Przemianę w charakterze Technocentre ma podkreślać nowa nazwa, która zbliży placówkę do innych oddziałów koncernu.
Nazwa ta jest znana na całym świecie jako symbol firmy – Losange, to po francusku romb.
Technocentre zostało założone w 1998 roku jako placówka, w której pracować mieli wszyscy inżynierowie zajmujący się projektowaniem nowych samochodów Renault.
W ciągu dwunastu lat miejsce to stało się światowym centrum inżynieryjnym koncernu, odgrywając najważniejszą rolę w sieci placówek technicznych we Francji i za granicą (w Hiszpanii, Rumunii, Brazylii, Korei i Indiach). Z biegiem lat w Technocentre zaczęli również pracować specjaliści innych działów Renault: designu, produkcji, zakupów itd.
Aby podkreślić przemianę, jaka zaszła w charakterze placówki, a także podkreślić różnorodność działów, których przedstawiciele pracują i będą pracowali w przyszłości w Technocentre, Renault postanowiło zmienić jego nazwę na taką, która miałaby większy związek z koncernem.
Decyzja ta dowodzi, jak mocno Renault przywiązane jest do zasady, że budowanie przyszłości i tworzenie samochodu jutra jest możliwe w oparciu o tradycję i wartości firmy.
Na przestrzeni 86 lat wygląd rombu ulegał wielu zmianom, a jego styl kształtowano, kierując się swobodą twórczą: w latach 60. miał wygląd diamentu, a w 1972 roku malarz Vasarely zaprojektował logo o bardziej abstrakcyjnym charakterze. W roku 1992 zaczęła obowiązywać obecna wersja.