREE-1:47:12.50.0+28:20.0
68.87J. WECKER-1:47:51.9+39.4+28:59.4
69.126T. SLAVOVJ1:48:08.2+16.3+29:15.7
70.69J. VAN DEN HEUVEL-1:49:01.4+53.2+30:08.9
71.17H. SOLBERG-1:50:24.0+1:22.6+31:31.5
72.85J. MÜLLER-WENDE-1:50:29.7+5.7+31:37.2
73.90J. HOHLHEIMER-1:52:48.8+2:19.1+33:56.3
74.77G. MOREELS-1:54:31.7+1:42.9+35:39.2
75.83D. FISCHER-1:56:10.1+1:38.4+37:17.6
76.82J. KOCHMAN-2:00:31.7+4:21.6+41:39.2
Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków