Na starcie 35. edycji rajdu stanęło siedem załóg w samochodach Peugeot 206 XS spośród kilkunastu, które wcześniej deklarowały udział w tegorocznych zmaganiach w klasie markowej.

Rajd Elmot odbywał się przy pięknej, słonecznej pogodzie, ale nawierzchnie odcinków specjalnych były bardzo wymagające: po zimie w asfalcie było wiele dziur i wyrw. Wpadnięcie w nie powodowało zwykle przebicie opony – należało niezwykle uważać, jechać „czysto”.

Pierwszymi liderami RPP w 2007 roku zostali Kamil Butruk i Maciej Wilk, którzy nieznacznie wyprzedzili Marcina Dobrowolskiego i Michała Dobrowolskiego, Grzegorza Kostkę i Tomasza Tkacza, Janusza Majka i Krzysztofa Maskalana, Kacpera Puszkiela i Alicję Konury, Michała Streera i Grzegorza Dachowskiego oraz Tomasza Dąbrowskiego i Igora Stasza.

Drugi odcinek wygrali bracia Dobrowolscy, ale klasyfikacja pozostała niezmieniona. Na trzecim OS-ie z rywalizacji odpadli Majek i Maskalan.

Po pierwszym etapie (pięciu odcinkach specjalnych) kolejność w RPP była następująca: Butruk i Wilk wyprzedzali Marcina i Michała Dobrowolskich o 3 sekundy oraz Kostkę i Tkacza o 5,8 sekundy. Kolejne pozycje zajmowali: Dąbrowski i Stasz, Puszkiel i Konury oraz Streer i Dachowski. Strata ostatniej załogi do pierwszej wynosiła 46,3 sekundy, co doskonale obrazuje, jak wyrównana i ciekawa była walka na trasie!

Drugi etap rajdu - co zdarza się niezmiernie rzadko - był znacznie dłuższy i trudniejszy niż pierwszy. Zawodnicy mieli do przejechania aż dwanaście odcinków: trzy pętle po cztery próby. Utworzenie Strefy Serwisowej dopiero po pokonaniu czterech OS-ów stanowiło dla załóg niewątpliwie dodatkowy kłopot – należało bardzo oszczędzać samochód, nie ryzykować, bowiem w przypadku defektu szybka pomoc była niemożliwa...

Pierwsza zmiana w klasyfikacji nastąpiła na siódmym odcinku – rozpoczęła się ostra rywalizacja pomiędzy Streerem i Puszkielem o piąte miejsce, która trwała do końca zmagań, a zawodnicy kilkakrotnie zamieniali się miejscami.

Rozstrzygnięcia zapadły podczas dwunastej próby. Dużą stratę z powodu przebicia opony zanotowali Butruk i Wilk, którzy spadli na czwarte miejsce. Utrudnione zadanie mieli Dąbrowski i Stasz, którzy kilkakrotnie wyprzedzali na odcinkach jadących przed nimi Streera i Dachowskiego, co zawsze wiązało się ze stratą ułamków sekundy.

W końcówce znakomitą dyspozycję prezentowali bracia Dobrowolscy, którzy wygrywali odcinek po odcinku.

Ostatecznie to właśnie aktualni Drudzy Wicemistrzowie Polski – Marcin i Michał świętowali na rynku przed Ratuszem w Świdnicy swój sukces. Szampana wypili też drudzy w klasyfikacji Grzegorz Kostka i Tomasz Tkacz oraz trzeci - Tomasz Dąbrowski i Igor Stasz. Kamil Butruk i Maciej Wilk odczuwali pewien niedosyt, ale taki jest sport! Piątą pozycję zajęli ostatecznie Michał Streer i Grzegorz Dachowski, a szóstą: Kacper Puszkiel i Alicja Konury.

Rajd udowodnił, że nawet w tak trudnych warunkach drogowych, Peugeot 206 XS spisuje się doskonale! W rajdzie wystartowało kilka bardzo mocnych samochodów z napędem na przednią oś, w tym dwa auta w specyfikacji Super 1600. Tymczasem wkońcowej klasyfikacji generalnej przed modelem 206 XS znalazł się tylko jeden pojazd przednionapędowy! Uczestnicy pucharowych zmagać otrzymali wiele gromkich braw od kibiców za agresywną jazdę.

Kolejną eliminacją Rajdowego Pucharu Peugeot 2007 będzie Rajd Polski, najtrudniejsza z krajowych imprez samochodowych (kandydat Mistrzostw Świata). Załogi rywalizować będą na odcinkach szutrowych, których długość jest ponad dwukrotnie większa niż podczas zakończonego Rajdu Elmot Remy.

WYNIKI RAJDOWEGO PUCHARU PEUGEOT - 35. RAJD ELMOT

Nr startowyKierowca (Auto) Strata1. Marcin Dobrowolski i Michał Dobrowolski (Peugeot 206 XS) 13.37,0 min.2. Grzegorz Kostka i Tomasz Tkacz (Peugeot 206 XS) 14.08,0 min.3. Tomasz Dąbrowski i Igor Stasz (Peugeot 206 XS)14.55,2 min.4. Kamil Butruk i Maciej Wilk (Peugeot 206 XS)17.02,4 min.5.Michał Streer i Grzegorz Dachowski (Peugeot 206 XS)17,06,0min.6.Kacper Puszkiel i Alicja Konury (Peugeot 206 XS)17.23,5 min.7.Janusz Majek i Krzysztof Maskalan (Peugeot 206 XS)nie ukończyli

Zdjęcie: Piotr Nurczyński (foto@sportsmedia.pl)