Siergij Czemezov, Igor Komarov i Christian Estève, przedstawiciele akcjonariuszy Autowa, w Paryżu w obecności premiera Władimira Putina i Françoisa Fillona, uzgodnili warunki umożliwiające Togliatti do 2015 roku osiągnięcie produkcji 900 tys. samochodów rocznie.

Częścią wsparcia upadającego producenta jest pomoc rządowa od 25 do 75 mld rubli, która ma pozwolić na oddłużenie i umożliwienie działalności. Władze regionu Samara maja zdobyć fundusze na wypłaty dla 14.600 pracowników, którzy zostaną przesunięci do innych firm.

Renault zapewni nowe technologie, urządzenia do produkcji oraz know-how o wartości 11 mld rubli. Autowa otrzyma dostęp do platformy Dacii Logan, na której zbuduje własny model. Francuzi pomogą w stworzeniu nowego kompaktowego samochodu.

Wolne moce w Togliatti alians Renault-Nissan zamierza wykorzystać do produkcji własnych modeli. Program produkcyjny stworzą zatem marki Łada, Renault i Nissan. Rosyjska marka ma stanowić 70 proc. produkcji.