Użytek z platformy Protona, jest wynikiem porozumienia pomiędzy MG Rover, a firmą z Malezji, zawartego w czerwcu tego roku. Układ ma na celu rozszerzenie wpływów obu spółek na światowych rynkach i ma przypominać ten zawarty przez Rovera z Hondą w latach osiemdziesiątych, a więc obie firmy będą produkować własne samochody, ale stosować mają podobne rozwiązania techniczne. R3 będzie posiadał silniki Protona, o pojemności 1.4 l i 1.6 l, natomiast motor diesla, ma być dostarczany przez producenta z zewnątrz. Prawdopodonie w roku 2006, R2 zastąpi Rovera 25 oraz CityRovera. R2 także zostanie opracowany przy współpracy z Protonem. Przewidywane dla R2 wersje silnikowe, to 1.2 l i 1.4 l, obie marki Proton.
Rover pracuje
Rover rozpoczął prace nad nowymi modelami: R2 i R3. Pierwszym, który wejdzie na rynek, będzie Rover R3, oparty na Protonie Gen2 - jego sprzedaż ruszyła niedawno w Malezji.