Program sobotniego etapu Rajdu Portugalii przewiduje rozegranie kolejnych sześciu odcinków specjalnych, z których pierwszy rozpocznie się o godz. 10.48.

Ósmy odcinek specjalny

Pierwszy odcinek specjalny trzeciego etapu, a ósmy w rajdzie to kapitalny pojedynek faworytów: Sebastiena Loeba i Marcusa Gronholma. Fin długo prowadził, ale jadący za nim Francuz okazał się lepszy o dwie sekundy. Trzeci był Petter Solberg, ale strata Norwego była już znaczna - wyniosła 26,1 sekundy. Czwarty czas uzyskał Mikko Hirvonen, ale 28,9 sekundy gorszy rezultat od Loeba sprawił, że drugi kierowca zespołu Forda przestał się liczyć w walce o zwycięstwo w rajdzie. Daniel Sordo stracił 33,9 sekundy, a J.-M. Latvala - 52,1 sekundy.

Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak pojechali dość asekuracyjnie, tracąc 3.25,6 mnuty

Wyniki po ośmiu OS-ach: Loeb, Gronholm (5,5 s), Hirvonen (54,2 s), Petter Solberg (58,9 s), Sordo (1.44,7 min,.), Latvala (2.34,3 min.), Stohl (3.04,1 min.), Atkinson (3.26,9 min.), Carlsson (3.37,0 min.), Henning Solberg (3.41,4 min.).

Kościuszko i Szczepaniak spadli w klasyfikacji na 22 miejsce i czwarte w klasie - 16.45,4 minuty straty.

Dziewiąty odcinek specjalny

Sebastien Loeb nie zwalnia tempa. Ponownie pokonał Marcusa Gronholma, tym razem aż o 5,8 sekundy. Mikko Hirvonen odparł natomiast atak Pettera Solberga - powiększył nad nim przewagę o 0,6 sekundy. Daniel Sordo jedzie bardzo spokojnie (stracił 19,4 sek. do kolegi z zespołu). Szóstą lokatę na odcinku zająć Latvala (33,6 sek. straty). Bardzo ciasno zrobiło się w końcówce "dziesiątki" - rywalizacja o jeden punkt do klasyfikacji Mistrzostw Świata będzie zapewne ciekawa!

Wyniki po dziewięciu OS-ach: Loeb, Gronholm (10,9 sek.), Hirvonen (1.09,5 min.), Petter Solberg (1.14,8 min,), Sordo (2.04,2 min,.), Latvala (3.07,9 min.), Stohl (3.58,1 min.), Atkinson (4.21,0 min.), Carlsson (4.21,3 min.), Henning Solberg (4.23,1 min.).

Kościuszko i Szczepaniak nie zostali sklasyfikowani - zabrakło ich w wynikach. Powodem był niecodzienny wypadek. Nasza załoga wypadła z trasy. Jadący tuż za nimi Citroen C2 S1600 uczynił dokładnie to samo,,, lądując na dachu Renaulta Clio S 1600 Polaków. Kościuszko i Szczepaniak, którym na szczęście nic sie nie stało pojechali dalej, ale z dużą stratą.

Dziesiąty odcinek specjalny

Mistrz Świata wygrywając trzeci dzisiejszy odcinek specjalny potwierdził doskonałą dyspozycję i chyba odebrał nadzieję Marcusowi Gronholmowi na zwycięstwo w rajdzie. Fin stracił tym razem 4,1 sekundy i przewaga Sebastiena Loeba wzrosła do 15 sekund. Skutecznie pojechał Hirvonen (strata do lidera - 11,5 sek.), który "ograł" Pettera Solberga o 9 sekund, co pozwoliło mu także na bezpieczne "odskoczenie: od rywala. Idealnie równy Sordo był ponownie piąty (21,5 sek.), a Latvala - szósty (25,6 sek.). Mocno przycisnął Daniel Carlsson, poważne problemy mieli Atkinson i Stohl, którzy wypadli z "dziesiątki"...

Kościuszko i Szczepaniak są obecnie klasyfikowani na 32 pozycji w genaralce ze strata 30.11,2 minuty

Wyniki po dziesięciu OS-ach: Loeb, Gronholm (15,0 s), Hirvonen (1.21,0 min.), Petter Solberg (1.34,3 min,), Sordo (2.25,7 min,.), Latvala (3.33,5 min.), Carlsson (4.54,7 min.), Henning Solberg (5.09,6 min.), Gigo Galli (6.36,8 min), Mikkelsen (8.38,3 min).

Powiedzieli;

- Nistety nie trafiłem z oponami - powiedział na przerwie serwisowej Marcus. Straciłem dużo, chyba już nie zdołam odrobić. Cóż, zdarza się: taki jest sport...

- Udało nam się wykorzystać błąd Marcusa - moje miękkie opony wytrzymały pętlę, ale to jeszcze nic nie znaczy - stawierdził Loeb. Jest on bardzo szybki, co udowodnił wczoraj. Myślę, że będzie jeszcze walczył. Muszę jechac na pełnych obrotach...

- Trochę mi zabraklo koncentracji - wyjaśniał Mikko. Ale się pozbierałem i mam pewną przewage nad Petterem. Oczywiście to nic nie znaczy, ale będzie mi lżej jechać...

- Muszę uważać, by nie przeszarżować - komentował Petter. Tak się zdarzyło już kilkakrotnie. Jadę swoje!

- Moim zadaniem jest dowieźć punkty do mety - śmiał się Dani. Jadę może nie za szybko, ale tak ma być...

- Szósta pozycja w pełni mnie satysfakcjonuje - powiedział Latvala.

Klasyfikacje:

Jedenasty odcinek specjalny

Kolejna wygrana Loeba, a tuż za nim duet Forda.

Wyniki po jedenastu OS-ach: Loeb, Gronholm (16,7 s), Hirvonen (1:31.5), P.Solberg (1:48.9), sordo (3:15.1), Latvala (4:00.4), Carlsson (5:46.2), H.Solberg (5:52.2), Galli (7.15.9), Mikkelsen (9:45.2)

- Staram się jechać na maksimum - powiedział na mecie odcinka Loeb- Jedzie mi się dobrze, ale nie wiem,czy to wystarczy na Seba. On wybrał twardsze opony. - powiedział Markus- Byłem zaskoczony, że było tak ślisko. Nawet wydawało mi się, że całkowicie zdarłem opony, ale jak sie okazalo było jeszcze na czym jechać - powiedział Hirvonen.- Mam problemy z drzwiami pilota, wciaż się otwierają - powiedział Sordo- Nie udało się usunąć awarii dyferencjału - powiedział Stohl

Dwunasty odcinek specjalny

Chyba rajd się w tym momencie rozstrzygnął, Gronholm wypadł z trasy i stracił cenne sekundy do lidera. Do pierwszej dziesiątki powrócił Stohl.

Wyniki po dwunastu OS-ach: Loeb, Gronhlm (30.8 s), Hirvonen (01:43.2), P.Solberg (01:59.0), Sordo (03:40.0), Latvala (04.27.4), H.Solberg (06:20.4), Carlsson (06:21.6), Galli (07.45,2), Stohl (10:36.0).

- Zdziwiłem się, że taka przewagę uzyskałem nad Marcusem - powiedział Loeb na mecie- Wypadłem z trasy. To wszystko. - to słowa rozczarowanego Marcusa- Problemy z drzwiami już mamy za sobą - powiedział Sordo- Problemy z dyferencjałem wciąż się powtarzają. Auto jest niesterowne. Nie da się tym jechać - powiedział Stohl

Trzynasty odcinek specjalny

Zdecydowanym liderem po dwoch etapach jest Sebastien Loeb, któremu juz raczej nikt nie jest w stanie zagrozić. Do dziesiątki najlepszych powrócił Stohl.

Wyniki trzynastego odcinka specjalnego: 1.Leob/Elena - 03:00:25.5; 2.Gronholm/Rautiainen + 00:40.5; 3.Hirvonen/Lahtinen + 01:57.3; 4.P.Solberg/Mills + 02.10.3; 5.Sordo/Marti + 03:59.4; 6.Latvala/Anttila + 04:50.2; 7.H.Solberg/Menkerud + 06:49.0; 8. Carlsson/Giraudet + 06.55.6

Loeb: Dzisiaj jechało nam się znakomicie. W porównaniu z poprzednimi rajdami udało się dobrać odpowiednie dobrać. Auto sprawuje sie bez zastrzeżeń.Gronholm: Nie jest najlepiej, ale takie jest życie.Hirvonen: Ślizgałem się dzisiaj. Pod koniec jechałem już uważnie. Trzeba jeszcze jutro zawalczyć.P.Solberg: Mam uszkodzone prawe przednie koło. Wciaż pracujemy nad samochodem i jest coraz lepiej.Latvala: Jedzie mi się bardzo dobrze, ale mam respekt do lepszych. Jestem zaskoczony, że jadę tak szybko.Sordo: Mieliśmy dobry dzień, ale przydarzył się problem z zamkiem drzwi. To nas dekoncentrowało.Stohl: Nie mam już szans na lepsze miejsce. Teraz jadę już tylko w celach poznawczych.Carlsson: staram sie jechac szybko, ale jest to na granicy moich możliwości.

WYNIKI PO DWÓCH ETAPACH

Nr startowyKierowca (Auto) Czas1. S. LOEB i D. ELENA (CITROËN C4 WRC) 3:00.25,5 godz.2. M. GRÖNHOLM i T. RAUTIAINEN (FORD Focus RS WRC 06) strata 40,5 s.3. M. HIRVONEN i J. LEHTINEN (FORD Focus RS WRC 06) 1.57,3 min.4. P. SOLBERG i P. MILLS (SUBARU Impreza WRC 2007) 2.10,3 min.5. D. SORDO i M. MARTI (CITROËN C4 WRC) 3.59,4 min.6. J.-M. LATVALA i M. ANTTILA (FORD Focus RS WRC 06)4.50,2 min.7. H. SOLBERG i C. MENKERUD (FORD Focus RS WRC 06)6.49,0 min.8. D. CARLSSON i D. GIRAUDET (CITROËN Xsara WRC)6.55,6 min.9. G. GALLI i G. BERNACCHINI (CITROËN Xsara WRC)8.12,8 min.10. M. STOHL M. i I. MINOR (CITROËN Xsara WRC)11.20,6 min.- M. KOŚCIUSZKO i M. SZCZEPANIAK (RENAULT Clio S1600) niedopuszczeni do III etapu