Dzisiaj nie pokonaliśmy wielu kilometrów, ale mnóstwo zobaczyliśmy.
Poznaliśmy najnowsze osiągnięcia w technice budowy opon zimowych, zakład produkcyjny, letni tor testowy i olbrzymi magazyn opon (650m długości, pojemność 1 mln opon).
Ponadtozobaczyliśmy jak osadza się kolce w oponach u lideraprodukcji opon zimowy jakim niewątpliwie jest Nokian Reenkat.
Pierwsze opony zimowe Hakkapellita zostały wyprodukowane w 1936r. Wcześniej fabryka produkowała kalosze do rosyjskiego cara. Najnowszy produkt to Hakkapelita 7 z nowotarskim systemem "Air Force" , obniżającym hałas toczenia okolcowanych opon po suchym asfalcie, kantem opony rozcinającym błoto pośniegowe, nowej mieszance na niskie temperatury i trójwymiarowych lamelach.
Polecamy w RoadLook.pl
System Air Force to lamele o miękkiej mieszance z jednej strony i twardej z drugiej. Współpracują z najnowszymi, sześciokątnymi kolcami, które się uginają w głąb oponu pod wpływem dużego nacisku. Kolce takie doskonale działają na lodzie i śniegu. Nie niszczą asfaltu.
Zamontowano nam do przetestowania Hakkapelita 5 z kolcami kwadratowymi. Najnowszego systemu jeszcze nie stosuje się do SUV-ów. Od razu po wyjechaniu na plac pokryty lodem widać różnicę i można poczuć się bezpieczniej.
Na zimowych Hakkapelitach Juha Kankkunen, czterokrotny Mistrz Świata w rajdach pobił rekord świata w prędkości na lodzie. Swoim Bentleyem GT osiągnął na zamarzniętym jeziorze 321km / godz.
Jutro ponad 800 kilometrów i dużo czasu na przetestowanie opon Nokian. Wjeżdżamy w strefę niższych temperatur.