- Aż 40 proc. kierowców skarży się, że ich światła świecą źle lub za słabo
- Niektórzy próbują poprawić ich wydajność montując retrofity LED – problem w tym, że to rozwiązanie jest w Polsce nielegalne
- Wiele z takich zestawów nie tylko poprawia jakość oświetlania drogi, ale także oślepia innych kierowców
- ITS przekonuje, że są na rynku zestawy, które faktycznie działają i są bezpieczne - trzeba je jednak wcześniej specjalistycznie przebadać w połączeniu z konkretną lampą
Jak tanio poprawić wydajność świateł w starszych autach i tych, w których konstrukcyjnie świecą słabo? Coraz więcej kierowców, w tym także zawodowych, montuje tzw. retrofity LED, czyli zastępuje zwykłe żarówki halogenowe o wiele jaśniej świecącymi zamiennikami wykonanymi w technologii LED. Możliwe, że kierowcy odczuwają znaczną poprawę wydajności i zasięgu reflektorów, ale pojawia się jeden poważny problem. Montaż retrofitów LED jest w Polsce nielegalny. Jak twierdzi ITS, to nie jedyna wada tego rozwiązania.
Niestety, problem oślepiania na polskich drogach jest poważny! Z danych ITS wynika, że aż 98 proc. polskich kierowców doświadcza oślepiania przez inne samochody, a 40 proc. skarży się, że ich światła świecą źle lub za słabo.