- Na Wschodzie aż 90 proc. klientów decyduje się na odmianę z napędem na wszystkie koła
- Rosyjski Duster jest dostępny z nieco inną gamą silników niż na rynku UE - wciąż można wybierać starsze silniki benzynowe 1,6 l oraz 2,0 l
- Sesję zdjęciową zrealizowano w Dagestanie, nieopodal Derbent, gdzie można oglądać gigantyczny ekranoplan do zwalczania amerykańskich lotniskowców
- Więcej takich informacji znajdziesz na stronie głównej Onet.pl
- Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu
Miłośnicy Dacii mogą się zdziwić. Za naszą wschodnią granicą próżno szukać nowych aut rumuńskiej marki. Dobrze znane modele, jak Logan, Sandero czy Duster, oferowane są w Rosji z logo Renault. Wyjątkiem jest jedynie Logan MCV, który sprzedawany jest jako Łada Largus. Pora na długo oczekiwaną nowość – Dustera kolejnej generacji.
Duster dla Rosji a dla UE – dwa różne samochody
W rosyjskich salonach Renault można już zamawiać najnowszą wersję Dustera, który znacząco różni się od tej, którą możemy spotkać u dealerów Dacii w Polsce. Renault przekonuje, że Duster na lokalny rynek został dostosowany do trudnych rosyjskich warunków. Wspomniano o dodatkowej osłonie podwozia, większym akumulatorze czy wzmocnionym zawieszeniu oraz dodatkowym ogrzewaniu (gwarancja rozruchu przy minus 30 stopniach Celsjusza) i opcji zdalnego uruchomienia silnika, by wstępnie podgrzać kabinę. Na tym nie koniec.
Przeczytaj też:
Różnice dotyczą także napędu i silników. Na wschodzie aż 90 proc. klientów decyduje się na odmianę z napędem na wszystkie koła. Niestety, nie wspomniano które wersje silnikowe cieszą się największym wzięciem. Prócz silnika 1.33 (TCe 150) czy diesla 1.5 dCi, znanych z aut dostępnych w naszym kraju, rosyjscy klienci mają bowiem także do dyspozycji benzynowe 1.6 l o mocy 114-117 KM oraz 2.0 o mocy 143 KM.
Renault Duster - Android Auto, Apple CarPlay i Yandex Auto
We wnętrzu także nietrudno znaleźć różnice. Rosyjska odmiana odróżnia się deską rozdzielczą zapożyczoną z modelu Arkana. Duże multimedialne radio z 8-calowym ekranem zawiera nie tylko funkcje Android Auto czy Apple CarPlay, ale także ich lokalny rosyjski odpowiednik, czyli Yandex Auto z nawigacją Yandex Navigator oraz asystentem głosowym Alice. Nie zabrakło także automatycznej klimatyzacji (dostępna tylko w najdroższej odmianie Style).
Najtańszy Duster w Rosji to wersja 1.6 o mocy 114 KM z napędem na jedną oś oraz pięciostopniową, ręczną skrzynią biegów. Odmiana Access wyceniona jest na 945 tys. rubli (ok. 50 tys. zł). Najtańsza wersja z napędem na wszystkie koła (1.6 117 KM) to wydatek 1,15 mln rubli (ok 61 tys. zł).
W galerii zdjęcia wykonane podczas sesji fotograficznej w Dagestanie, gdzie zorganizowano także jazdy dla dziennikarzy. Nie sposób przeoczyć charakterystycznego wojskowego ekranoplanu (projekt 903) z czasów ZSRR. To pamiątką po wyścigu zbrojeń, gdy radzieccy inżynierowie pracowali nad bronią do walki z amerykańskimi lotniskowcami. Można ją zobaczyć na wybrzeżu Morza Kaspijskiego w pobliżu Derbent.