Projektantami tej sportowej rakiety są Nikołaj Fomenko i Jefim Ostrowskij. Po raz pierwszy ten pojazd został zaprezentowany w 16 grudnia 2008 roku w moskiewskiej galerii Nowy Maneż. We wrześniu 2009 roku podczas międzynarodowego salonu samochodowego IAA we Frankfurcie nad Menem zobaczyliśmy już jeżdżący prototyp. Obecnie auto z silnikiem V6 2,8 Turbo można już zamówić za 119 tys. euro.

Pojazd napędzany jest silnikiem stworzonym przez brytyjską firmę Cosworth o pojemności skokowej 2793 cm3 i mocy 360 KM (265 kW) przy 5500 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 440 Nm przy 4000 obr./min. Drugim możliwym wariantem jest silnik o pojemności 3498 cm3 300 KM (221 kW) i momencie 330 Nm przy 3600 obr./min.

Wersja z 3,5 litrowym silnikiem od 0 do 100 km/h rozpędza się w ciągu 5 sekund, a z jednostka 2,8 l w ciągu 3,5 sekundy. Oba osiągają prędkość maksymalną 250 km/h.

Marussia B1 ma długość całkowitą 4635 mm, szerokość 2000 mm i wysokość 1100 mm, przy rozstawie osi 2680 mm oraz masie 1100 kg.