Zwykłe Twingo jest dla cieniasów. Model RS to już wyższa szkoła jazdy, a Gordini to kolejny poziom wtajemniczenia. Modele R1 i R2 to z kolei propozycja dla tych, którym nie wystarczą już wyścigi od świateł do świateł i chcą spróbować czegoś bardziej wymagającego – startów w rajdach.
I tak model R1 to Twingo RS wyposażony w klatkę bezpieczeństwa wykonaną z rurek o długości 40 m. Auto ma 133 KM, waży 1030 kg i wyposażone jest w 16-calowe koła.
Na takich samych stoi wersja R2, która jednak ma więcej mocy (160 KM), wzmocnione hamulce, poszerzony rozstaw kół i dźwignię zmiany biegów umieszczoną na kierownicy, co pozwala na ekspresową zmianę biegów.
Cena? Najpierw trzeba kupić zwykłe Twingo RS za niecałe 52 tys. zł, a potem dokupić pakiet R2 za prawie 28 tys. euro. A na koniec jeszcze zapłacić za to odpowiedni podatek.