Niedługo po prezentacji auto zaczęło odnosić liczące się sukcesy w sporcie.Michele Mouton, Stig Blomqvist i Walter Röhrl zaczęli pisać nowy rozdział w historii światowych rajdów. Auto z turbodoładowanym silnikiem i napędem na cztery koła zdominowało trasy. Wkrótce podobne pojazdy zaczęli budować inni producenci. W latach 1982-1984 Audi wywalczyło cztery tytuły mistrzowskie w kategorii marek i kierowców (1983 - Hannu Mikkola, 1984 - Stig Blomqvist). Po rajdach działalność sportowa firmy została skierowana na inną dyscyplinę. W latach 1985-1987 kierowcy Audi - Michele Mouton, Bobby Unser i Walter Röhrl - zwyciężyli w prestiżowym amerykańskim wyścigu górskim Pikes Peak. Kolejne sukcesy na tamtym kontynencie odnosiły modele 200 Quattro w serii Trans Am oraz 90 Quattro w IMSA-GTO.W Europie w sezonie 1989 w serii DTM pojawiło się Audi V8 Quattro, a kilka lat później w kategorii superturystycznej zaczęło wygrywać A4 quattro. Po likwidacji w tych zawodach pojazdów z napędem na cztery koła firma z Ingolstadt wystartowała w 24 godzinach Le Mans. R8 czterokrotnie tryumfowało w tych zawodach w latach 2000-2002 oraz 2004. W minionym sezonie A4 wygrało w serii DTM.Sportowe sukcesy wpłynęły oczywiście na sprzedaż normalnych samochodów drogowych. Tych od roku 1980 do końca 2004 firma Audi wyprodukowała 1 815 396 egzemplarzy.